در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

ساخت سریال‌های جدید با کارگردان‌های سرشناس/ زندگی دانشمند هسته‌ای سوژه یک سریال شد

علی دارابی معاون امور استان های صدا و سیما از ساخت سریال های مختلف در مراکز استانها خبر داد.

ساخت سریال دانشمند هسته ایبه گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی دارابی معاون امور استان های صدا و سیما، در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت تولیدات استانی رسانه ملی، گفت: سریال سنجرخان به نویسندگی و کارگردانی ضیاءالدین دری در استان کردستان  ساخته می شود. استاندار کردستان قطب الدین صادقی را به عنوان ناظر برای این سریال انتخاب کرده است. نگارش فیلمنامه این سریال توسط ضیاءالدین دری به پایان رسیده است و پس از بهبودی او، کار ساخت این اثر آغاز می‌شود.

وی در خصوص سریال بانوی سردار عنوان کرد: سریال «بانوی سردار» به نویسندگی و کارگردانی پرویز شیخ طادی در چهارده  قسمت ساخته شده است.

وی افزود: فصل اول سریال بانوی سردار در حال صداگذاری و تدوین موسیقی است و در پایان پاییز از یکی از شبکه های سراسری پخش خواهد شد. فصل دوم هم در 26 قسمت در حال نگارش و تحقیق است و با فاصله روی آنتن می رود.

دارابی پیرامون ساخت سریال در استان البرز و زنجان بیان کرد: سریال «آیت الله طالقانی» به تهیه کنندگی پهلوان زاده در صدا و سیمای البرز ساخته می شود. همچنین برای ساخت سریالی درباره مجید شهریاری از دانشمندان هسته ای، در استان زنجان قرارداد بسته ایم و کارگردان این سریال هنوز مشخص نشده است.

معاون امور استان‌های رسانه ملی در خصوص ساخت سری جدید مستند ایران تصریح کرد: حمید مجتهدی مجموعه «مستند ایران» را در چهار استان دیگر می‌سازد. مستندی که به معرفی آثار تاریخی، ملی و مذهبی کشورمان می‌پردازد تا مردم علاقه‌مند به تاریخ این مرز و بوم با فرهنگ و تاریخ کشور پهناور ایران آشنا شوند. همچنین مستند «کارنامه انقلاب» در هر استان را به زودی پخش خواهیم کرد. قرار شد در استان اصفهان هم به دلیل داشتن مفاخر بسیار، برنامه‌ای با عنوان «چهل ستون، چهل مستند» از مفاخر و مشاهیر این استان بسازیم. داشته باشیم.

وی در پایان تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های کار ما در استان ها، استفاده از نیرو‌های بومی است. ۷۰ درصد عوامل فیلم‌ها بومی همان استان هستند؛ چرا که ما معتقدیم عوامل استان‌ها هم باید رشد کنند و تجربه‌هایی داشته باشند. استعداد‌های خوبی هم در استان‌ها داشتیم و در سال گذشته ۵۰ اثر مراکز استان‌ها به جشنواره‌های مهم بین‌المللی رسیده است که بیش از ۱۵ اثر آن در جشنواره‌های معتبر حائز رتبه و جوایز ارزنده شده‌اند.

انتهای پیام/

سریال آیت الله طالقانی ساخته می شود

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار