انتقاد رهبر کره شمالی از بدعهدی آمریکا در خصوص کاهش تحریم‌ها

رسانه‌های کره شمالی به نقل از رهبر این کشور نوشتند واشنگتن با وجود تحویل گرفتن بقایای اجساد سربازان آمریکاییِ جنگ کره، تلاشی برای کاهش تحریم‌ها انجام نمی‌دهد.

انتقاد رهبر کره شمالی از بدعهدی آمریکا در خصوص کاهش تحریم‌هابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی چوسان کره جنوبی، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی از تعلل آمریکا برای کاهش حجم تحریم‌ها علیه این کشور انتقاد کرد.

 رسانه‌های دولتی کره شمالی نوشتند رهبر این کشور اخیرا حین بازدید از تاسیسات ساختمانی در سامجیون واقع در استان ریانگانگ نسبت به تحریم‌ها و تاکتیک‌های اعمال فشار نیروهای دشمن، ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت آمریکا به تعهدات خود پایبند نیست و به رغم اقدامات پیونگ یانگ برای تحویل بقایای اجساد سربازان آمریکایی جنگ کره، تلاشی برای کاهش تحریم‌ها انجام نمی‌دهد.


بیشتر بخوانید| کره شمالی: آمریکا در مذاکرات هسته‌ای صادق نیست


رهبر کره شمالی در حالی چنین اظهاراتی را بیان کرده است که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا اواخر ماه جاری میلادی به شبه جزیره کره سفر می‌کند تا در خصوص روند غیرهسته‌ای شدن منطقه  بحث و تبادل نظر کند.

کیم جونگ اون همچنین در جریان بازرسی از منطقه گردشگری وُنسان گفت احداث چنین پروژه‌هایی مقابله با دشمنانی است که تلاش می‌کنند مردم ما را با تحریم‌ها سرکوب کنند. او تحریم‌های آمریکا را نوعی راهزنی و دشمنی با مردم کشورش خواند. وی روز جمعه نیز هدف از تحریم‌های آمریکا را "بستن راه تنفس مردم" عنوان کرد. 

انتقاد کره شمالی از بدعهدی آمریکا در خصوص کاهش تحریم‌ها

بسیاری از رسانه‌های کره شمالی، واشنگتن را به عدم تعهد در برابر پیونگ یانگ متهم کرده‌اند.

پیونگ‌‎یانگ پیش از این نیز هشدار داده بود تلاش‌های برخی مقامات آمریکایی برای افزایش تحریم‌ها، باعث توقف غیرهسته‌ای شدن شبه‌جزیره کره می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، تحریم ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
کره شمالی میخواست زرنگی کنه امریکا دستش رو خوند.
کره میخواست زمان بخره و دوره ترامپ رو با مذاکرات فرمالیته بگذرونه
آخرین اخبار