مدیر کل امور عشایر سیستان و بلوچستان گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده ۷۹ هزار و ۷۵۰ راس دام سبک عشایر این استان به مناسبت عید سعید قربان وارد بازار مصرف برای ذبح می‌شوند.

۷۹ هزار راس دام برای ذبح در عید قربان پیش بینی شده است به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حمید طوقی  مدیر کل امور عشایر سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ۱۱ هزار و ۷۵۰ راس از این دام‌ها توسط تشکل‌های عشایری و ۶۸ هزار راس نیز توسط خود عشایر ویژه این ایام تدارک دیده شده است.

وی ادامه داد: این دام‌ها با هدف حمایت از دامداران عشایر، کوتاه کردن دست واسطه‌ها و توزیع دام سالم به بازار مصرف عرضه می‌شود.

طوقی افزود: عرضه این دام‌ها از ۲ روز آینده در جاده کرمان به زاهدان آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: عشایر سیستان و بلوچستان با جمعیت بیش از ۱۹ هزار خانواری دارای ۹۰۰ هزار راس دام هستند که از ۶۰ درصد مراتع این استان بهره برداری می‌کنند.

مدیر کل امور عشایر سیستان و بلوچستان گفت: همچنین عشایر این استان سالانه سه هزار و ۴۰۰ تن تولیدات گوشتی، ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن شیر و ۱۷ هزار متر صنایع دستی به بازار مصرف عرضه می‌کنند.

وی تصریح کرد: ۴۴ کانون خودجوش و ۳۸ کانون توسعه عشایری در سیستان و بلوچستان فعال است که بیشترین جمعیت عشایری این استان به شهرستان خاش اختصاص دارد.

طوقی گفت: سیستان و بلوچستان رتبه چهارم کشور را از نظر جمعیت عشایری به خود اختصاص داده به طوری که عشایر در ۱۷ شهرستان این استان سکونت دارند.

انتهای پیام/ع

۷۹ هزار راس دام برای ذبح در عید قربان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار