دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در شیراز:

رویکرد شورای فرهنگی باید اجتماعی باشد

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: رویکرد شورای فرهنگی باید اجتماعی باشد و به کمک مسائل اجتماعی و اقتصادی بشتابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ موالی زاده دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور بعد از ظهر امروز در صد و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس اظهار کرد: رویکرد شورای فرهنگی باید اجتماعی باشد و به کمک مسائل اجتماعی و اقتصادی بشتابد.

وی با اشاره به تعریف فرهنگ عمومی، اظهار کرد: کنش‌ها و واکنش‌ها و همگرایی یک جامعه نسبت به یک مناسبت و موضوع یا مساله فرهنگ عمومی آن جامعه است و یک رابطه ویژه بین فرهنگ عمومی و فرهنگ وجود دارد و هر موضوع فرهنگ عمومی یک موضوع فرهنگی است که عکس این موضوع عموماً صادق نیست و باید این تمایز در نظر گرفته شود.

موالی زاده، به حب به اهل بیت (ع) به عنوان یکی از مولفه‌های فرهنگ عمومی،اشاره کرد و ادامه داد: پیاده‌روی اربعین، عزاداری ایام محرم و جشن عید نوروز از موارد فرهنگ عمومی محسوب می‌شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور افزود: اینکه ایرانیان آزاده هستند و زیر بار ظلم و زور نمی‌روند جزو مولفه‌های قدرتمند فرهنگ عمومی ما است.

وی، مشارکت در تبیین سرنوشت اجتماعی و سیاسی همچون انتخابات را یکی دیگر از مولفه‌های فرهنگ عمومی دانست.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تصریح کرد: با استناد به این مولفه‌ها شورای فرهنگ عمومی با ۱۰ هزار نیرو اعم از شخصیت های حقیقی و حقوقی، بانوان و دانشمندان و... در حال فعالیت است و این شورا مجلس فرهنگی هر استان است.

وی ادامه داد: الگوی مصرف ما در بسیاری از مسائل مدیریت شده نیست و باید تغییر کند.

موالی زاده اضافه کرد: رویکرد ما باید رویکرد تولید، کار و سخت کوشی و تلاش شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور بر اهمیت تولیدات داخلی تاکید کرد و افزود: افزایش مصرف کالای ایرانی و بهبود کیفیت آن را باید یک ارزش بدانیم.

انتهای پیام/ن

صحبت های دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در شیراز

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار