گیاهان بی شماری در این کره خاکی وجود دارند که طب سنتی برای آن ها خواص و نحوه مصرف تعیین کرده اند، یکی از گیاهانی که جای خود را در طب سنتی پیدا کرده، حنظل است.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ گیاهان بی شماری در این کره خاکی وجود دارند که طب سنتی برای آن ها خواص و نحوه مصرف تعیین کرده اند.

گیاهانی که شاید در کشوری یافت شوند و در کشوری دیگر نایاب باشند و اصلا به چشم نخورد.

یکی از گیاهانی که جای خود را در طب سنتی پیدا کرده است، حنظل است. گیاهی شبیه به هندوانه که به هندوانه ابوجهل شهرت پیدا کرده است و در همین راستا باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد تا در این مطلب شما را با حنظل، خواص و عوارض آن در طب سنتی و همچنین دستور تهیه روغن آن آشنا کند، پس با ما همراه باشید.

:)حنظل چیست؟ + خواص آن در طب سنتی و عوارض مصرف / دستور تهیه روغن حنظل/ کاربرد حنظل در درمان دندان درد:)

معرفی حنظل

حنظل یکی از گیاهانی است که به وفور در نسخه های طب سنتی به کار می رود.

این گیاه که به هندوانه ابوجهل نیز معروف است، شباهت ظاهری زیادی به هندوانه دارد و تنها طعم تلخ آن می تواند اصلی ترین تفاوت آن با هندوانه معمولی باشد.


بشنوید: هندوانه ابوجهل نسخه‌ای جدید برای سنگین وزن‌های جاهل 


از این گیاه برای درمان بسیاری از دارو ها استفاده می شود و در باب خواص حنظل در طب سنتی ، رساله های زیادی نوشته شده است.

در ایران بیشتر به حنظل خربزه روباه ، تیره کدو و یا سیب تلخ نیز گفته می شود.

:)حنظل چیست؟ + خواص آن در طب سنتی و عوارض مصرف / دستور تهیه روغن حنظل/ کاربرد حنظل در درمان دندان درد:)

حنظل در طب سنتی

گیاهی است علفی یکساله و دارای ساقه خزنده و پیچک می باشد و در مناطق جنوبی ایران مانند جزیره قشم ، بلوچستان و جهرم و بعضی نقاط دیگر می روید.

میوه این گیاه شباهت بسیاری به هندوانه های معمولی دارد ولی از نظر سایز و اندازه نسبت به آنها کوچک تر است. میوه این گیاه معمولا به اندازه یک پرتقال است، در نواحی گرم ایران و در دامنه کوه ها این گیاه به صورت خودرو می روید و البته گاهی نیز کشاورزان اقدام به کاشت این گیاه می کنند تا از خواص میوه این گیاه استفاده کنند.


ببینید: فرمول مربعی شدن هندوانه های ژاپنی


بوته های این گیاه معمولا بسیار میوه می دهد، دانه هایی که در داخل این میوه ها وجود دارد مصرف دارویی دارد و در اکثر عطاری ها شما می توانید از این دانه ها پیدا کنید .

مزاج این دانه ها نیز گرم و خشک است.

:)حنظل چیست؟ + خواص آن در طب سنتی و عوارض مصرف / دستور تهیه روغن حنظل/ کاربرد حنظل در درمان دندان درد:)

موارد استفاده حنظل در طب سنتی

در اسهال های عفونی می توان مقدار هفت گرم از برگ خشک شده این گیاه را با ده گرم نشاسته و 5 گرم صمغ عربی مخلوط کرده و در دو یا سه نوبت در روز از آن استفاده کرد .

این مخلوط را می توان در یک نوبت نیز خورد اما به دلیل اینکه دارای قدرت زیادی است و بسیار سنگین می باشد بهتر است در دو نوبت استفاده شود .

این گیاه روده ها را ضد عفونی می کند و می تواند به راحتی اسهال را بند بیاورد . در معالجه مالیخولیا و دا الحیه و جذام نیز می توان از این گیاه استفاده کرد .

شما باید 7 گرم از برگ این گیاه را با 21 گرم گیاه رازدانه مخلوط کنید ، آن را بجوشانید و آب آن را برای بهبودی خود میل کنید .

اگر آب این گیاه را بر روی لثه ها بمالید، کشیدن دندان در بیمار را بسیار راحت تر می کند و وی دیگر از درد به خود نمی پیچد، همچنین اگر آب این گیاه را با روغن زیتون مخلوط کنید ، می توانید به عنوان مسکن برای دندان درد نیز استفاده کنید .

در گوش افراد و جانور هایی که بهداشت فردی را رعایت نمی کنند ، ممکن است کرم رخنه کند.


بیشتر بدانید: مصرف خودسرانه "هندوانه ابوجهل" در دیابتی‌ها ممنوع


شما می توانید آب جوشانده شده حنظل را در گوش این افراد چکانده و به سرعت از دست کرم ها خلاص شوید، همچنین کسانی که در معده و روده های خود انگل دارند و با مصرف دارو های ضد انگل نمی توانند از دست این انگل ها خلاص شوند ، می توانند دو گرم از روغن حنظل را بخورند تا از شر این انگل ها رهایی پیدا کنند.

همچنین کسانی که به درستی طهارت نمی گیرند و به کرمچه یا اکسیور مبتلا می شوند ، و دارو های ضد کرمچه تاثیری در آنها ندارد می توانند با مصرف دو گرم از این دارو از شر این کرمچه ها خلاص شود .

این دارو می تواند به سرعت این کرمچه ها را بکشد و تخم ها و نوزادان انها را از بین ببرد.

اگر احتمال می دهید دست یا اعضای دیگر بدن شما مبتلا به این کرمچه ها شده باشد ، بهتر است که از روغن این گیاه استفاده کنید.

در بچه هایی که انگل دارند باید آب جوشانده شده این گیاه را از به صورت ضماد در داخل ناف آنها مالید.

دقت داشته باشید نباید این ضماد را از طریق مقعد به کودکان وارد کنید، حنظل نیمه سمی است و می تواند برای آنها خطرناک باشد .

:)حنظل چیست؟ + خواص آن در طب سنتی و عوارض مصرف / دستور تهیه روغن حنظل/ کاربرد حنظل در درمان دندان درد:)

عوارض حنظل

اگر چه حنظل در طب سنتی بسیار توصیه شده است ولی بی خطر نیست و همان طور که در بالا اشاره کردیم ، این گیاه نیمه سمی است .

هیچ گاه سرخود و بدون تجویز دکتر از این گیاه استفاده نکنید مخصوصا به صورت ترشی، استفاده بیش از اندازه این گیاه حتی می تواند باعث مرگ شود .

استفاده از این گیاه می تواند علائمی همچون معده درد و مدفوع خونی و آبکی را همراه داشته باشد .


بیشتر بدانید: درباره هندوانه ابوجهل چه می‌دانید؟ 


افرادی که دارای طبع گرم و خشک هستند نباید از این دارو استفاده کنند چون ممکن است به ناراحتی معده و مقعد دچار شوند.

خانم های باردار و کسانی که ناراحتی کلیه دارند این دارو حکم سم را دارد .

نکته : این گیاه می تواند بسیار خطرناک باشد و ما به شما توصیه می کنیم، هیچگاه بدون توصیه پزشک از آن استفاده نکنید .

جالب است بدانید؛ روایت نحوه پر کردن دندان با روغن حنظل در حلیه المتقین علامه مجلسی آمده است.

:)حنظل چیست؟ + خواص آن در طب سنتی و عوارض مصرف / دستور تهیه روغن حنظل/ کاربرد حنظل در درمان دندان درد:)

روش پر کردن دندان با روغن حنظل

با سنجاق تمیز سیاهی هارو آهسته بتراشید و یک نخ کتان آغشته به روغن حنظل کنید و در سوراخ دندان بگذارید، سپس یک آدامس سقز روی آن بگذارید تا غذا وارد آن نشود و هرروز (تا ۴۰روز) این روشهارو کامل انجام بدید.


بیشتر بدانید: با 20 مسکن گیاهی تمامی دردهایتان را تسکین دهید 


در روایتی از امام کاظم (علیه السلام) آمده: «فإن کان الضرس لا أکل فیه وکانت ریحا قطر فی الاذن التی تلی ذلک الضرس.لیالی کل لیله قطرتین، أو ثلاث قطرات یبرأ بأذن الله»[الاصول من الکافی، شیخ کلینی، ج۸، ص۱۹۴]

یعنی «اگر دندان خورده نشده (سوراخ نشده) و صرفاً یک آبسه است، از روغن هندوانه ابوجهل در سوراخ گوشی که در سمت دندان مورد نظر است، چند قطره بریزید، چند شب (سه الی پنج شب) و هر شب، دو الی سه قطره بریزید، به اذن خدا خوب می‌شود.»

:)حنظل چیست؟ + خواص آن در طب سنتی و عوارض مصرف / دستور تهیه روغن حنظل/ کاربرد حنظل در درمان دندان درد:)

حنظل جایگزین عصب کشی دندان

اگر ریشه دندان و عصب دندان مشکل داشته باشد و نیاز به تنظیم عصب دارد یا اینکه باید عصب کُشی بشود دو قطره روغن حنظل در گوش طرف دندانِ مشکل دار بریزید.

بخلاف کاری که دندان پزشک ها انجام می‌دهند و عصب را می‌کشند.این کار عصب را از بین نمی‌برد بلکه درد دندان را از بین می‌برد. این کار دندان پزشک ها که عصب دندان را می کشند موجب از دست رفتن استحکام دندان در دراز مدت خواهد شد.


بیشتر بخوانید: توصیه های مرحوم آیت الله بهجت(ره) درباره غذا خوردن و تندرستی


در روایتی از امام کاظم (علیه السلام) آمده: «فإن کان الضرس لا أکل فیه وکانت ریحا قطر فی الاذن التی تلی ذلک الضرس.لیالی کل لیله قطرتین، أو ثلاث قطرات یبرأ بأذن الله»[کافی، ج ۲، ص ۶۵۶]

یعنی «اگر دندان خورده نشده (سوراخ نشده) و صرفاً یک آبسه است، از روغن هندوانه ابوجهل در سوراخ گوشی که در سمت دندان مورد نظر است، چند قطره بریزید، چند شب (سه الی پنج شب) و هر شب، دو الی سه قطره بریزید، به اذن خدا خوب می‌شود.»

دستور تهیه روغن حنظل

پوست هندوانه ابوجهل را گرفته و آن را خرد کنید و مختصر روغنی(کنجد یا روغن زیتون) به آن اضافه کنید و آن را در معرض آفتاب قرار داده بعد از دو روز تبدیل به آب می شود،سپس آن را با یک پارچه صاف کرده وآن را روی آتش قرار دهید تا آبش بخار شود و روغن آن باقی بماند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۸:۱۰ ۲۴ مهر ۱۴۰۰
سلام خوب هست ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۰ ۲۶ شهريور ۱۴۰۰
۱۰۰ گرم هندوانه ابوجهل و ۱۰۰ گرم شاتره را به هم آسیاب کنید و توی یک ظرف بزرگ آب و مخلوط آسیاب شده هندوانه ابوجهل و شاتره را بریزید مقدار آب باید زیاد باشه و بگذارید خوب جوش بخوره تا آب ظرف نصفه بشه بعد هر کسی بیماری دیابت داره و انسولین مصرف میکنه به مدت یک ماه این کار را نجام‌ بده و وقتی محلول جوشانده شده ولرم شد پاهای فرد دیابتی را تا مچ پا داخل محلول بگذارید تا زمانی که تلخی را در دهانش احساس کنه بعد از یک‌ماه به امید خدا دیابتش درمان میشه .
البته افراد دیابتی باید رژیمهای مخصوص را هم رعایت کنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۱ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
گلو درد شدیدی داشتم که بر اثر بی احتیاطی یه دکتر دندونپزشک به وجود اومده بود.۱سال درد گلو داشتم چندتا دکتر گوش و حلق و بینی رفتم گفتن طوریت نیست .دیگه ناامید شده بودم از درمان.یشب که شوهرم داشت از این قطره تو گوشش مینداخت به منم پیشنهاد داد.‌‌.هیچ وقت فکر نمیکردم جواب بده با اقطره که تو گوشم انداختم دردگلوم خوب شد.واقعا معجزه کرد...خدارو شکر میکنم همیشه با وجود چنین داروهای گیاهی.اگر نبود تا کی باید درد گلوم رو تحمل میکردم...الاهی شکر
Iran (Islamic Republic of)
آریا
۰۲:۳۴ ۲۷ تير ۱۴۰۰
باکدوم سند این طبابتها رو به امام نسبت میدید، اگر کسی امتحان کردوخوب نشد به امام بدبین میشه نه به اون سایتی که هرچی دم دستش میرسه آپلود میکنه، بعداز اون هندونه ابوجهل یاحنظله سمیه، اگر توگوش چکوندین و مقاومت بدن کم بود یا نسبت دوز مصرف به وزن بدن زیاد بود میتونه بکشه، بابا نکنید، عقل داری، لااقل قبلش با چهارتا دکتر تحصیل کرده مشورت کن نه با دوتا جوجه حکیم باشی که دستاشونم بلدنیستن درست بشورن، احمق نباش مث اون بنده خداکه فک میکنه با6000تومن روغن حنظله وکمی صبرکردن، دندونش پرمیشه!! باباقرن بیست ویکه،عصرفضاهم پشت سرگذاشتیم بخدا، بیخود امامان روهم بدون سندومدرک بی اعتبارنکنید
Azerbaijan
رضا
۱۱:۴۸ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
چهار تا دکتر تحصیل کرده :)
همون دکترهای تحصیل کرده که هنوز نتونستن کبد چرب رو درمان کنن!
همونایی که آمپول رمدیسیویر رو با قیمت‌های میلیونی به مبتلاهای کرونا فروختن و خیلی‌ها رو به کشتن دادن بعدش گفتن اشتباه کردیم رمدیسیویر روی کرونا تأثیری نداره!
همونایی که واکسن برا کرونا ساختن ولی میگن حتی با وجود زدن واکسن ممکنه باز هم کرونا بگیرید و حتی بمیرید!
ضمناً سمی بودن حنظله توی متن هم اشاره شده و عوارضش توضیح داده شده
غرب زدگی فقط تقلید در مُد و لباس نیست. نگاه شما در این کامنت مصداق بارز غرب زدگی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
حالا خوبه طرف آدرس سندش هم آورده که میشه رفت تحقیق کرد . واقعا برا بعضیا متاسفم
Turkey
شیما
۰۳:۳۹ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
جناب رضا شما که از دکترا دکترترید و «1400 سال پیش» زده‌اید با شاش شتر و روغن بنفشه کرونا رو درمان کردید؟ الان هر کی علم جدید رو قبول داشته باشه غرب زده‌اس؟ شماها که انقدر خوبید چطور نتونستید توی علم پیشرفتی داشته باشید فقط حرفای دوره ابوعلی سینا رو نشخوار میکنید که خیلی از اطلاعاتشون حتی در مورد بدن انسان هم غلط بوده؟ حالا بپا اگه مریض شدی به جای استفاده از طب سنتی یه دفعه نری آلمان بستری بشی.
