خضری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

ارسال نامه ۱۳ دانشگاه برتر کشور به معاون اول رئیس جمهور/ ارز دولتی به دانشجویان اختصاص یابد

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه تهران از ارسال نامه ۱۳ دانشگاه برتر کشور به جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور خبر داد.

درخواست دانشگاه برتر از معاون اول رئیس جمهوری چه بود؟احمدرضا خضری مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به ارسال نامه چند دانشگاه برتر کشور برای دریافت ارز دولتی گفت: این نامه از طرف روسای دانشگاه های سطح یک کشور به جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری ارسال شد تا با توجه به فعالیت دانشگاه ها در زمینه های علمی و آموزشی بین المللی نرخ ارز بصورت دولتی برای این دانشگاهها محاسبه شود.

خضری ادامه داد: با توجه به این که دانشگاه ها فعالیت های مهم و تاثیرگذاری نظیر اعزام دانشجویان و استادان برای فرصت های مطالعاتی جدید، خرید پایگاه های علمی و تجهیزات آزمایشگاهی و غیره که بخشی از رویکرد اساسی برای فعالیت های پژوهشی و علمی دانشگاه ها است که نمی توان آن را  تعطیل کرد، از دولت خواسته شده ارز دولتی در اختیار این دانشگاه ها قرار دهد.

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه تهران افزود: دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی در سطح کشور و جهان تاکنون دستاوردهای زیادی را در خود جای داده و دارای فعالیت های علمی، تکمیل پژوهش های علمی بسیاری است، این درخواست به دولت ارسال شد، چرا که اگر این کار انجام نشود به مشکل بزرگی برمی خوریم.

خضری افزود: اگر این موضوع محقق نشود دانشگاه ها به شدت دچار مشکل می شوند؛ به طور مثال وقتی یک دانشجوی دکتری به فرصت مطالعاتی خارج از کشور اعزام می شود بخش زیادی از هزینه های وی از سوی دانشگاه تامین می شود. چرا که در حال حاضر دانشگاه ها برخی از تجهیزات خاص را دارند و حضور دانشجویان و اساتید در دانشگاه های خارجی موجب می شود با هزینه اندک بیشترین بهره برداری را داشته باشیم.

وی بیان کرد: زمان جنگ تحمیلی هم ارز دانشگاه ها همیشه با نرخ دولتی تامین شد، ولی امیدواریم دولت این درخواست را بررسی و مورد توجه قرار دهد.

انتهای پیام/

درخواست 13 دانشگاه برتر کشور از معاون اول رئیس جمهور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار