چه میزان از بیابان‌های استان سویداء از هسته داعش خارج شده است؟ + نقشه میدانی وتصاویر

نیروهای ارتش سوریه در ادامه عملیات خود علیه عناصر مخفی داعش در بادیه استان السویداء موفق شدند ده ها منطقه و ارتفاع را تحت کنترل خود دربیاوردند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نیروهای ارتش و دفاع مردمی سوریه در ادامه عملیات علیه هسته های خاموش گروه تروریستی داعش در صحرای شمال شرق استان سویداء پس از درگیری های سنگین چند ساعته ارتفاع راهبردی «علم» را به کنترل درآوردند.

این ارتفاع راهبردی بر مناطق «تلول الصفا، القصیریه و الهبیریه» اشراف کامل دارد؛ در جریان درگیری های برای بازپس گیری این منطقه مهم، ۱۵ تن از عناصر تروریستی داعش کشته و زخمی شدند.

ارتفاع «علم» از محور شرقی هم به سد و منطقه الزلف که دروازه ورود به منطقه التنف از محور غربی به شمار می آید، اشراف کامل دارد؛ در جریان این عملیات خسارت های سنگینی به تروریست ها وارد آمد.  

به گفته منابع میدانی در جریان عملیات نیروهای سوری برای آزادسازی ارتفاع «علم»، مقادیر قابل توجهی از تجهیزات نظامی عناصر تروریستی داعش هدف قرار گرفت و به طور کامل منهدم شد.

بر اساس اطلاعات به دست آمده، شمار زیادی از عناصر تروریستی داعش پس از دست دادن کنترل ارتفاع «علم» به سمت عمق مناطق بیابانی شمال شرق استان سویداء متواری شدند.

نیروهای ارتش و دفاع ملی سوریه در این محور درصدد هستند مناطق را به طور کامل پاکسازی کنند و ارتباط عناصر تروریستی داعش را با مناطق غربی التنف که تحت اشغال نیروهای آمریکایی است را به طور کامل مسدود کنند.

نقشه میدانی جنوب سوریه

نیروهای سوری در ادامه پس از درگیری های سنگین چند ساعته با عناصر تروریستی داعش موفق شدند مواضع خود را در سد «الزلف»، قلعه «القدیمه» و مناطق «تلول القنطره، سوخ النعامه، تلول العلیمه و ارض الکراع و...» تثبیت کنند و دهها تن از آنان را به هلاکت برسانند.

در حال حاضر، نیروهای سوری در بیابان های شمال شرق استان سویداء در حال پیشروی به سمت مناطق «تلول الصفا، الهبیریه، بئر الشیخ حسین و تلول الزبلیات» هستند و درگیری در این محور همچنان در جریان است.

به گفته منابع میدانی، نیروهای ارتش و دفاع مردمی سوریه در جریان درگیری ها ۲۴ ساعت گذشته توانستند حدود ۱۰۰ کیلومتر مربع دیگر از مناطق آلوده را از اشغال عناصر تروریستی داعش خارج کنند.

با پاکسازی های صورت گرفته در روزهای گذشته، مناطق تحت کنترل نیروهای سوری در بیابان های شمال شرق استان سویداء به ۵۳۰ کیلومتر مربع رسیده اما تروریست ها هزار و ۱۷۰ کیلومتر مربع را در اشغال دارند؛ عملیات نیروهای متخصص یگان مهندسی ارتش سوریه برای کشف و خنثی سازی تله های انفجاری در مناطق تازه آزاد شده ادامه دارد.  

نیروهای ارتش و دفاع مردمی سوریه ساعتی قبل هم عملیاتی را با پشتیبانی جنگنده های روسی علیه تروریست های داعش در مناطق «القصیریه و الهبیریه» آغاز کردند؛ تروریست های داعش در محورهای مختلف تلاش می کنند با عملیات های انتحاری مانع از پیشروی نیروهای سوری شوند.

نقشه میدانی جنوب سوریه
، مناطق بیابانی شمال شرق استان سویداء از محور جنوبی با مرز اردن، از محورشمالی با پایتخت و از محور شرقی با منتطقه التنف در جنوب استان حمص هم مرز است  و همین مسئله اهمیت این منطقه را چند برابر کرده است.
 
منبع: مشرق
انتهای پیام/

 آخرین تحولات میدانی جنوب سوریه؛ مناطق آلوده به داعش در بیابان‌های استان سویداء به هزار و ۱۷۰ کیلومتر مربع کاهش یافت + نقشه میدانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار