مدیر موسسه راهبردی مطالعاتی رسالت قم گفت: مذاکره در گفتمان سازش به معنای آغاز سرسپردگی و نوکری برای آمریکا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ حجت الاسلام  رنجبر  مدیر موسسه راهبردی مطالعاتی رسالت قم گفت: آمریکا در پی سلطه بر جهان است و مذاکره در گفتمان سازش به معنای آغاز سرسپردگی و نوکری برای آنها است.

حجت الاسلام  رنجبر افزود:  در پاسخ به کسانی که می‌گویند آمریکا نیز یک کشور عادی است و ریشه دشمنی با آن‌ها برای چیست باید گفت آمریکا یک کشور صرف نیست بلکه آمریکا تجلی دین لیبرالیسم است و دنبال احاطه و سلطه بر همه دنیاست و این موضوع باعث می‌شود استقلال کشور‌های جهان را به سخره گرفته و به دنبال تحقیر ملت‌ها است.

وی با بیان اینکه آبادانی ایران بزرگ با رابطه  آمریکا سازگاری ندارد خاطرنشان کرد: رابطه ایران و آمریکا رابطه خاصی است که از آن به عنوان جنگ سرد تعبیر می‌شود جنگ سخت و جنگ نرم که هم آفندی است و هم پدافندی ما به دنبال یک جهاد همه جانبه علیه آن‌ها هستیم و این جنگ زمانی پایان می‌یابد که یکی از طرفین بر دیگری چیره شود.

این مقام مسئول افزود: در این جنگ پیروزی وقتی محقق می‌شود که یکی از این دو کشور بر پایتخت کشور مقابل چیره شود و در آن نفوذ یابد این که بیشتر فتنه‌ها و توطئه‌های بزرگ مانند بحث رژیم چنج که از سوی برخی‌ها مطرح می‌شود، ابتدا در تهران، پایتخت ایران کلید می‌خورد به همین موضوع اشاره دارد.

وی گفت: آمریکا زمانی می‌تواند از رسیدن ایران به تمدن اسلامی و مقاومت جلوگیری کند که جلوی پیشرفت همه جانبه ایران را بگیرد بنابراین آمریکا تلاش می‌کند کسانی در ایران به نفع منافع آن‌ها کار کنند و جلوی پیشرفت ایران را بگیرند ولو اینکه آن فرد، یکی از روحانیون باشد.

رنجبر مذاکره را راهکار خوبی دانست و افزود: مذاکره خوب است، اما با این تفاوت که مذاکره در گفتمان چالش، تلاش برای پیروزی است و مذاکره در گفتمان سازش، تلاش برای پایان جنگ و آغاز سرسپردگی و نوکری برای آمریکا است.

وی در جمع مردم مهریز با طرح موضوع نزدیکی سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا به عنوان جزیره جهانی تاکید کرد: آمریکا در صدد سلطه بر این جزیره جهانی است و برای این چیرگی نیز باید بر قلب این سه قاره سیطره داشته باشد و قلب این سه قاره که موجب اتصال آن‌ها با یکدیگر است ایران است.

این پژوهشگر ادامه داد: آمریکا برای چیرگی بر خاورمیانه به عنوان مثال در ازای نفت و گاز، به عربستان برای دستیابی به امنیت غذایی کمک می‌کند و به ترکیه که مشکل زمین و غذا ندارد، با فروش نفت و گاز کمک می‌کند .

رنجبر افزود: ۷۰ سال است که کشور آلمان و ژاپن در اشغال آمریکا و انگلیس است و بدون اجازه آن‌ها هیچ تصمیمی نمی‌گیرند دلیل آنکه آمریکا، آلمان را پایین‌تر از حد خود می‌داند، این است که آلمان هنوز در اشغال آمریکا است و نظر او بستگی به نظر آمریکا دارد.

انتهای پیام/ی

آمریکا در پی سلطه بر جهان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار