حسن‌بیکی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

درخواست سفر العبادی به تهران به قبل از انتخابات عراق برمی‌گردد/اظهارات نخست وزیر عراق سرسپردگی وی را به آمریکا نشان داد

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: اظهارات اخیر العبادی درباره ایران سرسپردگی وی را به آمریکایی ها نشان داد و نوع برخورد آن هم خلاف نظر ملت عراق بود.

درخواست سفر العبادی به تهران به قبل از انتخابات عراق برمی‌گردد/اظهارات نخست وزیر عراق درباره ایران سرسپردگی وی را به آمریکا نشان دادابوالفضل حسن‌بیکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به مواضع اخیر حیدرالعبادی نخست وزیر عراق و همسویی با آمریکا درباره تحریم های ایران، اظهار کرد: نگاه حیدر العبادی همواره به حمایت‌های آمریکا است.

وی به شکست لیست انتخاباتی نخست وزیر عراق اشاره کرد و گفت: در انتخابات این کشور مردم به لیست انتخاباتی العبادی دست رد زدند، در حالیکه انتظار وی کسب رای بالا برای لیست پیشنهادی خود بود، اما مردم عراق کاملا هشیار بودند و پیروزی‌هایی که در جبهه مقاومت به دست آوردند را دستاورد مقاومت، حشدالشعبی و ارتش عراق می‌دانستند.

حسن‌بیکی بیان کرد: در مقاطع مختلف حیدرالعبادی تلاش کرد که پیروزی‌های مردم عراق را به نفع خود تمام کند، اما مردم در انتخابات اخیر نشان دادند به کسانی رای می‌دهند که برای تامین امنیت کشور جانشان را فدا کردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: العبادی در موضع‌گیری‌های اخیر خود نسبت به ایران اظهاراتی را مطرح کرد که مورد پسند مردم، احزاب و همپیمانانش نبود، البته گروه‌های مختلف و همچنین مردم عراق خلاف مواضع العبادی نظر دادند، راهپیمایی کردند و همچنین از او خواستند که نسبت به مواضعش درباره ایران عذرخواهی کند.

نماینده مردم دامغان اظهار کرد: اظهارات اخیر العبادی درباره ایران سرسپردگی وی را به آمریکایی ها نشان داد و نوع برخورد آن هم خلاف نظر ملت عراق بود؛ چرا که هیچ کسی حق همپیمان شدن با دشمنان این کشور را ندارد.

وی به دلیل اصلی مواضع اخیر العبادی اشاره و بیان کرد: معتقدم که شکست در انتخابات، پشت کردن مردم به لیست انتخاباتی او و همچنین رای مردم به جبهه مقاومت و کسانی که امنیت را به سرزمین‌ عراق برگرداندند از دلایل اصلی مواضع اخیر نخست وزیر عراق نسبت به ایران بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: مدت زیادی است که نخست وزیر عراق علاقمند است به ایران سفر کند، اما تاکنون مقامات جمهوری اسلامی مصلحتی برای انجام این سفر ندیده‌اند و طبیعتا در آینده بر اساس سیاست‌های کلان نظام تصمیم‌گیری خواهد شد که آیا به نخست وزیر عراق اجازه می‌دهند به ایران سفر کند یا اینکه زمان دیگری را برای انجام این کار تعیین می‌شود.

حسن بیکی گفت: درخواست سفر العبادی به تهران به ماه‌های اخیر و به قبل از انتخابات عراق برمی‌گردد، چراکه وی می‌دانست که هر کسی به ایران سفر کند مورد توجه مردم عراق قرار می‌گیرد و در انتخابات هم تاثیر می‌گذارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
ما این همه به عراقدر نابودی داعش کمک کردیم این جواب خوبی های ما نبود
آخرین اخبار