آیت‌الله صادقی شهمیرزادی دار فانی را وداع گفت

آیت‌الله صادقی شهمیرزادی استاد حوزه علمیه و یار دیرین امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری که یک شهید و ۲ فرزند جانباز را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، درگذشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، آیت‌الله صادقی شهمیرزادی استاد حوزه علمیه و یار دیرین امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری که یک شهید و 2 فرزند جانباز را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، درگذشت.

این عالم وارسته که در سال 1308 دیده به جهان گشود، از شاگردان امام خمینی (ره) در نجف اشرف و در زمان تبعید ایشان بوده است.

آیت‌الله شهمیرزادی شامگاه روز گذشته در سن 89 سالگی و پس از سال‌ها مجاهدت بر اثر بیماری به فرزند شهید خود پیوست.

آیت‌الله عبدالرحیم صادقی شهمیرزادی پدر سردار شهید احمد صادقی شهمیرزادی فرمانده تیپ زرهی لشکر علی بن ابیطالب(ع) بوده است.

این عالم وارسته نقش غیرقابل انکار و مهمی در مبارزه با رژیم منحوس پهلوی در مازندران داشته و از علمای مبارز با نظام سلطنتی و شاهنشاهی محسوب می‌شد.

آیت‌الله صادقی شهمیرزادی همچنین در محضر بزرگانی چون آیت‌الله علامه شیخ محمد کوهستانی و آیات عظام، هاشم و مجتبی قزوینی در مشهد نیز بهره برده است.

وی همچنین از شاگردان علامه طباطبایی در قم، آیات عظام خویی، حکیم، شاهرودی و سید عبدالعلی سبزواری نیز بوده و از محضر آنان استفاده کرده است.

انتهای پیام / ق

آیت‌الله صادقی شهمیرزادی به فرزند شهیدش پیوست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار