مشکل عمده صنف خیاطان اصفهان بیکاری است

رئیس اتحادیه خیاطان اصفهان گفت:مشکل عمده صنف ما بیکاری است و بسیاری از فعالان این صنف وضعیت را به سختی می‎گذرانند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،هادی رائین خواه رئیس اتحادیه خیاطان اصفهان با بیان اینکه قطعی برق بر عملکرد این صنف تاثیرگذار بوده است، اظهار داشت: در این شرایط کارگران بیکار می‌ماندند و عملکرد آنها تحت تاثیر قرار می‌گرفت، بنابراین باید قبل از این تصمیم، شرایط بررسی می‌شد که این مشکلات چگونه حل شود.

وی با بیان اینکه قیمت طلا و ارز بر عملکرد ما تأثیری نگذاشته است، گفت: این در حالی است که نوسانات قیمت ارز و طلا برای بسیاری از صنایع مثل خودرو تاثیرگذار بوده است، اما به هر حال این بالا رفتن قیمت ارز و طلا اثرات بسیار بسیار منفی در جامعه خواهد گذاشت و به نظر می‌رسد که بی تدبیری یکی از عوامل تاثیرگذار در این امر بوده است.

رئیس اتحادیه خیاطان اصفهان بیان کرد: مسائلی مانند تحریم نیز بر عملکرد اصناف تاثیرگذار است، چون بیشتر کارخانه‌ها بعضی مواد خود را از خارج وارد می‌کنند که با توجه به شرایط قیمت‌ها، تولید نیز در کشور دچار مشکل می‌شود و به نظر می‌رسد در آینده مشکلات بسیاری خواهیم داشت.

وی درباره وضعیت بازار خیاطان گفت: اوضاع بازار در صنف ما خوب نیست، البته این شرایط مربوط به الان نیست و ریشه آن به 25 سال پیش برمی‌گردد. مردم امروز به دنبال خرید لباس آماده هستند و در این میان تفاوت در قیمت‌ها وجود دارد. در واقع هرکس نسبت به بودجه‌ای که دارد برنامه‌ریزی کرده و خرید می‌کند.

رائین خواه افزود: البته به نسبت گذشته کار بسیار کمتر شده است و خیلی از همکارانم از وضعیتی که هست شکایت دارند و باید گفت مشکل عمده صنف ما بیکاری است و بسیاری از فعالان این صنف وضعیت را به سختی می‎گذرانند.

رئیس اتحادیه خیاطان اصفهان با بیان اینکه انتظارات خاصی از مسئولان نداریم زیرا مسئول باید کار خود را بداند، دانا باشد و عمل کند، گفت: متاسفانه در مملکت ما آنطور که ظاهر امر نشان می‌دهد افراد تیشه‌ای عمل ‌می‌کنند نه بیلی. وقتی تیشه در دست داری خاک را به سوی خودت می‌کشی ولی وقتی بیل به دست داری خاک را در جای دیگری می‌گذاری و برای خودت نگه نمی‌داری.

وی تاکید کرد: به عقیده من افراد مسئول بیشتر برای خود کار می‌کنند نه برای مردم. اگر برای مردم کار می‌کردند به این مرحله نمی‌رسیدیم. به هرحال ما یک مملکت بزرگی هستیم و نیاز به کار فراوان وجود دارد که متاسفانه برنامه ریزی برای آن کار فراوان نیست.

رائین خواه با بیان اینکه اداره دارایی متاسفانه محاسبات اشتباهی می‎کند، گفت: خیاطان اصولاً جزء طبقه متوسط به پایین هستند و درآمد زیادی ندارند. ما بارها گفتیم که با اداره دارایی جلسه‌ای داشته باشند و بگویند که خیاطان و شخصی دوزها را اصلاً به حساب نیاورده و از مالیات معاف باشند.

وی افزود: متاسفانه این اتفاق نمی‌افتد و بعد اداره دارایی به نظر می‌رسد ضعیف کُش است و آنچه که باید باشد نیست، خیلی از شرکت‌ها هستند که مالیات نمی‌پردازند اما فرد ضعیف را بازخواست می‌کنند و از او مالیات می‌گیرند، این عدالت در رابطه با مالیات گرفتن اجرا نمی‌شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.