Iran (Islamic Republic of)
امیرعلی
۱۴:۴۷ ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
سلام من چند روز دندون درد شدید دارم دیشب یک قطره روغن حنظل تو گوشم ریختم،یکم هم به دندون و لثم مالوندم بعد از چند ثانیه خوب شد.
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۹:۳۸ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
من اصلا نشنیدم داخل گوش بریزند هم تو کتاب دیدم هم عطاری گفته به یه تیکه خیلی کوچیک نخ بزنید این روغنو وروی دندان درد گرفته بگذارید اصلا برای گوش درد م استفاده نمیشه برای گوش درد شنیدم دوقطره آب پیاز بچ‌کانید اگر که البته نمیشنوید ویا حالت جرم گرفتگی داره تو رو خدا الکی وخودسرانه عمل نکنید سلامتیتون در اولویت باشه.
Turkey
شیما
۰۳:۴۲ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
یه وقت آب پیاز تو گوش کسی نریزیا. زن عموی من ریخت تو گوش دختر عموم و کلی به به و چه چه کرد که چه زود دردش افتاد بعدش کاشف به عمل اومد که گوش دختر عموم سنگین شده با اون کارش. بعدم کلی پول دادن برا عمل گوشش. گوش خیلی حساسه هیچی سر خود توش نریزید.
Iran (Islamic Republic of)
سما
۰۹:۵۰ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
خداوند جهل و نادانی رو ریشه کن کنه نباید به هر گفته ای اعتماد کرد به من هم گفتن برای دندان درد داخل گوش بریزم گوشم عفونت کرده به مدت یکسال هرچه از این دکتر به اون دکتر میرم فایده نداره از درد دارم میمیرم نکنید این کاااروو نکنیییییددد
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۰:۴۳ ۰۳ بهمن ۱۳۹۹
چه جالب یه اسم دیگش حنظله ما بهش به فارسی میگیم هندونه وحشی ولی با زبان محلی بهش میگیم باکو و خیارتحل یا خیار تلخ
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۵:۲۹ ۲۷ دی ۱۳۹۹
من روغن حنظل 6000تومن خریدم کی گفته گرونه؟در برابر اینکه باید دو سه میلیون واسه دندون هزینه کنیم اصلا گرون نیست الان ۶۰۰۰تومن پول شیش تا نونه مشکل اینه اکثر ا صبرمون کمه و الا در عرض دو ماه سوراخ دندون پر میشه البته اگه مث من نصف دندون کامل شکسته باشه احتمالا سه چهار ماه
Iran (Islamic Republic of)
آوا مرادی
۰۳:۳۵ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
منکه ۵ شبه دارم روغن حنظل توی گوشم میریزم از شب اول گوش درد شدم الانم که شبه پنجم یا ششمه گوشم اونقدر درد میکنه که الان ساعت۳:۳۵ دقیقه نیمه شبه و هنوز از درد گوش نتونستم بخابم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۱:۱۳ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
بهترین جایگزینش برای دندان درد میخکه که ضرری هم نداره همه می تونن استفاده کنن فقط کافیه ۱ عدد میخک یا بیشتر روی دندان گذاشته وگاز گرفته شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
دوستان قسمت پایین گوش ی نقطه هست نزدیک لاله گوش که عصبای گوش ازاینجابه دندون وصل هستن وقتی روغن حنظل ریخته میشه اونم درحددوقطره خیلی سریع رودندون اثرمیذاره روغن روخودتون درست کنید اصلا سخت نیست خیلی هم به صرفه هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۳ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
واقعا دندان ترمیم میشه؟بعد چند وقت؟
Turkey
شیما
۰۳:۴۹ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
نه. اینا همه‌اش درمانهای لحظه‌ایه. مثل اینکه مسکن بخوری و فکر کنی دندونت درمان شده. مینای دندان و سیستمش هیچ ربطی به ترمیم شدن با این چیزا نداره. این کسایی که اینجا نوشتن درمان میشه هم هیچ کدوم استفاده نکردن. منتها ملت ایران یا چون از اون ور بوم میوفتن یا از این ورش، یا کلا تاثیر گیاهای دارویی رو منکر میشن یا کلا علم امروزی رو منکر میشن و فکر میکنن مثلا دانشمندای غربی هم مثل خودشون دگمن و هیچ وقت روی گیاهای دارویی تحقیق نکردن. دیگه نمیدونن اونا هم در گذشته از همین چیزا استفاده میکردن. مثلا فکر میکنن مسکن غربیا از آسمون افتاده دیگه نمیدونن همون مرفینه. مشکل بسته نگه داشتن جامعه و پرورش نفرت از یه عده تو دل مردم همینه که آگاهیشون انقدر میاد پایین. بی‌خود که نیست تو هیچی پیشرفت نمیکنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
سلام به همگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
من واسه یبوست از داخل هندوانه در حد یک عدس خوردم خیلی تلخ اسهال شدم ولی داخل کپسول خالی ریختم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
خیلی عالی
Iran (Islamic Republic of)
Roghayeh
۱۴:۳۶ ۳۱ تير ۱۳۹۹
سلام کسانی که طبع گرم و خشک دارند برای ترمیم دندان اصلا نمیشه از روغن حنضل استفاده کنند؟ نمیشه درکنارش از مواد سرد و تر استفاده کرد که عوارضش کم بشه؟(مثلا خاکشیر کاسنی .... استفاده کنیم)
Germany
علیرضا پورامیدیان
۰۴:۳۶ ۱۸ تير ۱۳۹۹
سلام کسی از خواص پماد دهان الحنظل اطلاع داره برای درد های عضلانی خوبه ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۴ ۱۸ تير ۱۳۹۹
سلام. منم‌برای دندون درد ریختم‌توگوشم..گوشم‌کیپ شدهنمیدونم روغن حنظل اصله یا تقلبیه...
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۳۲ ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
سلام من بچه ام پنج ساله است بالاخره استفاده کنم یا نه خیلی ترسیدم
Iran (Islamic Republic of)
خودم
۰۰:۵۳ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۰۰:۴۲ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
سلام
اگر زن باردار از این روغن در گوشش بریزه برای درمان ابسه دندان خطر دارر؟
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۱۸:۳۹ ۲۲ فروردين ۱۳۹۹
من دندان هایم کشیدم آیاممکن است بااستفاده ازروعن حنظل رویش مجدد دندان خودم راببینم(آیاممکن)
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۳:۵۵ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
نه اما یه جایی شنیدم که فردی با استفاده از داروهای کتب قدیم که حنظل یکی از ترکیباتش بود رویش مجدد دندان ها رو تجربه کرده بود
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۷:۵۶ ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
انسنت اطلاعات جالبی بود
مابش میگیم خیار گُرگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
واای این همه خاصیت داشته .تو باغ ما پر بود بچه ها میکندن برای بازی.ولی ظاهرا سمی هم هست حواسمون باشه
Iran (Islamic Republic of)
رهگذر
۰۱:۰۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
سلام . من دندون درد خیلی شدید داشتم . امشب گرفتم چند قطره توی گوشم ریختم و دو قطره هم روی پنبه داخل دندونم گذاشتم . این روغن اگه با بزاق دهان قاطی بشه و آدم بخوره ضرر داره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
روغن حنظل را با روغن کنجد یا روغن زیتون مخلوط می کنند .
ولی خود روغن حنظل خیلی گران است .
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۰۷:۲۲ ۰۶ دی ۱۳۹۸
من گوش راستم کیپ می‌شود در شنوائی مشکل ایجاد میشود دکتر طب سنتی گفته از قطره روغن حنظل استفاده کنم آیا مفید هست یا به مغز آسیب می‌زند.
Germany
علی
۱۹:۱۱ ۰۳ دی ۱۳۹۸
