سرمست در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان:

درخواست احمدی‌نژاد برای تجمع قانونی نبود؛ استانداری موافقت نکرد

مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: این وزارتخانه به دلیل نبود شرایط قانونی با درخواست تجمع از سوی احمدی نژاد موافقت نکرده است.

چون درخواست احمدی‌نژاد برای تجمع قانونی نبود؛ با آن موافقت نشد

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، بهرام سرمست مدیر کل سیاسی وزارت کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره مصوبات هشتمین جلسه کمیسیون ماده 10 احزاب اظهار کرد: در این جلسه با درخواست تاسیس جمعیت توسعه و همبستگی استان مازندران موافقت شد که جزئیات  آن بزودی ابلاغ می‌شود.

مدیر کل سیاسی وزارت کشور افزود: گزارش مجمع کانون فارغ‌التحصیلان آذربایجان غربی نیز در جلسه کمیسیون ماده 10 احزاب مطرح شد اما به جهت عدم حد نصاب لازم برای برگزاری مجمع مورد تصویب قرار نگرفت.

سرمست افزود: مطابق قانون، مجامع احزاب ملی، حداقل با سیصد نفر باید برگزار شود و این عدد برای احزاب استانی‌، با توجه به جمعیت آن استان، حدودا دویست نفر شرکت کننده است.

وی با بیان اینکه در این جلسه گزارش مجمع دوستداران توسعه مشهدالرضا خراسان رضوی نیز مطرح و مورد تصویب قرار گرفت؛ گفت: گزارش مجمع اسلامی کارمندان نیز تصویب شد که جزئیات آن ابلاغ می‌شود.

سرمست تصریح کرد: در جلسه کمیسیون ماده 10 احزاب گزارش مجمع جمعیت اسلامی آزاداندیشان لرستان مطرح و با قید استانی مورد تصویب قرار گرفت.

وی افزود: فرآیند استعلامات حزب اراده ملت ایران تکمیل شد و در این جلسه مورد تصویب قرار گرفت.

مدیر کل سیاسی وزارت کشور در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه آیا تاکنون از سوی احزاب درخواستی برای تجمع وجود داشته است، گفت:  درخواست تجمع، از سوی آقای احمدی‌نژاد به وزیر کشور ارسال شده بود و وزارت کشور هم آن را برای بررسی، به استانداری تهران منعکس کرد و تا جایی که اطلاع دارم، استانداری تهران، به جهت فقدان شرایط قانونی لازم، با این درخواست موافقت نکرده است.

سرمست دو ایراد قانونی درخواست تجمع احمدی‌نژاد را اینطور عنوان کرد که اولا این درخواست باید به فرمانداری و استانداری ارسال می‌شد؛ ثانیا درخواست تجمع، باید از سوی دبیران کل احزاب ارائه شود، نه اشخاص حقیقی.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۳۰ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
ایشان در 8 سال چرا این معضلات را حل نکرده ؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۰۶:۵۴ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
مسئولین گذشته باید کمی بصیرت داشته باشند الان وقت تجمع در خیابان نیست .
United States of America
علی
۰۱:۰۹ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
پس فقط بایدسرمون به حزبی بندباشه که بتونیم حرف بزنیم حقوق شهروندی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
متاسفم برای این شخص
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
واقعا جای تاسف داره
آخرین اخبار