ناگفته‌های رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران درخصوص گرانی بلیط هواپیما/ محکم ایستاده‌ایم تا قیمت بلیت پرواز‌ها را پایین بیاوریم!

  حرمت‌الله رفیعی گفت: متاسفانه بلیت‌ پروازهای داخلی افزایش هفتاد درصدی داشته و از نظر من این کار سوءاستفاده از موقعیت موجود کشور است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران معتقد است با تعریف بسته جدید ارزی و بالا رفتن قیمت بلیت پروازها، هزینه سفر به ایران افزایش پیدا کرده و دیگر گردشگران به ایران نمی‌آیند.

حرمت‌الله رفیعی (رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران) درباره افزایش قیمت بلیت‌ پروازهای داخلی  گفت: متاسفانه بلیت‌ پروازهای داخلی افزایش هفتاد درصدی داشته و از نظر من این کار سوءاستفاده از موقعیت موجود کشور است چراکه ایرلاین‌ها بخش عمده‌ای از هزینه‌های خود را به پول ایران محاسبه می‌کنند و به‌این ترتیب نباید شاهد چنین افزایش قیمتی باشیم.

وی افزود: وقتی درباره بالا رفتن قیمت پروازهای داخلی اعتراض می‌کنیم؛ می‌گویند دلار گران شده و تهیه قطعات هواپیما هزینه بالایی دارد. کسی نیست بگوید، خوش‌انصاف‌‌ها، سوخت شما به‌صورت دولتی تامین می‌شود و باتوجه به سیاست خود کفایی بخش عمده‌ای از تعمیرات قطعات هواپیما از طریق خودتان انجام می‌گیرد. همچنین هزینه پرسنل، کارکنان و موارد مختلف دیگر را به پول ایران محاسبه می‌کنید. پس چرا باید تا این اندازه افزایش قیمت داشته باشید. در حال حاضر وضعیت به‌صورتی است که قیمت سفر تهران – مشهد که تا همین چند روز قبل از کف ۱۳۵ هزار تومان شروع می‌شد؛ کم‌تر از ۲۲۰ هزار تومان پیدا نمی‌شود.

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران درخصوص چند برابر شدن قیمت بلیت‌ پروازهای خارجی گفت: بنای بنده در قبال این تصمیم این بود که فروش بلیت سفرهای خارجی را با تعطیلی چند روزه آژانس‌ها متوقف کنم اما در جلسه‌ای که با دفاتر مختلف داشتیم؛ گفته شد که ایرلاین‌ها پذیرفته‌اند که مسیرها را بازکنند و این موضوع فعلا به تعویق افتاده است. البته هیچ چیز مشخص نبوده و تصمیم آژانس‌ها در این مورد بستگی به تصمیمات مسئولان در چند روز آینده دارد.

وی افزود: بلیت هواپیما به ناگهان چند برابر شده و همه را با مشکل مواجه کرده است. ما محکم ایستاده‌ایم تا قیمت بلیت‌ها را پایین بیاوریم و این اتفاق باید ایجاد شود. این مشکل از طرف بانک مرکزی به‌وجود آمده و باید با همکاری خود این سازمان شرایط را درست کرد. در غیر اینصورت خانواده‌های بسیاری بیکار می‌شوند و آن‌زمان آن‌ها باید پاسخگوی افراد بیکار شده باشند.

رفیعی ادامه داد: در حال حاضر ما اقدام به فروش می‌کنیم ولی اکثر ایرلاین‌ها بسته بوده و آنهایی هم که باز هستند قیمت‌های نجومی دارند که براساس بسته ارزی بانک مرکزی تعیین شده و به این صورت ما نمی‌توانیم چیزی بفروشیم. البته سازمان هواپیمایی کشوری به ما قول داده که این بحران را با برگزاری جلسه‌ای ما بین ایرلاین‌ها و آژانس‌های مسافرتی و سازمان میراث فرهنگی حل کند اما تاکنون اتفاقی نیفتاده و هنوز هیچ چیز مشخص نیست.

وی در پایان بیان کرد: بارها درباره این موضوع هشدار داده بودم. وقتی که بلیت هواپیما با تعرفه ارز ۸۸۰۰ تومان تعیین می‌شود؛ حتی مسافری که می‌خواهد به ایران بیاید هم با بسته سفری گرانی مواجه شده و نمی‌آید. این سیاست غلطی است که بانک مرکزی اتخاذ کرده و حال باید مسئولیت آن را بپذیرد. چراکه فردای روزی که ترامپ برجام را پاره کرد، ارز روی هشت هزار تومان ثابت بود ولی وقتی ما ارز ثانویه اعلام کردیم، ارز به ۱۱ هزار و ۱۲ هزار رسید. بالا رفتن ارز به کارهای غلط ما مربوط می‌شود و فشار آمریکا ارتباط زیادی به این موضوع ندارد.

منبع: ایلنا

انتهای پیام/

 رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران:  افزایش قیمت بلیط ها مانع از حضور گردشگران در ایران می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار