ملازهی در گقت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

میانجیگری عمران خان میان تهران و ریاض در مسیر ایجاد صلح و ثبات در منطقه

کارشناس مسائل پاکستان گفت: عمران خان تمایل دارد به ایران و عربستان سفر کند تا بتواند میانجیگری موثری میان تهران و ریاض داشته و از این طریق گامی در مسیر ایجاد صلح و ثبات میان کشورهای اسلامی بردارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، پاکستان به عنوان یکی از همسایگان اصلی ایران که همواره روابط مسالمت‌آمیزی با ما داشته است و با توجه به تهدیدهای آمریکا علیه این کشور و روی کار آمدن عمران خان نخست وزیر جدید پاکستان، می‌توان بر نقش موثر او بر افزایش امنیت منطقه ایران و همینطور بهبود روابط با کشورهای دیگری چون عربستان امید داشت.

ملازهی کارشناس مسائل پاکستان در گفت‌وگو با  خبرنگار  سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با سفر عمران خان نخست وزیر جدید پاکستان به ایران و اهمیت حفظ ارتباط با این کشور گفت: حزب عمران خان در واقع خط سوم سیاسی است و برای اولین  بار است که در یک روند انتخاباتی و آزاد آن طور که اعلام شده به قدرت می‌رسد.

ملازهی با اشاره بر شعارهای رهبر این حزب (تحریک انصاف) مبنی بر مبارزه با فساد در داخل پاکستان، افزود: درواقع حزب سومی، خارج از قدرت دو حزب سنتی و اصلی پاکستان است، این حزب در حال ارائه راه حل‌های جدیدی در زمینه‌ مبارزه با پولشویی و فساد دو حزب  سنتی پاکستان، تقویت روند دموکراسی و توسعه این کشور در راستای گسترش روابط با کشورهای مهم منطقه و همسایگان است.

کارشناس مسائل پاکستان خاطرنشان کرد: بر مبنای این دیدگاه حزب تحریک انصاف که بخشی از مشکلات فعلی دنیای اسلام در منطقه غرب و جنوب آسیا مربوط به رقابت‌های ناسالمی است که به دلایل ایدئولوژیک بین ایران و عربستان وجود دارد، عمران خان اظهار تمایل کرده است که به ایران و سپس به عربستان سفر کند تا بتواند میانجیگری موثری میان تهران و ریاض داشته و از این طریق گامی در مسیر ایجاد صلح و ثبات کشورهای منطقه و دنیای اسلام بردارد. در این صورت  شرایط برای توسعه پاکستان و منطقه فراهم خواهد شد.

وی در رابطه با اهمیت ارتباط با همسایگان گفت: یکی از سیاست‌های اصلی ایران این است که امنیت منطقه با مشارکت کشورهای همین منطقه تامین شود، نه  با دخالت ها و خودکامگی‌های کشورهای دیگر که الان متاسفانه وجود دارد. این دیدگاه در واقع  به لحاظ نظری هم در جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک هدف اصلی برای صلح و ثبات، هم در کشورهای منطقه و هم در کشورهای اسلامی مد نظر است.

ملازهی ادامه داد: طبق این دیدگاه همکاری با کشورها و توسعه مناسبات هم به صورت دوجانبه بین کشورها و هم چند جانبه و منطقه ای، هدف اصلی ایران اسلامی است. این برداشت در کشورمان وجود دارد که کشورها در همکاری با یکدیگر می توانند توسعه اقتصادی و سیاسی پیداکنند  و  امنیتشان تامین شود.

کارشناس مسائل پاکستان در پایان خاطرنشان کرد: ایران تلاش می ‌کند با کشورهای منطقه مناسباتی دو جانبه و کلی برای شکلگیری همکاری منطقه‌ای داشته باشد تا منطقه در یک منظومه امنیتی واقع شود ودخالت‌های خارجی ضرورت پیدا نکند. این سیاستی است که ایران حداقل به لحاظ نظری بر آن تاکید دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: پاکستان ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
درود بر تمام مسلمانان جهان با هرنوع متفاوتی از طریقت - شریعت --قومیت - ملیت -
آخرین اخبار