معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: تمامی دستگاه های اجرایی بایستی از تمامی ظرفیت های نیروی انسانی جهت افزایش طرح توان افزایی و ارتقای اب اوری اجتماعی استفاده کنند.

استفاده ازظرفیت های نیروی انسانی جهت  توان افزایی/ امید و نشاط را در جامعه یادآور شویم به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز  اطهره نژادی معاون برنامه ریزی و هماهنگی و مدیر کل برنامه ریزی معاومت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در سومین جلسه کارگروه تخصصی بانوان و خانواده در استان، با اشاره به اینکه نتایج طرح آسیب شناسی روانی، طرح دوم متوسطه هشدار دهنده بوده و در این زمینه اصلا خوشایند نبوده است، گفت: دستگاه ها باید در حوزه وظایف تخصصی خود علاوه بر برنامه ریزی عمومی به نیازهای خاص مخاطب توجه ویژه ای داشته باشند.
وی افزود: فعالیت حوزه معاونت رئیس جمهور در امور زنان و خانواده رصد و پایش دستگاه ها و خانواده ها است.

اطهری نژاد ادامه داد: در رابطه با تاب آوری اجتماعی و با بررسی های متعدد، و میزان آسیبب ها ی مردمی در این زمینه متوجه شدیم که متاسفانه مردم کم تاب آوری اجتماعی را تمرین داشتند.

وی بیان کرد: مردم باید یاد بگیرند تاب آورباشند و تاب آوری صرفا به معنای تحمل همه چیز و هرگونه شرایط نیست.

نژادی، ظرفیت جذب، تطبیق و گذار را از سه ظرفیت تاب آوری در تاب آوری عنوان کرد.

وی گفت: باید یاد بگیریم در مقابل هر مسئله ای دچار اختلال نشویم ، صبور باشیم و تحمل کنیم و اگرفشارهای فردی و خانوادگی پیش آمد ظرفیت تطبیق را و گفتگو را پیش بگیریم و به نتیجه برسیم.

وی یادآورشد که رصد و پایش امور مربوط به زنان و خانواده در دستگاه‌های اجرایی از مهمترین فعالیت‌های حوزه معاونت زنان رئیس جمهوری محسوب می‌شود.

مدیرکل بانوان و امور خانواده استانداری فارس نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه سه سال متوالی است که طرح تاب‌آوری اجتماعی در استان در حال اجرا است، گفت: در مرحله اول اجرای این طرح، یک دوره آموزشی سه روزه برای ۴۰ نفر از مشاورین خیریه‌ها، مراکز مشاور دولتی و خصوصی برگزار شد.

سیده معصومه دستغیب با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از سازمان‌ها در اجرای این طرح ورود کرده‌اند، افزود: این طرح در بعضی از دانشگاه‌ها مانند دانشگاه فرهنگیان در حال اجرا است.

وی بیان کرد: به دلیل استقبال بالا از اجرای این طرح توسط دستگاه‌های اجرایی، بخش خصوصی و دیگر نهادها، تفاهم‌نامه‌ای جهت پیشبرد و تحقق اهداف طرح تاب‌آوری اجتماعی در استان منعقد خواهد شد.

مدیرکل بانوان و امور خانواده استانداری فارس همچنین یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون با همکاری اداره‌کل زندان‌های استان و ستاد دیه موفق به آزادی ۱۴ زن زندانی جرائم غیرعمد فارس شدیم.
انتهای پیام/ر

برچسب ها: خانواده ، رییس جمهور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.