رئیس اتحادیه صنف نانوایان عنوان کرد؛

کیفیت نامناسب گندم و نارضایتی نانوایان از قیمت نان

زارعی گفت:متاسفانه کیفیت گندم در استان قم با توجه به شرایط آب و هوایی مطلوب نیست و معمولا به درد نانوایی ها نمی خورد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛علی اکبر زارعی رئیس اتحادیه صنف نانوایان با حضور در برنامه گفتگوی خبری سیمای نور گفت : متاسفانه کیفیت گندم در استان با توجه به شرایط آب و هوایی مطلوب نیست و معمولا به درد نانوایی ها نمی خورد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کیفیت آرد تقریبا نیمی از کیفیت نان را تشکیل می‌دهد اضافه کرد : ۳۰ درصد مهارت‌های نانوا و ۲۰ درصد دستگاهها و تجهیزات نانوایی ها دیگر عوامل کیفیت نان است.

رادمنش مدیر کل غله استان در ارتباطی تلفنی نیز گفت گندم قم حداکثر کیفیت مطلوب و لازم را برای مصارف نانواها دارد و افزود : از سال ۱۳۹۳ سیاست های کشور بر اساس برنامه ریزی پویا و پایا به سمت خودکفایی در گندم حرکت کرده و از سال ۹۵ تا به امروز گندم وارداتی به کشور نداشته‌ایم.

رئیس اتحادیه صنف نانوایان نیز عنوان کرد : اگر بنابر گفته دوستان کیفیت آردی که به دست نانوا می‌رسد مطلوب است پس چرا بیشتر نانوایی ها و شاطر ها با آن مشکل دارند و از کیفیت آن گلایه مندند و در مقابل مردم نیز همیشه سخن از کیفیت پایین نان به میان می‌آورند .

فرزانه مدیرکل استاندارد استان نیز در ارتباطی تلفنی شاخص‌های کیفیت آرد قم را مطابق با استانداردها بیان کرد و گفت : میزان سبوس موجود در نانوایی های سنگک دولتی بین ۸ تا ۱۲ درصد است که در دو سال گذشته این مقدار بالای ۱۸ درصد بوده و مطابق با استانداردها نبوده است.

وی در ادامه استاندارد نبودن میزان سبوس آرد در نانوایی های آزاد پز را یادآور کرد و افزود : حتی در برخی نانوایی های سنگکی آزاد پز ، از آرد نان های دیگر استفاده می شود.

وی در ادامه یادآورشد: ۵ کارخانه تولید آرد برای نانوایی های دولتی استان وجود دارد که کیفیت آنها یکسان و برابر نیست و نانوایی ها نیز حق انتخاب آرد با کیفیت تر را از کارخانه مورد نظر ندارند .

علی اکبر زارعی در پایان به برخی مشکلات نانوایان مانند دستمزد پایین ، افزایش حق بیمه ، افزایش هزینه های دریافت کارت بهداشت و قیمت حامل های انرژی برای مصرف نانوایی ها اشاره کرد و یادآور شد : امیدواریم با نرخ گذاری مناسب مراجع قانونی در قیمت نان ، شاهد رضایتمندی نانوایان و شاطر ها باشیم .

انتهای پیام/ح

اظهارات متناقض متولیان نان در خصوص آرد قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.