معاون استاندار اردبیل؛

نیازهای استان اردبیل برای استانداردسازی بررسی می شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل گفت: به منظور رفع مشکلات و برند سازی محصولات استان نیازها و ظرفیت های اساسی جهت استاندارد سازی احصا و بررسی می شود.

بهمن حسین زاده، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اظهار کرد: با توجه به اینکه اردبیل در بخش کشاورزی قطب محسوب می شود، می توان با برندسازی بسته بندی و استاندارد سازی نوین این استان را به پایلوت صادرات تبدیل کرد.

وی با بیان اینکه سازمان استاندارد با هماهنگی بین دستگاه های اجرایی نقش مفید ایفا می کند افزود: منویات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از کالای ایرانی در سایه تلاش و فعالیت سازمان استاندارد در رابطه با کیفیت کالاهای تولید شده ایرانی محقق می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل با اشاره به اینکه افزایش آزمایشگاه ها برای کیفی سازی صنایع و تولیدات ضرورت دارد افزود: سازمان استاندارد در تمام نقاط کشور با احصا مشکلات تولید و بررسی نیازها می تواند با ارایه راهکارهای لازم توسط موسسات پژوهشی به تولید کالای ایرانی کمک کند.

حسین زاده اعتمادسازی بین مردم و کالای ایرانی را از وظایف اداره کل استاندارد در استان اردبیل بر شمرد و افزود: اداره کل استاندارد می تواند با بررسی همه جوانب کالاها و اقلام ضروری تولید شده در استان نظارت کیفی داشته باشد و با تایید علمی نهایی از لحاظ کیفی و کمی، اعتماد مردم را نسبت به کالاهای وطنی افزایش دهد.

وی افزود: بسته بندی و نحوه صادرات تولیدات کشاورزی همچنین ایجاد فضاهای صنایع تبدیلی باید در استان رواج پیدا کند و اداره کل استاندارد با هماهنگی دستگاه های اجرایی نسبت به آموزش صادر کنندگان کلاس های آموزشی برپا کنند.

معاون استاندار اردبیل نسبت به اشتغال زایی در استان اردبیل متذکر شد و گفت: در سال جاری ایجاد ۲۰هزار فرصت شغلی از سوی استاندار محترم اعلام شده و تمام دستگاه ها و بخش خصوصی در این رابطه تلاش شبانه روزی انجام می دهند.

وی با اشاره به اینکه سازمان استاندارد در زمینه آموزش و پژوهش برای ایجاد اشتغال نیز گام پیش بگذارد افزود: این سازمان یکی از سازمان های اعتمادسازی بین مردم و بخش تولید است و با تکیه بر علم و اخلاق می تواند در تشویق مردم که از کالای ایرانی مصرف کنند تاثیر گذار باشد.

انتهای پیام/ح

ایجاد ۲۰هزار فرصت شغلی در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.