استحکام بنیان خانواده در گرو اعتماد به خدا و اتکا به وعده‌های الهی

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتماد به خدا و اطمینان به وعده‌های الهی نقش مهمی در استحکام بنیان خانواده و آرامش در زندگی دارد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام احمد سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی شامگاه سه‌شنبه در جشنواره «زوج خوشبخت ایرانی» با تأکید بر اهمیت ازدواج صحیح، آگاهانه و به موقع در اسلام اظهار داشت: تشکیل خانواده در مسائل اسلامی و اندیشه دینی از اهمیت بالایی برخوردار است به طوری که در نظام اسلامی و کلام الهی این اهمیت نشان داده شده و بر اتکا به وعده‌های الهی در مسائلی که پیش پای زوجین است تأکید شده و نباید از مشکلات و کاستی‌ها ترسید.

وی در ادامه افزود: اعتماد به خدا و اطمینان به وعده‌های الهی نقش مهمی در استحکام بنیان‌های خانواده و آرامش در زندگی دارد در حالی که فاصله گرفتن از آن مشکلاتی را رقم خواهد زد برای مثال پسران در انتخاب همسر باید دقت کنند که مادر خوبی را برای تربیت فرزندانشان برگزینند که این حرکت و اعتقاد با تفکر دیگر جوامع راجع به ازدواج فاصله بسیاری دارد و به تجربه ثابت شده است عشق‌های خیابانی که با لذت‌های کاذب شکل می‌گیرد به جدایی می‌انجامد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورا اسلامی با اشاره به نکاتی پیرامون ازدواج آگاهانه و پایدار تصریح کرد: برای جلوگیری از مشکلات جبران‌ناپذیر، ازدواج باید با بصیرت و بینش بوده و به هنگام باشد زیرا اگر زمان آن بگذرد مثل سیبی خواهد بود که اگر به موقع چیده نشود افسرده خواهد شد، اگر آسانی در ازدواج مورد توجه قرار نگیرد باعث ایجاد مشکلات و آسیب‌هایی خواهد شد که تربیت انسان شایسته در گرو نتیجه یک ازدواج پایدار است.

وی با اشاره به برخی آسیب‌های ازدواج جوانان ادامه داد: سنت‌های اشتباه، مهریه‌های سنگین، جهیزیه‌های نامتعارف، تجملات، تشریفات، اسراف، خرید از مکان‌های معروف و گران و سالن‌ها مجلل عروسی از مواردی است که مشکلات بسیاری در شروع و استحکام زندگی ایجاد می‌کند بنابراین ازدواجی که موردنظر خدا است، باید الگو گرفته از سیره حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) باشد.

سالک در پایان با تأکید بر لزوم آموزش‌ زوج‌های جوان گفت: قبل از ازدواج کلاس‌های آموزش زندگی نیاز است به طوری که تجربه نشان داده این کلاس‌ها باعث کاهش آمار طلاق در جامعه شده است و حتی آموزش حین و بعد از ازدواج بر اساس آموزه‌های مذهبی لازم است.

در ادامه این جشنواره حمید حبشی با اشاره به اهمیت مدیریت در دوران عقد اظهار کرد: دوران طلایی عقد اگر با شناخت درست همراه باشد باعث تحکیم و استواری زندگی خواهد شد، برای همین باید با شناخت اصول لازم، دوران عقد را مدیریت کرد که اولین گام در این مسیر این است که این دوران، دوران اقدام است نه شناخت و شناخت مربوط به قبل از تصمیم‌گیری و عقد است.

وی در ادامه بیان کرد: بخش عمده مشکلات دوران عقد ناشی از نگاه ناصحیح در زندگی و همچنین راه‌های نادرست برای کسب شناخت و ارزیابی است و باید توجه داشت که دوران عقد، دوران کار، به معنای کشف راهکار برای رسیدن به ارتباط و رفتار صحیح و عاطفی است.

این مشاور امور خانواده متذکر شد: افرادی که در زندگی مشترک به دنبال بهره‌ها و خواسته‌های خود هستند، چیزی عایدشان نخواهد شد چرا که زندگی شبیه یک حساب مشترک است که طرفین می‌توانند چنان این حساب را شارژ کنند که به همه عالم ببخشند و بهترین نمونه آن را می‌توان در زندگی امیرالمؤمنین و حضرت فاطمه (س) دید که بعد از گذشت هزار و 400 سال هنوز هم در حال بخشیدن به عالم است.

وی در پایان با بیان اولویت‌های دوران عقد در 4 محور تصریح کرد: حضور، انس، تأمین و توجه به نیازهای متعدد از اولویت‌های دوران عقد است که باید بسیار مورد توجه زوجین قرار بگیرد چرا که دوران عقد، تمرینی برای یک کار مستمر و دائم است و بر همین اساس برخلاف باورهای اشتباه برخی خانواده‌ها، زوجین باید کنار هم بوده و ضمن صبر در مشکلات و برخورد عاقلانه با مسائل پیش‌آمده، با یکدیگر انس گرفته و با توجه به نیازهای طرفین، تمام تلاش خود را در جهت تأمین عقلانی این نیازها به‌ کار گیرند.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری جشنواره زوج خوشبخت ایرانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
من زن میخوام