معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش قم:

نهضت سواد آموزی قم،350 معلم دارد/رشد ۸۷ درصدی سواد آموزی زنان قم پس از پیروزی انقلاب اسلامی

نهضت سواد آموزی قم،350 معلم دارد/رشد ۸۷ درصدی سواد آموزی زنان قم پس از پیروزی انقلاب اسلامیحجت الاسلام قاسمی نیا گفت: 350 معلم دارای مدارک فوق دیپلم،لیسانس و فوق لیسانس به امر سواد آموزی در قم اشتغال دارند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛حجت‌الاسلام  قاسمی‌نیا،معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش قم  اظهار کرد: امسال حدود 350 نفر آموزش‌دهنده در نهضت سواد آموزی قم فعالیت دارند که حداقل دارای مدرک فوق دیپلم هستند، حدود 85 درصد آن ها از مدرک لیسانس و فوق لیسانس برخوردار هستند.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به نحوه ثبت‌نام از افراد بی‌سواد گفت: افراد در وقت اداری می‌توانند به کارشناسی سوادآموزی اداره‌های آموزش و پرورش نواحی و مناطق استان مراجعه کنند و در بخش‌ها نیز دهیاران و بخشداران آمادگی ثبت‌نام از افراد بی‌سواد را دارند.

وی از دستگاه‌های اجرایی استان تقاضا کرد برای رشد و توسعه سوادآموزی در استان فعالیت کنند و به ترویج این حرکت مقدس، فرهنگی و آموزشی بپردازند و همکاری مناسب و بهتری داشته باشند و کسانی که از نعمت سواد بی‌بهره هستند به شرکت در کلاس‌های سوادآموزی راهنمایی کنند.

قاسمی‌نیا خاطرنشان کرد: بر اساس سخن رهبر معظم انقلاب سوادآموزی جهادی بلند مدت و آینده‌ساز است و جریان مهم فرهنگی محسوب می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین  قاسمی نیا با اشاره به پیشرفت‌های کشور در حوزه سواد آموزی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: درحکومت شاهنشاهی و رژیم پهلوی وانمود می‌شد کشور ایران در اوج استقلال، ترقی و پیشرفت است ولی بسیاری از مردم از آموزش خواندن و نوشتن که از نیازها و حقوق ابتدایی است، محروم بودند.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش وپرورش استان قم افزود: مردم در شهر و در روستا از آموزش سواد محروم بودند و در این میان جمعیت زنان عقب مانده‌تر بودند و ظلم مضاعفی بر آن‌ها می‌شد.

وی تصریح کرد: در چهلمین سال تولد انقلاب اسلامی ایران، با افتخار و عزت اعلام می‌کنیم که فاصله نرخ سطح سواد زنان قم نسبت به مردان در پیش از انقلاب اسلامی ۳۰درصد بوده ولی در حال حاضر به ۶ درصد رسیده است و سطح سواد زنان قم در۴۰سال انقلاب اسلامی،۸۷  درصد رشد داشته است.

وی گفت: رشد با سوادی و ارتقای سطح دانش زنان که محور کانون خانواده و از ارکان هدایت و پیشرفت جامعه هستند، در ابعاد دین داری، تربیت فرزند، خانه داری، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، شغلی، بهداشتی و درمانی نقشی شایسته و موثردارد.


انتهای پیام/ش

آمار سواد آموزی زنان در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.