عطوان: تئوری وحشت اسرائیل و آمریکا دیگر کاربردی ندارد/ هم اکنون حماس و حزب‌الله ترس را به جان صهیونیست‌ها انداخته‌اند

سردبیر رای‌الیوم نوشت تئوری وحشت آمریکا و رژیم صهیونیستی دیگر کاربردی ندارد و این رژیم نمی‌تواند تهدیدهایش را عملی کند.

عطوان: تئوری وحشت اسرائیل و آمریکا دیگر کاربردی ندارد/ هم اکنون حماس و حزب‌الله ترس را به جان صهیونیست‌ها انداخته‌اندبه گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالباری عطوان، سردبیر روزنامه رای الیوم، با اشاره به سخنان دبیرکل حزب‌الله لبنان نوشت: بسیاری از جمله ما، از یک عبارت مهم در سخنان سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، شگفت زده شدیم. وی در سخنرانی شب سه‌شنبه که به مناسبت سالروز پیروزی جنگ سی و سه روزه آن را ایراد کرد، با قاطعیت گفت «اکنون حزب‌الله از اسرائیل قوی‌تر شده است.»

در این مقاله آمده است: برخی بر این باورند که سید نصرالله مبالغه کرده است؛ زیرا رژیم اشغالگر اسرائیل نیروی هوایی پیشرفته‌ای دارد که مدرن‌ترین هواپیما‌ها از جمله انواع «اف ۱۵»، «اف ۱۶» و «اف ۳۵» آمریکا را در اختیار دارد و افزون بر آن، گنبد آهنین مجهز به موشک‌هایی است که قادر است با هرگونه حمله هوایی یا موشکی مقابله کند. از جنبه تئوری، به نظر می‌رسد، این نقطه نظر درست باشد و هیچ ناظری نمی‌تواند، وسعت و کارآیی زراد خانه نظامی اسرائیل و مدرن بودن آن را منکر شود؛ اما این زرادخانه که قدرت تخریب بسیاری دارد، هنوز نمی‌تواند تکلیف جنگ‌ها را یکسره کند، همچنان که در گذشته هم همین طور بود، یعنی زمانی که این جنگ علیه سازمان‌هایی بود که پس از نخستین حمله هوایی، پرچم‌های سفید را (به نشانه تسلیم) بالا می‌بردند و با شتاب به سوی شورای امنیت بین‌المللی می‌رفتند و از آن می‌خواستند، آتش‌بس برقرار کند.

طولانی‌ترین جنگ این سازمان‌ها علیه اسرائیل، تنها چند روز، یا بهتر است بگوییم، تنها چند ساعت به طول انجامید و آخرین این جنگ‌ها در سال ۱۹۷۳ روی داد که عملا تنها ده روز طول کشید، در حالی که جنگ سال ۲۰۰۶ بیش از ۳۳ روز و جنگ تابستان ۲۰۱۴ در نوار غزه بیش از ۴۵ روز طول کشید و در هر دو جنگ نیرو‌های اسرائیل به سبب قهرمانی‌ها و رشادت‌های مردان مقاومت، حتی نتوانستند، یک وجب در هر دو جبهه پیشروی کنند.

عطوان در ادامه نوشت: پیشتر باید اعتراف کنیم که ما فرمانده یا کارشناس مسائل نظامی نیستیم؛ اما با احترام به همه فرماندهان کشور‌های عربی که در شبکه‌های ماهواره‌ای حاضر می‌شوند و بیشتر آن‌ها حتی یک جنگ را هم تجربه نکرده‌اند و اگر هم در جنگی شرکت کرده باشند، ارتش رسمی آن‌ها پیروز میدان نبوده است؛ افزون بر سخنان سید نصرالله برخی از سخنان کارشناسان نظامی اسرائیل را نیز می‌آوریم. ما سید نصرالله را به سبب تجربه و پیروزی در همه جنگ‌ها جزو مهم‌ترین سرلشکر‌های راهبردی کشور‌های عربی می‌دانیم.

واقعیت‌هایی که خواب را از چشم صهیونیست‌ها می‌رباید
نخست سناریویی که «یوسی میلمان»، تحلیلگر نظامی اسرائیل، در روزنامه «معاریو» از آن پرده برداشت سناریویی است که سرلشکر‌های عالی رتبه مراکز فرماندهی اسرائیل و در راس آن‌ها گادی آیزنکوت، رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل، در خصوص رویارویی آینده با حزب‌الله، یک هفته پیش به کابینه امنیتی اسرائیل عرضه کردند و در آن اذعان داشتند، حزب‌الله در زراد خانه خود ۱۲۰ هزار موشک در اختیار دارد که روزانه می‌تواند، ۷۰۰ فروند از آن‌ها را شلیک کند و برد آن‌ها به سوی خاک اسرائیل تا ۴۵ کیلومتر می‌رسد و کلاهک‌های قابل انفجاری به وزن ۱۵ کیلوگرم دارد که منهدم کردن آن‌ها برای گنبد‌های آهنین دشوار است. این به غیر از موشک‌های دور بردی است که ممکن است، کلاهک‌های انفجاری به وزن ۵۰۰ کیلوگرم حمل کنند.

دوم: اظهارات «ایال زیسر»، مورخ اسرائیلی و معاون رئیس دانشگاه تل‌آویو، در مقاله‌ای است که در روزنامه «یسرائیل هیوم» از ارگان‌های نزدیک به بنیامین نتانیاهو -نخست وزیر اسرائیل- آن‌ها را منتشر کرد. وی در این مقاله آورده است: حزب‌الله از آرامش مستمر طی این ۱۲ سال استفاده کرده و زرادخانه نظامی بسیار پیشرفته‌ای برای خود ساخته است، حال آنکه ارتش اسرائیل در طول این مدت هیچ اقدام مشترکی صورت نداده است و حماس هم خواستار تکرار تجربه حزب‌الله در نوار غزه است.

سوم: اذعان سرلشکر «یعقوب عمیدرور»، رئیس پیشین امنیت داخلی اسرائیل، به اینکه افزایش توانمندی ایران در سوریه مشکل واقعی اسرائیل است و جنبش «حماس» موفق شده است، این تهدید واقعی را در غزه نیز ایجاد کند.

تهدید‌های غیر واقعی اسرائیل علیه ایران
از نظر ما این واقعیت‌ها نشان می‌دهد، مقامات اسرائیل که ۱۲ سال است، به تهاجم به نوار غزه، اشغال مجدد آن، انتقام از شکست در جنگ سی و سه روزه و پایان دادن به حضور ایران در سوریه تهدید می‌کنند؛ هیچیک از این تهدید‌ها را عملی نکرده‌اند و به سبب نیروی بازدارندگی طرف مقابل و شدت تلفات و خساراتی که ممکن است این حماقت به دنبال داشته باشد، به هیچ وجه در آینده نزدیک هم نخواهند توانست این تهدید‌ها را عملی کنند.

سردبیر رای الیوم در ادامه نوشت: کشور‌های اروپایی با ممنوع کردن فروش هرگونه هواپیمای جنگی به ایران از زمان سقوط شاه (معدوم) و پیروزی انقلاب اسلامی به رهبر امام خمینی (ره) در سال ۱۹۷۹ خدمت بزرگی به این کشور کردند؛ زیرا همین امر موجب شد، ایران به تولید صنعت موشک‌های پیشرفته‌ای روی بیاورد و عملا کارآیی نیرو‌های هوایی و توانمندی آن برای فیصله دادن به جنگ‌ها را زیر سوال ببرد. 

حزب‌الله و جنبش «حماس» از قدرت بازدارندگی برخوردار شده‌اند و ترس و وحشت را به جان صهیونیست‌ها و سران اسرائیل انداخته‌اند؛ زیرا آن‌ها موفق شدند با تولید خطوط پیشرفته و حفاظت شده در زیرزمین، در زمینه تولید موشک خودکفا شوند و این خود یک معجزه است.

آتش در برابر آتش
در پایان باید بگوییم، قوی‌ترین و کار آمد‌ترین نیروی راهبردی که محور مقاومت از آن برخوردار است و رژیم اسرائیل حتی یک چهارم آن را هم ندارد، اراده قوی، ایمان به پیروزی و جنگ تا رسیدن به شهادت است. از این رو اسرائیل از سال ۱۹۷۳ به بعد، در هیچ یک از جنگ‌های خود پیروز نشده است؛ زیرا بسیج کردن نیروها، روش‌ها و اصول آن همچنین راهبرد وارد شدن به جنگ‌ها کاملا و به طور اساسی تغییر کرده است و تئوری ترس اسرائیل و آمریکا که در گذشته جواب می‌داد، دیگر کاربردی ندارد و جای آن راهبرد حمله در مقابل حمله و آتش در مقابل آتش گرفته است.

در انتهای این مطلب آمده است: محال است آویگدور لیبرمن، وزیر دفاع (جنگ) اسرائیل، جرئت کند، تهدیدات خود را در خصوص اشغال نوار غزه یا جنوب لبنان و پایان دادن به حضور ایران در سوریه عملی کند؛ زیرا اکنون محور مقاومت صلابت، قدرت و اراده بیشتری در مقایسه با ارتش اسرائیل دارد و پیروزی در سوریه و پیش از آن در نوار غزه و پیش از آن در جنوب لبنان در سال ۲۰۰۶ مدرک ما برای اثبات این مدعاست و هر کس مدرک دیگری دارد که خلاف آن را ثابت می‌کند، این گوی و این میدان...

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
تمام گرفتاریها جنگها ومساعب مالی واقتصادی منطقه وجهان زیر سر این صهیونیستهاست اینها صدها ساله رویای حکومت واداره جهان را دارند ونقشه اقایی بر جهان را با توطعه های مختلف ودست زدن بهر جنایتی دریق نمیکنند ،ولی بزودی مسلمانان این غده منفور را از خاورمیانه خواهند کند وانرا به امریکا وانگل ایستان مسببان وحامیانشان برمیگردانند ،مرگ بر امریکا ورژیم کثیف ومنهوس صهیونیستی اسراییل ،،،،نابود باد حکومت ظلم وجنایت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
صهیونیستهای جنایتکاربایدبدانندکه دوران بزن در رو تمام شد، دوران فرارکن پشت سرت راهم نگاه نکن برای صهیونیستهای جنایتکاراست!!!.۰
Iran (Islamic Republic of)
سید محمد مصطفوی
۱۲:۰۳ ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
آخ نماز داخل مسجد الاقصی خوندن چه حالی میده اونم سنی ها با شیعه ها همون چیزی که پیامبر ( ص ) آرزوش رو داشت و خیلی زود این اتفاق میفته شک نکنید با رهبری ایران انشالله.
Iran (Islamic Republic of)
فرامرز
۱۰:۱۶ ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
خدایا از شر شیطان بزرگ و منافقین نفوذی ملت ما را پناه بده .منافقینی که سفره مردم را خالی کردند . خزانه را به خاکستر تبدیل کردند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
همانا خداوند در قران می فرماید مومنان بر دشمنان غالب میشوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
آمریکا و اسراییل به خاطر جنایتهایی که مرتکب شدند صد در صد مجازات خواهند شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
همانطور که امام ره فرمودند همه مسلمانان با یک مشت آب میتوانند آمریکا و اسراییل را نابود کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
به زودی ما به خواست خداوند در بیت المقدس نماز جماعت خواهیم خواند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
مقاومت پیروز خواهد شد شک نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
نابودی اسراییل و آمریکا نزدیک هست
Iran (Islamic Republic of)
نهضت جهانی صلوات
۰۸:۴۰ ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم
الا ان حزب الله هم الغالبون
ان شاالله بزودی شاهد اضمحلال رژیم صیهونیستی خواهیم بود با ذکر صلوات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
مرگ بر اسراییل مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۴ ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
اسراییل بارها وبارها به لبنان حمله کردولی از سال ۲۰۰۶ دیگر حمله نکرده بلکه وقتی حزب الله ۲سال قبل ۱۷ نظامی صیهونیست رابه درک فرستاد تلافی نکرد چرا؟اسراییل میداند که حزب الله منتظراست وبرای این حماقت اسراییل لحظه شماری میکند اکثرمردم نمیدونند که حزب الله به تنهایی قادر به محواسراییل است ولی اسراییل این موضوع خوب میداند برای همین به لبنان نگاه چپ هم نمیکند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
نابودی کامل اسراییل نزدیک است تاچشم امریکا ومزدورانش کور شود
Iran (Islamic Republic of)
پیام
۲۳:۴۱ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
چرا اسرائیل هر روز ادم میکشه اب از اب تکون نمی خوره چرا مسلمانان صهیونیستها را راحت میزارن هر غلطی دلشون میخواد رو انجام بدن باید مقابل به مثل انجام بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
سلاح اسرائيل هميشه فريب بوده حتى در مورد قدرت نظاميش و چون مسلمونها خواب بودن فريبش رو خوردن ولى الان ديگه مسلمونها بيدار شدن و اين سلاح ديگه كارآيى نداره مرگ اسرائيل نزديكه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
حزب الله باید بزنه اسرائیل رو با خاک یکی کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۸ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
با آرزوی نابودی سریعتر اسرائیل
آخرین اخبار