وزیر راه مسکن و شهرسازی:

یک سوم مردم در بافت های فرسوده زندگی می‌کنند‌/ افتتاح تقاطع غیرهمسطح مومن آباد سرخه/ توجه ویژه وزیر به بنا‌های تاریخی سمنان

وزیر راه و شهر سازی گفت: با توجه به اینکه یک سوم مردم در بافت‌های ناکارامد زندگی می‌کنند بزرگترین پروژه ملی ایران باز آفرینی شهری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ عباس آخوندی صبح امروز در جلسه ستاد ملی بازآفرینی سمنان که در محل سالن مدیریت بحران استانداری سمنان در حال برگزاری است با اشاره به امار‌های خود کشی و آسیب‌های اجتماعی در جامعه اظهار داشت: آمار خودکشی و دیگر آسیب‌ها در مناطق بی‌اصالت بیشتر از مناطق با اصالت است.

وی با اشاره به به اینکه تجربه ثابت کرده است توسعه شهر مشکلی از بخش‌های ناکارامد را حل نمی‌کند افزود: وقتی قلب و بافت میانی شهر ناکارآمد است توسعه شهر کمکی به این مقوله نخواهد کرد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ما در تمام پروژه‌ها از تعداد و کمیت سخن به میان می‌آوریم افزود: علاوه بر کمیت کیفیت در سرفصل‌های اصالت، فرهنگ هم‌باید لحاظ شود.

آخوندی با تأکید بر ایجاد ستاد باز افرینی شهری افزود: بر اساس آمار مدیران مسئول استان سمنان؛ ۳۴ درصد مردم استان سمنان در مناطق ناکارآمد زندگی می‌کنند.

تقاطع غیرهمسطح مومن آباد سرخه افتتاح شد

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی دولت دوازدهم در حاشیه سفر خود به شهرستان سرخه، تقاطع غیرهمسطح مومن آباد را افتتاح کرد.

عباس آخوندی ظهر جمعه در ادامه سفر دو روزه خود به استان سمنان با ورود به شهرستان سرخه مورد استقبال مسئولان محلی قرار گرفت، وی در آئین بهره برداری از تقاطع غیرهمسطح مومن آباد شرکت کرد.

تقاطع غیرهمسطح مومن آباد سرخه در مدت ۳۶ ماه و با هزینه ۱۹۷ میلیارد ریال احداث شده است.

رفع نقطه حادثه خیز و ساماندهی ورودی شهر سمنان هدف اجرای این پروژه اعلام شده است.

وزیر راه و شهرسازی در آخرین بخش از سفر دو روزه خود به استان سمنان قرار دارد و ظهر امروز به تهران بازخواهد گشت.

وی دیروز در میامی، شاهرود و دامغان حضور یافت و امروز سفر خود را در سمنان، مهدیشهر و سرخه به اتمام رساند.

صبح روز گذشته آخوندی مهمان مردم خراسان رضوی بود.


بیشتر بخوانید:بهره‌برداری از بنا‌های تاریخی باید در دستور کار قرار گیرد


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.