همزمان با هفته دولت؛

بهره برداری از چندین پروژه عمرانی و اقتصادی خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی گفت:همزمان با هفته دولت در استان از یک هزار و ۵۴۴ پروژه عمرانی، اقتصادی با مجموع اعتبار ۱۴ هزار و ۵۳۲ میلیارد ریال بهره برداری می‌شود.

بهره برداری از چندین پروژه عمرانی و اقتصادی خراسان رضویبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ علی رضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: این تعداد طرح با طرح‌های افتتاحی هفته دولت سال گذشته تقریبا برابری می‌کند چنانکه سال ۹۶ در این زمان یک هزار و ۳۱۶ پروژه با اعتبار ۱۴ هزار و ۴۹۵ میلیارد ریال بهره برداری شد.
 
وی تصریح کرد: طی امسال هم در جریان سفر استانی رئیس جمهوری به خراسان رضوی تعداد ۴۳۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۱ هزار و ۶۳۳ میلیارد ریال به بهره برداری رسید که با پروژه‌ها افتتاحی در هفته دولت در مجموع به یک هزار و ۹۸۰ پروژه با اعتبار هزینه شده ۵۶ هزار و ۱۶۵ ریال می‌رسد.
 
استاندار خراسان رضوی گفت:پروژه‌های افتتاحی در هفته دولت امسال مربوط ۸۷ دستگاه اجرایی استان شامل ۴۳ دستگاه و ۴۴ شهرداری می‌باشد.
 
علی رضا رشیدیان افزود: از این تعداد ۲۹۳ پروژه از محل اعتبارات ملی به میزان ۴ هزار و ۲۰۲ میلیارد ریال تامین هزینه شده است.

وی تصریح کرد: ۶۵ پروژه نیز از محل اعتبارات ملی استانی شده با مجموع رقم ۳۷۸ میلیاردریال و ۶۰۶ پروژه نیز از محل اعتبارات استان به میزان یک هزار و ۱۴۳ میلیارد ریال اجرایی شده و به انجام رسیده است.
 
استاندار خراسان رضوی گفت:مابقی پروژه‌ها به تعداد ۵۸۰ مورد با اعتبار هشت هزار و ۸۰۹ میلیارد ریال از محل اعتبارات سایر منابع داخلی اعم از تسهیلاتی و مشارکتی تامین اعتبار شده است.

رشیدیان افزود: ازنظر اعتباری بیشترین پروژه‌ها مربوط به سازمان صنعت، معدن و تجارت با ۳ هزار و ۸۵۹ میلیارد ریال، اداره کل ارتباطات و زیرساخت با یک هزار و ۴۰۸ و نیز اداره کل راه و شهرسازی با یک هزار و ۷۰۶ میلیارد ریال می‌باشد.

وی تصریح کرد: بیشترین تعداد پروژه‌های افتتاحی متعلق به سازمان جهاد کشاورزی با ۲۷۸، شرکت توزیع نیرو برق استان ۱۶۶ و توسعه و تجهیز مدارس استان با ۹۸ پروژه است.

استاندار خراسان رضوی گفت:از نظر اعتباری شهرستان‌های مشهد با ۳ هزار و ۲۵۶ میلیارد ریال، سرخس یک هزار و ۹۳۸ میلیارد ریال و چناران با یک هزار و ۵۲۹ میلیارد ریال دارای بیشترین اعتبار هزینه شده در پروژه‌های افتتاحی می‌باشد.

رشیدیان افزود: از نظر تعداد هم بالاترین آمار پروژه‌های افتتاحی با ۱۵۰ مورد از آن قوچان است و شهرستان‌های مشهد با ۱۴۰ و سبزوار با ۱۰۱ پروژه در ردیف‌های بعدی قرار می‌گیرند.

وی در تقسیم بندی فصلی هم تصریح کرد: صنعت و معدن، مسکن مهر، آب و فاضلاب، عمران توسعه روستایی و شهری، کشاورزی، مخابرات، حمل و نقل جاده‌ای و ... می‌باشد.
 
استاندار خراسان رضوی با اشاره به سطح بندی این پروژه‌ها در ۴ سطح گفت: ۲۰ پروژه افتتاحی با حدود هشت هزار و ۷۸۸ میلیارد ریال اعتبار مربوط به سطح یک هستند که اعتبار هزینه شده هریک از آن‌ها بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال می‌باشد.
 
رشیدیان افزود: تعداد پروژه‌های سطح دو که اعتبار هزینه شده آن‌ها بین ۱۰ تا ۱۰۰ میلیارد ریال است را هم شامل ۱۵۲ پروژه با اعتبار ۳ هزار و ۵۰۲ میلیارد ریال است.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

بهره برداری از چندین پروژه عمرانی و اقتصادی همزمان با هفته دولت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار