۸۰۰ هزار خیر، حمایت ۳۰۰ هزار یتیم را بر عهده دارند

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: هم اکنون ۸۰۰ هزار خیر در کشور حمایت ۳۰۰ هزار یتیم را برعهده دارند، این در حالی است که مردم در حوزه ایتام اقبال بیشتری نشان می‌دهند.

۸۰۰ هزار خیر، حمایت ۳۰۰ هزار یتیم را بر عهده دارندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا عسگریان معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: یکی از بزرگترین برنامه‌های این نهاد طراح اکرام و ایتام است که هم اکنون با مشارکت مردم و خیران هر یتیم یک تا سه حامی دارد که این روند همچنان در حال گسترش است.

وی اظهار داشت: در ۲ سال گذشته کمیته امداد امام خمینی (ره) بر طرح محسنین متمرکز بوده و در این ارتباط کار‌های متعددی را انجام داده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: طرح اکرام ایتام به فرزندانی اطلاق می‌شود که پدر و مادر و یا هر ۲ والدین را از دست داده باشند و محسنین نیز فرزندانی را شامل می‌شود که دچار بیماری یا از کار افتادگی، خانواده طلاق و یا زندانی باشند.

وی ادامه داد: طبق آمار ارائه شده در سال گذشته به ازای هر ایرانی میزان صدقات پرداخت شده در روز یکصد ریال است، این عدد پاسخگوی نیاز‌های گروه‌های هدف تحت پوشش کمیته امداد نیست و در این میان صدقات ۲ بعد دارد که اولی کمک به نیازمندان و دومی حرکت در مسیر الهی است.

عسگریان اظهار داشت: هدف گذاری کمیته امداد کشور این است که سرانه صدقات به سه تا پنج برابر افزایش یابد و این در حالی است که عموم مردم تمایل دارند در این امر خداپسندانه شرکت کنند.

وی بیان کرد: سیاست این نهاد کاهش صندوق‌های صدقات و گسترش پرداخت‌های الکترونیکی است، البته این نهاد در این حوزه آنگونه که باید و شاید خوب عمل نکرده، اما عموم مردم استقبال خوبی داشتند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) تاکید کرد: توسعه پرداخت‌های الکترونیکی به معنای حذف صندوق‌های صدقات در کشور نیست و این مهم همچنان برقرار خواهد بود.

انتهای پیام /ز

مردم زنجان اقبال بیشتری در حوزه ایتام دارند

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.