مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی از برگزاری سمینار بین المللی جاده ابریشم در کاروانسرای یام خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ آبدار مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح رویداد فرهنگی کاروانسرای یام گفت: یکی از مسائل اساسی که امروزه برای معرفی پتانسل‌های هنری و گردشگری شهر‌ها و کشور‌ها استفاده می‌شود، برگزاری رویداد‌های فرهنگی است، اما منطقه آذربایجان آنطور که باید و شاید در ایران و جهان معرفی نشده است.

وی با اشاره به رویداد بین المللی تبریز ۲۰۱۸ افزود: در سال ۲۰۱۳ در شهر نیجر از سوی سازمان همکاری اسلامی با ۵۷ عضو، در یک برنامه ۵ ساله ۵ شهر را از ۵ کشور انتخاب کردند که در سال ۲۰۱۵ شهر قدس، ۲۰۱۶ شهر قونیه از ترکیه، ۲۰۱۷ شهر مدینه از عربستان و سال ۲۰۱۸ شهر تبریز از ایران به عنوان شهر نمونه گردشگری کشور‌های اسلامی انتخاب شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه تبریز ۲۰۱۸ را به استان ۲۰۱۸ تبدیل کردیم، تاکید کرد: براین اساس ۵ مسیر گردشگری در شاهراه اصلی استان آذربایجان شرقی تعریف شد که یکی از مسیر‌ها تبریز - مرند - جلفاست، در این مسیر یک بنای تاریخی ۵۰۰ ساله نیز به نام کاروانسرای یام بازسازی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی افزود: با احیای کاروانسرای یام، برای بالغ بر ۱۲۰ نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد و این کاروانسرا به یک مرکز فرهنگی تبدیل شد.

وی در ادامه با بیان اینکه گردشگری در اقتصاد بدون نفت نقش اساسی دارد، عنوان کرد: صنایع دستی در منطقه مرند احصا شده و برپایی نمایشگاه‌های متعددی در برنامه‌های دولت و سازمان میراث فرهنگی تعریف شده که رویداد فرهنگی کاروانسرای یام یکی از این برنامه هاست.

آبدار با اشاره به اینکه سمینار بین المللی جاده ابریشم امسال در کاروانسرای یام برگزار می‌شود، ادامه داد: اگر گردشگر در این منطقه حضور پیدا کند، جاده ابریشم که زمانی جاده اقتصاد ایران و آذربایجان بود، به یک جاده گردشگری تبدیل می‌شود. 

 

انتهای پیام/ش

شهرستان مرند میزبان برگزاری سمینار بین المللی جاده ابریشم 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.