مروری بر جنایت‌های تکان‌دهنده مثلث شرارت در یمن و فلسطین؛

از عملیات مرگبار«صخره سخت» تا بازی کودکانه‌ای که پایانش قطعه‌قطعه شدن بود!+تصاویر

رژیم‌های سعودی و صهیونیستی همچنان با بی رحمی تمام و حمایت تسلیحاتی آمریکا اقدام به کودک‌کشی در یمن و فلسطین می‌کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ طی چند روز گذشته، اتفاقات ناراحت‌کننده اما مهمی رخ داد که به موجب آن‌ها بار دیگر حنای ادعاهای حقوق بشری برخی از بازیگران بین‌المللی رنگ خود را باخت. تقریباً هم‌زمان با انتشار خبر هولناک حمله رژیم سعودی به یک اتوبوس مدرسه در استان صعده یمن  ، اسنادی افشا شد که نشان می‌داد رژیم صهیونیستی نیز طی حملات سال ۲۰۱۴ به غزه با پهپادهایش کودکان فلسطینی را بمباران کرده است. در همین حین، بار دیگر گزارشی از جنایت‌های کارمندان ارشد سازمان ملل در کشورهای مختلف، از جمله تجاوز جنسی به کودکان، منتشر شده که باورکردنی نیست. اما بررسی دقیق‌تر نشان می‌دهد این تراژدی‌ها بیش از آن‌چه که در ابتدا به چشم می‌آید نقاط اشتراک دارند.

مسابقه کودک‌کشی رژیم سعودی و رژیم صهیونیستی با سلاح‌های آمریکا +عکس و فیلم

رژیم کودک‌کش سعودی عامل بدترین بحران حقوق بشری در جهان

سعودی‌ها طی بیش از سه سال تهاجم به یمن نشان داده‌اند که به اصول بدیهی حقوق بشر نیز پای‌بند نیستند. بمباران و محاصره غیرنظامیان، هدف قرار دادن بیمارستان‌ها، استفاده از بمب‌های خوشه‌ای و سایر سلاح‌های ممنوعه، و جنایت‌های دیگر رژیم سعودی در یمن، با اتفاقی که روز پنج‌شنبه، ۱۸ مرداد ۹۷، افتاد بار دیگر به تیتر اول رسانه‌های خبری بازگشت. سعودی‌ها در این روز یک اتوبوس مدرسه را بمباران کردند؛ اتوبوسی که کودکان اکثراً زیر پانزده سال را بعد از پایان کلاس‌های تابستانه در مدرسه به اردو می‌برد  . در این بمباران هوایی، ۵۱ نفر از جمله ۴۰ کودک که اکثراً بین شش تا یازده سال داشتند، کشته، و ۷۹ نفر از جمله ۵۶ کودک نیز زخمی شدند .

ائتلاف سعودی در حالی ادعا می‌کند اتوبوس حامل دانش‌آموزان یمنی را به اشتباه هدف قرار داده که گزارش‌ها پرده از واقعیت‌های دیگری برمی‌دارد. اگرچه جنایت اخیر رژیم سعودی به اندازه کافی هولناک هست، اما آمارهای موجود نشان می‌دهد کشته شدن چندده کودک یمنی در یک حمله هوایی، صرفاً بخش کوچکی از واقعیت تلخ تهاجم سعودی علیه مردم یمن است. سعودی‌ها و هم‌دستان و حامیان آن‌ها تا کنون بیش از ۱۰ هزار غیرنظامی را در یمن قتل‌عام و ۴۰ هزار نفر را مجروح کرده‌اند که بسیاری از آن‌ها زن و کودک بوده و عامدانه، با اهدافی نظیر شکستن اراده انصارالله، به خاک و خون کشیده شده‌اند. جنایات سعودی در یمن موجب شده تا سازمان ملل و «آنتونیو گوترش» دبیرکل این سازمان با اعلام این‌که بیش از ۲۲ میلیون نفر (۷۸ درصد از جمعیت) در یمن در اثر تهاجم سعودی اکنون از نیازهای ابتدایی زندگی، از جمله آب آشامیدنی، محروم هستند، جنگ یمن را «بدترین بحران حقوق بشری در جهان» توصیف کنند  .

دو روز بعد از حمله رژیم سعودی به کودکان یمنی، یعنی روز جمعه، ۲۰ مرداد ۹۷، پایگاه اینترنتی «اینترسپت» طی گزارشی نوشت اسنادی را از پلیس نظامی رژیم صهیونیستی به دست آورده که نشان می‌دهد این رژیم چگونه در جریان جنگ غزه سال ۲۰۱۴ (موسوم به عملیات «صخره سخت ») چهار کودک ۱۰ و ۱۱ ساله فلسطینی را در حالی که در ساحلی در غزه بازی می‌کردند، با پهپاد هدف قرار داده است . در حالی که خانواده‌های این چهار پسرعمو به نام‌های اسماعیل (۱۰ ساله)، عاهد (۱۰ ساله)، زکریا (۱۰ ساله) و محمد (۱۱ ساله) بکر، از سال ۲۰۱۴ تا کنون به دنبال گرفتن حق خود از رژیم صهیونیستی بوده‌اند، اسناد افشاشده، در کنار برخی تصاویر که قبلاً منتشر شده بود، نشان می‌دهد که به‌رغم پنهان‌کاری مقامات رژیم صهیونیستی درباره استفاده از پهپادهای نظامی برای بمباران غزه، هم این چهار کودک فلسطینی و هم غیرنظامیان بی‌شمار دیگری با پهپادهای مسلح این رژیم هدف قرار گرفته‌اند. از جمله این غیرنظامیان، بخشی از ۱۳۹۱ فلسطینی شامل ۵۲۶ کودکی بودند که تنها در عملیات صخره سخت به دست ارتش رژیم صهیونیستی کشته شدند.

ماجرای غم‌انگیز کشته شدن این چهار کودک نیز به نوبه خود تعمدی بودن این جنایت را اثبات می‌کند. یک روز قبل از کشته شدن این پسربچه‌های فلسطینی، رژیم صهیونیستی اسکله‌ای در همان نزدیکی را بمباران کرده بودند. زمانی که یکی از این چهار کودک، حین بازی قایم‌باشک ، وارد خرابه‌های این اسکله می‌شود، یکی از پهپادهای رژیم صهیونیستی با هماهنگی فرماندهان ارتش و افسران اطلاعاتی این رژیم، بار دیگر اسکله را بمباران می‌کند و این کودک را می‌کشد. سه کودک دیگر با دیدن انفجار در اسکله فرار می‌کنند، اما پهپادهای رژیم صهیونیستی عامدانه در موج دوم بمباران، این سه کودک را نیز هدف قرار می‌دهند.

مسابقه کودک‌کشی رژیم سعودی و رژیم صهیونیستی با سلاح‌های آمریکا +عکس و فیلم

رژیم صهیونیستی با حمله به ساحلی در غزه در سال ۲۰۱۴، چهار کودک را کشت

بعد از بررسی‌های طولانی‌مدت و تبادل گزارش‌های محرمانه، دادگاه رژیم صهیونیستی حکم می‌کند که هیچ جرمی صورت نگرفته، چون هیچ راهی وجود نداشته است که اپراتورهای پهپاد یا مقامات نظامی و اطلاعاتی این رژیم، پیش از بمباران، هویت این کودکان را شناسایی کنند. این در حالی است که دو روز پیش از این اتفاق، واحد روابط عمومی ارتش رژیم صهیونیستی ویدیویی را منتشر کرد که مدعی بود اپراتورهای پهپادهای شناسایی این رژیم، پس از تشخیص حضور چند کودک در یک منطقه و مشورت با یک‌دیگر تصمیم می‌گیرند حملات هوایی این رژیم را برای جلوگیری از کشته شدن این کودکان به تعویق بیندازند.

اگرچه کشتن چهار کودکی فلسطینی مربوط به سال ۲۰۱۴ می‌شود، اما هم‌زمان با افشای اسناد جدید در این‌باره نیز رژیم صهیونیستی طی بمباران نوار غزه، چندین غیرنظامی، از جمله یک زن باردار و دختر ۱۸ ماهه‌اش را کشت . بعد از انتشار خبر این جنایت در خبرگزاری بی‌بی‌سی با عنوان «حملات هوایی اسرائیل یک زن و یک کودک نوپا را کشت» وزارت خارجه رژیم صهیونیستی رسماً از این رسانه انگلیسی شکایت کرد و بی‌بی‌سی نیز عنوان گزارش خود را به «بعد از اصابت راکت به اسرائیل، حملات هوایی در غزه یک زن و یک کودک را کشت» تغییر داد.

سازمان ملل؛ کودک‌آزارِ منتقدِ کودک‌کش‌ها

قاعدتاً از این همه کودک‌کشی باید به سازمان ملل پناه برد و در دامن این سازمان لب به شکایت باز کرد، اما چه می‌توان گفت که سازمان ملل خودش در جاهای دیگر مشغول کودک‌آزاری است. این سازمان در حالی ادعا می‌کند به دنبال کشف حقیقت و برخورد با جنایات جنگی سعودی در یمن است که دست خودش در کشورهای دیگر به آزار و خشونت جنسی علیه کودکان بی‌پناه آلوده است. اواخر ماه گذشته میلادی (جولای ۲۰۱۸) و کم‌تر از دو هفته مانده به کودک‌کشی‌های سعودی و صهیونیستی، گزارشی که سال ۲۰۰۲ توسط کمیسیونر حقوق پناه‌جویان سازمان ملل نوشته و پیش‌تر فقط خلاصه‌ای از آن منتشر شده بود، به طور کامل [منتشر شد . در بخشی از این گزارش که تحت عنوان «سوءاستفاده و خشونت جنسی: تجربه کودکان پناه‌جو در لیبریا، گینه و سیرالئون  » نوشته شده، می‌خوانیم:

کارمندان سازمان‌های غیردولتی محلی و بین‌المللی و هم‌چنین نهادهای سازمان ملل، از جمله اصلی‌ترین سوءاستفاده‌گران جنسی از کودکان پناه‌جو هستند که اغلب دقیقاً از همان کمک‌ها و خدمات بشردوستانه‌ای که باید به پناه‌جویان ارائه بدهند، به عنوان ابزاری برای سوءاستفاده از کودکان پناه‌جو استفاده می‌کنند. گزارش‌ها حاکی از آن است که کارمندان مرد این نهادها در ازای ارائه کالاها و خدمات بشردوستانه‌ای مانند دارو، نفت، بلغور گندم، ورق‌های پلاستیکی [مثلاً برای حفاظت از چادرهای مسکونی مقابل باران]، دوره‌های آموزشی، آموزش‌های مهارتی، لوازم مدرسه و غیره، با دختران زیر ۱۸ سال رابطه جنسی برقرار می‌کرده‌اند.

از عملیات مرگبار«صخره سخت» تا بازی کودکانه‌ای که پایانش قطعه‌قطعه شدن بود!+تصاویر

کارمندان سازمان ملل، بسیاری از کودکان آفریقایی را که در اثر تجاوز، باردار شده‌اند به حال خود رها می‌کنند

ممکن است در ابتدا به نظر بیاید که این جرائم حتماً به صورت خیلی محدود از چند نفر سر زده است، اما گزارش سازمان ملل اعتراف می‌کند: «تعداد این اتهامات مستند، نشانه مهمی از مقیاس این معضل است. در مجموع، نام ۴۲ نهاد و ۶۷ نفر در این مورد ذکر شده است... نیروهای امنیتی و نظامی، از جمله نیروهای حافظ صلح بین‌المللی و منطقه‌ای، نیروهای ملی و یگان‌های انتظامی، یکی از دسته‌های بزرگ سوءاستفاده‌گران را تشکیل می‌دهند. بر اساس اتهامات، نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در سیرالئون به طور گسترده در سوءاستفاده جنسی از کودکان نقش داشته‌اند.»

انتشار بخش‌هایی از گزارش سال ۲۰۰۲ اگرچه سر و صدای زیادی به پا کرد و موجب ایجاد برخی تغییرات (ظاهری) در قوانین و مقررات سازمان ملل نیز شد، اما به نظر می‌رسد این گزارش بیش از آن‌که نتیجه پیش‌گیرانه داشته باشد، موجب تشویق «صلح‌طلبان» سازمان ملل شده است. پرونده‌ای که اوایل سال جاری میلادی (۲۰۱۸) توسط یکی از مقامات ارشد سابق سازمان ملل افشا شد، بیش‌تر شبیه به یک کابوس می‌ماند تا واقعیت. مطابق اسناد این پرونده، کارمندان سازمان ملل تنها طی ۱۰ سال اخیر، بیش از ۶۰ هزار مرتبه مرتکب تجاوز جنسی شده‌اند و این نهاد بین‌المللی هم‌اکنون دست‌کم ۳۳۰۰ کودک‌آزار را در فهرست پرداخت حقوق خود دارد . به علاوه، هزاران سوءاستفاده‌گر جنسی نیز به طور خاص به سراغ مشاغلی در حوزه فعالیت‌های خیرخواهانه می‌آیند تا به زنان و کودکان آسیب‌پذیر دست‌رسی راحت‌تری پیدا کنند.

جزئیات دیگری از گزارش سال ۲۰۰۲ نیز وجود دارد که حقیقتاً دردناک است. بنا به اظهارات پناه‌جویان و البته تأیید کارکنان زن سازمان ملل، کارمندان این سازمان قانون «یک کیلو به ازای رابطه» را گذاشته‌اند و به ازای دادن یک کیلو «مخلوط ذرت و سویا» [یکی از اقلام تغذیه‌ای رایج در کمک‌های بشردوستانه در غرب آفریقا] با دختران زیر ۱۸ سال رابطه جنسی برقرار می‌کنند. کار به جایی رسیده که در برخی مناطق بدون تن دادن به رابطه جنسی نمی‌توان اقلام بشردوستانه را دریافت کرد و خانواده‌ها در این مناطق اغلب دختران‌شان را مسئول تأمین اقلام مورد نیاز از همین طریق کرده‌اند. حتی یکی از پناه‌جویان مرد در سیرالئون می‌گوید: «اگر همسر، خواهر یا دختری نداشته باشید که به کارمندان سازمان‌های غیردولتی پیشکش کنید، سخت است که بتوانید کمکی دریافت کنید.»

مسابقه کودک‌کشی رژیم سعودی و رژیم صهیونیستی با سلاح‌های آمریکا +عکس و فیلم

کارمندان سازمان ملل پیش از این هم دست به قاچاق کودکان به عنوان برده جنسی زده‌اند

نقاط اشتراک سعودی‌ها، صهیونیست‌ها و سازمان ملل

نقاط اشتراک رژیم‌های سعودی و صهیونیستی و سازمان ملل از آن‌چه که به نظر می‌رسد بیش‌تر است. اولین نقطه اشتراک هر سه، حمایت آشکار و گسترده آمریکا از آن‌هاست. ائتلاف سعودی بدون حمایت آمریکا قطعاً نمی‌توانست جنایات چند سال اخیر، از جمله بمباران یک اتوبوس مدرسه ، را در یمن مرتکب شود. آمریکا در کنار انگلیس، فرانسه و سایر کشورهای اتحادیه اروپا، ۹۸ درصد از سلاح‌های سعودی را تأمین می‌کنند . تصاویر منتشرشده از لاشه بمبی که رژیم سعودی برای هدف قرار دادن اتوبوس مدرسه در صعده از آن استفاده کرد، نشان می‌دهد این بمب را شرکت «لاکهید مارتین» آمریکا (همراه با بیش از ۱۰ هزار بمب مشابه  ) به سعودی‌ها فروخته بوده است . علاوه بر خود بمب، اطلاعات لازم برای هدف قرار دادن این اتوبوس را نیز آمریکا، هم با اعزام نیروی زمینی به یمن و هم با همکاری اطلاعاتی و شناسایی اهداف بمباران برای نیروهای ائتلاف  ، در اختیار رژیم سعودی قرار داده بود.

مسابقه کودک‌کشی رژیم سعودی و رژیم صهیونیستی با سلاح‌های آمریکا +عکس و فیلم

بقایای بمب استفاده‌شده در حمله به اتوبوس کودکان یمنی نشان می‌دهد این بمب ساخت شرکت «لاکهید مارتین» آمریکاست

حمایت همه‌جانبه آمریکا از رژیم صهیونیستی واقعیتی بدیهی است که نیازی به اثبات ندارد. پیش‌رفته‌ترین تجهیزات و تسلیحات نظامی آمریکا اول از همه به رژیم صهیونیستی صادر می‌شود و به خصوص با روی کار آمدن ترامپ، حجم تجارت تسلیحاتی میان واشینگتن و تل‌آویو به شدت رو به افزایش گذاشته است. هم‌چنین همکاری‌های اطلاعاتی میان آمریکا و رژیم صهیونیستی نیز مرتباً انجام می‌شود و قطعاً پنتاگون از بسیاری از عملیات‌های ارتش رژیم صهیونیستی که در آن‌ها غیرنظامیان کشته می‌شوند، باخبر است. همه این‌ها در حالی است که جنایت‌های رژیم صهیونیستی، نه تنها علی ساکنان غزه و فلسطین، بلکه حتی علیه صلح‌طلبان بین‌المللی نیز مانند روز روشن است. ترامپ و کابینه‌اش حتی اهمیتی هم نمی‌دهند که چندین فعال بین‌المللی از جمله «جو میدورز» دیده‌بان نیروی دریایی آمریکا و بازمانده حمله رژیم صهیونیستی به ناو «یواس‌اس لیبرتی» در سال ۱۹۶۷  نیز توسط این رژیم به جرم تلاش برای شکستن محاصره غزه، شکنجه شده و همین چند روز پیش آزاد شدند .

سازمان ملل نیز علاوه بر تأسیس، بخش قابل‌توجهی از بودجه خود را تا همین امروز مدیون آمریکاست  . واشینگتن بزرگ‌ترین حامی مالی سازمان ملل است و رقمی معادل ۲۲ درصد از بودجه این سازمان ملل را تأمین می‌کند . برای مقایسه، دومین تأمین‌کننده بزرگ بودجه سازمان ملل، ژاپن است که اندکی کم‌تر از ۱۰ درصد از بودجه این سازمان را تقبل کرده است و کشورهای اتحادیه اروپا در مجموع چیزی بیش از ۳۰ درصد از بودجه سازمان ملل را می‌پردازند. تا آن‌جایی که به موضوع این گزارش و مسئله حافظان صلح سازمان ملل برمی‌گردد، کاخ سفید بین سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ تأمین مبلغی معادل ۲۸/۶ درصد از بودجه فعالیت‌های صلح‌جویانه سازمان ملل را به عهده گرفته است .

با این حال، حمایت‌های واشینگتن تنها نقطه اشتراک رژیم صهیونیستی، رژیم سعودی و سازمان ملل نیست. نقطه اشتراک دیگری هم میان این سه وجود دارد که یک تناقض آشکار نیز هست. دو رژیم صهیونیستی و سعودی و سازمان ملل، همراه با حامی بزرگ‌شان یعنی آمریکا، ایران را به نقض حقوق بشر و دخالت بی‌ثبات‌کننده در مسائل خاورمیانه متهم می‌کنند. اگر حقوق بشری که صهیونیست‌ها ، سعودی‌ها و سازمان ملل خود را مقید به آن می‌دانند و ایران را به نقض آن متهم می‌کنند، کودک‌کشی و کودک‌آزاری را ایجاب می‌کند، پس چه بهتر که ایران این حقوق بشر را نقض کند.

منبع:مشرق

انتهای پیام/

مسابقه کودک‌کشی رژیم سعودی و رژیم صهیونیستی با سلاح‌های آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
خدا لعنتشون کنه
چقدر جانی هستند
خدایا همه این بلاها رو بر سر خودشون نازل کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
اینم از دنیای ما
ای خداااا اینا حافظان صلح تو اند ؟؟!؟!
آخرین اخبار