رئیس اداره تأمین اجتماعی تربت حیدریه:

۱۴۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

رئیس اداره تأمین اجتماعی تربت حیدریه گفت: در حال حاضر بیش از ۳۸ هزار بیمه شده اصلی این شهرستان در قالب ۱۴۰ هزار نفر که نیمی از جمعیت شهرستان را شامل می‌شوند، تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.

۱۴۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ حسن خردنیا رئیس اداره تأمین اجتماعی تربت حیدریه با بیان اینکه از این تعداد بیمه شدگان اصلی ۷ هزار و ۴۰۰ نفر بازنشسته و مستمری بگیر این سازمان هستند، گفت: این مستمری بگیران، ماهانه ۷۸ میلیارد ریال مستمری دریافت می‌کنند که با احتساب سایر خدمات در حوزه درمان و سایر خدمات و کمک هزینه‌ها این مبلغ در هر ماه به مرز ۹۵ میلیارد ریال می‌رسد.

وی افزود: تا ۱۵ سال گذشته به ازای هر ۱۸ نفر بیمه شده اصلی، یک نفر از این سازمان مستمری دریافت می‌کرد، اما امروز این نسبت ۱ به ۶ شده و چنانچه به زیر ۵ نفر برسد تأمین اجتماعی هم به مرز ورشکستگی خواهد رسید.

رئیس اداره تأمین اجتماعی تربت حیدریه با اشاره به اینکه تعهدات سازمان رو به افزایش است، ادامه داد: عدم پرداخت دیون دولتی به تأمین اجتماعی، نگرانی‌هایی را برای این سازمان بوجود آورده که باید تعادلی بین هزینه‌ها و درآمد‌ها برقرار باشد.


 زنان خانه دار می‌توانند تحت پوشش بیمه قرار بگیرند


خردنیا با بیان اینکه برای رهایی از ورشکستگی باید دامنه شمول تأمین اجتماعی را در سطح جامعه گسترش داد، گفت: بر این اساس زنان خانه دار بین ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند با سه عضویت ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد که مزایای هر کدام متفاوت است ، ماهانه با پرداخت به ترتیب ۱۴۰، ۱۶۰ و ۲۰۰ هزار تومان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار بگیرند.

وی افزود: زنان خانه دار می‌توانند با پرداخت حداکثر ۲۰ سال حق بیمه و ۴۲ سال سن از تأمین اجتماعی تا پایان عمر مستمری دریافت کنند و بعد فوت ، مستمری آن‌ها به بازماندگانشان تعلق خواهد گرفت.

رئیس اداره تأمین اجتماعی تربت حیدریه با اشاره به مجموع مطالبات تأمین اجتماعی تربت حیدریه از کارگاه‌های تولیدی افزود: مجموع این مطالبات ۲۵۰ میلیارد ریال است که با این وجود برخی افراد بازنشسته و یا کارگاه‌هایی تعطیل شده و به بیمه بدهکارند، اما خدمات تأمین اجتماعی به آن‌ها ارائه می‌شود.

انتهای پیام // ف. ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.