در لرستان به این میگن شومی شیطانه یعنی هندوانه شیطان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۰ ۰۳ دی ۱۳۹۸
ایا برای گوش دردبچه می توان استفاده کرد ۷ ساله
Iran (Islamic Republic of)
رجبی
۲۰:۳۶ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
ببخشید برای عفونت گوش هم استفادهدمیشه؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۱۹ ۱۲ آبان ۱۳۹۸
سلام من از عطاری روغنشو تهیه کردم رنگش زرد شفافه و طعم تلخی هم نداره ی جورایی همرنگ روغن زیتونه میشه بگید مشخصات روغن اصلی چیه
Iran (Islamic Republic of)
نسترن
۲۳:۱۶ ۲۱ دی ۱۳۹۸
عین روغن نیمه جامد،زرد دون دونیه،وقتی درگرما قرارش بدی کامل مایع میشه،وزرد بسیار روشن
Iran (Islamic Republic of)
هادی امامی
۱۶:۱۲ ۰۹ مهر ۱۳۹۸
باسلام ما به حنظل میگیم خیارگرگ تا الان نمیدونستم ایقد خواص دارویی داره از فردا یه دونه برا گرگ ها نمیزارم اگر خواستید بیاید بهبهان روستا قالند
Germany
MaHshAd
۱۸:۲۳ ۱۷ شهريور ۱۳۹۸
سلام من حدودا دو ماهه پیش صورتمو جراحی کردم الان داخل جای بخیم یه چیزی مثل جوش زده بهم‌گفتن عفونته امروز رفتم عطاری گفت حنظل بزنم اگه عفونته بیرون میکشه و سر باز میکنه درسته ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
طبیب
۰۸:۵۸ ۱۰ شهريور ۱۳۹۸
سلام ،این بزرگوارایی که نتونستن از روغن حنظل نتیجه بگیرن !مشکل رو از روغن ندونن درحقیقت مشکل از کیفیت روغن و بازهم حضور سودجویان دراین زمینه هست وگرنه روغن حنظل خواضش اثبات شده هست لطفا روغن مطمئن تهیه کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۰۷ شهريور ۱۳۹۸
درشمال هندوانه ابوجهل به صورت خودرو درمیاد، ووقتی که میرسه ازبوته جدا میشه، برخلاف اینکه می گن تلخ، اصلا تلخ نیست بلکه خوشمزه هم هست، واین منو به شک انداخته که آیا این هندوانه ابوجهل؟
Iran (Islamic Republic of)
زینب خانوم
۱۱:۵۹ ۱۲ تير ۱۳۹۹
آره منم خوردم طعم خیار میده و اصلا تلخ نیست اما انگار هندونه کوچیک دو گونه داره یکی هندوانه ابوجهل که طعم تلخی داره و یکی هندوانه کوچک که طعم خیار داره کلا سیصد نوع هندوانه وجود داره اما هندوانه اصلی قرمز و آبدار و بسیار خو شمزه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۰۸ مرداد ۱۳۹۸
منم روغن حنظل تو گوشم ریختم
هم درد گرفت...هم سرگیجه گرفتم
پس چی چیش خوبه این روغن
Iran (Islamic Republic of)
مرضیه
۱۲:۲۱ ۰۵ مرداد ۱۳۹۸
من برای درد دندان استفاده کردم خیلی سریع در رفع دندان دردداثر داشت
Iran (Islamic Republic of)
تکتم
۱۴:۵۸ ۲۷ تير ۱۳۹۸
من دندون عقلمو کشیدم اما جاش خیلی عمیق بود و درد داشت دو قطره از این روغن حنظل ریختم اصلا اثر نداشت
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۳:۵۸ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
دیر شده اما اگه بازم دندون کشیدی کتیرا رو پودر کن و تو سوراخ جای کشیده شده بریز خوب میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۲۰ تير ۱۳۹۸
ریختن روغن داخل گوش، موجب آسیب به پرده گوش نمیشه؟
United States of America
حسین
۲۳:۴۳ ۲۱ تير ۱۳۹۸
این گیاه بک داروی پر قدرت است و با دیگر گیاهان معمول طب قدیم تفاوت دارد. حتما با نظر پزشک مصرف شود.
آسیب به گوش و پرده گوش و یا کبد در صورت مصرف نادرست امکان دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۰۸ اسفند ۱۳۹۷
من داخل گوشم ریختم . گوشم داره از درد میترکه . الهی خدا بهم رحم کنه کر نشم
United States of America
حسین
۲۳:۴۴ ۲۱ تير ۱۳۹۸
مصرف خودسرانه نکن مسلمان. با نظر پزشک استفاده کن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
خیلی عالی بود