۹۱ هزار معلم در ۵۸ هزار مدرسه طرح ملی شهاب را اجرا کردند

معاون وزیر و رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و دانش پژوهان مطرح کرد: ۵۸ هزار مدرسه در ۵۸۶ منطقه آموزشی تحت پوشش برنامه ملی شهاب هستند.

۵۸ هزار مدرسه در ۵۸۶ منطقه آموزشی تحت پوشش برنامه ملی شهاب هستندبه گزارش  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فاطمه مهاجرانی در دوره آموزشی قطبی تامین مدرسان استانی برنامه ملی شهاب، اظهار کرد: این برنامه از پروژه های ملی به شمار می رود که حاصل همکاری بین 2 بخش بنیاد ملی نخبگان و وزارت آموزش و پرورش است وهر برنامه ای که قرار است در مدرسه اجرا شود باید از مجرای وزارت آموزش و پرورش عبور کند.

وی افزود: تاکید بنیاد نخبگان بر اجرای برنامه های تلفیقی است، نه اینکه رویکرد تفکیک را کنار بگذارد بلکه تفکیک حداقلی هم در این بنیاد و سند تحول به رسمیت شناخته شده و این دو باهم همپوشانی داشتد و مکمل هم هستند تا همه اهداف آموزش به درستی محقق شود.
معاون وزیر و رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان وزارت آموزش و پرورش یادآوری کرد: در رویکرد تفکیک، هدف بر این است که دانش آموز را از فضا منفک کنند و یا برخی از رویکردها در همان فضا با محتوای علمی غنی شده، ارائه شود و به نوعی کمک در شناساندن استعدادهای ذاتی او خواهد شد.
مهاجرانی گفت: دوره آموزشی تامین مدرسان قرار است به دانش آموزان کمک کند تا هر کدام از آنها در المپیادهای علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی، مهارتی و اجتماعی بدانند که باید به کدام سمت حرکت کنند.
وی خاطرنشان کرد: طرح ملی شهاب با هدف کمک به دانش آموزان در مسیر استعداد و توانایی هایشان انجام می شود و طرح شهاب تضعیف کننده نیست بلکه در جهت تقویت استعدادها اجرایی می شود و این طرح باید خود را تقویت و به جلو پیش ببرد.
رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال 58 هزار مدرسه با 91 هزار معلم در 586 منطقه آموزشی طرح ملی شهاب را اجرا کرده اند و برای پوشش کامل دانش آموزان در 760 منطقه آموزش و پرورش کشور در این طرح راهی نمانده است.
مهاجرانی با ابراز امیدواری از پیشرفت برنامه ملی شهاب تصریح کرد: شهاب برنامه ای ملی است اگر بناست تا پایه دوازدهم تحصیلی پیش برود، نیازمند جریان حرفه ای بودن معلمان است تا به شغل خود دیدگاه حرفه ای داشته باشند.
معاون وزیر آموزش و پرورش، حرفه ای بودن معلمان را نیازمند دانش، مهارت و ارتباط دانست و گفت: اگر این مقوله ها در رفتار پیاده سازی شود، معلم حرفه ای است و طرح ملی شهاب به تشخص معلمان برمی گردد که وظیفه آنها کمک جدی به بازسازی و شناسایی استعدادهای درون فردی دانش آموزان است.
وی با تاکید بر اینکه روند اجرای طرح ملی شهاب در حال ورود به پایه هشتم است، افزود: در صورت موفقیت آمیز بودن طرح و با گره خوردن با هدایت تحصیلی دانش آموزان ارتباط خوبی بین خواسته های دانش آموزان و خانواده های آنان برقرار می شود.

شایان ذکر است، دوره آموزشی قطبی تامین مدرسان استانی برنامه ملی شهاب به میزبانی زنجان با حضور شماری از معلمان استان های آذربایجان غربی، تهران، ایلام، همدان، البرز، سمنان، کرمانشاه و زنجان در زنجان در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

دوره آموزشی قطبی تامین مدرسان استانی برنامه ملی شهاب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار