سرپرست میراث فرهنگی اردبیل؛

مرمت 15 پروژه شاخص در استان اردبیل در دستور کار است

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: در استان اردبیل ۱۵ پروژه شاخص برای مرمت در دستور کار است.

نادر فلاحی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، افزود: در بین این پروژه ها، پروژه های شاخصی از جمله طرح مجموعه باغ شیخ جبرایل کلخوران است که سالیان سال مانده بود ولی خوشبختانه به صورت مکرر اکیپ مرمت در حال فعالیت هستند.

وی افزود: در کنار این مجموعه در قالب ساماندهی و مرمت پل های تاریخی مخصوصا پل تاریخی هفت چشمه، پل تاریهی نادری نیز در حال فعالیت است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: یکی دیگر از پروژه های اساسی بحث بازارهای تاریخی است که در این رابطه بحث سرای وکیل بازار تاریخی مرمتش به پایان رسیده و سرای یوسف و سرای امام جمعه نیز در حال مطالعه و تامین منابع مالی است تا به زودی مرمتش را شروع کنیم.

فلاحی ادامه داد: در مرمت آثار تاریخی نگاه ما توسعه محور است و میراث فرهنگی را بخشی از برنامه های توسعه استان می دانیم.

به گفته وی در سفر رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور به اردبیل نیز این مهم مورد تاکید قرار گرفته تا از مشارکت سازمان جهت مرمت آثار ثبت شده استان استفاده شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل ادامه داد: در قالب تفاهم نامه مشترک با سازمان میراث فرهنگی موضوع دریافت اعتبار و مرمت آثار تاریخی پیگیری خواهد شد.

فلاحی اضافه کرد: مرمت آثار تاریخی توسط کارشناسان زبده و فنی استان انجام می شود و انتظار داریم سایر دستگاه ها نیز مشارکت داشته باشند.

وی تاکید کرد: به ویژه در مرمت بازار تاریخی اردبیل لازم است دستگاه های اجرایی و بازاریان مشارکت جدی داشته باشند؛ چرا که بازار تاریخی یکی از آثار شاخص فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان است.

انتهای پیام/ح

مرمت آثار تاریخی اردبیل

برچسب ها: مرمت ، آثار تاریخی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.