پیام وزیر ارشاد و مرضیه برومند به جشنواره عروسکی تهران مبارک

وزیر ارشاد و دبیر هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی تهران مبارک، پیامی را در آستانه برگزاری این رویداد تئاتری منتشر کردند.

پیام وزیر ارشاد و مرضیه برومند به جشنواره عروسکی تهران مبارکبه گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه برگزاری هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی تهران مبارک، پیامی را منتشر کرد.

در متن پیام وزیر ارشاد چنین آمده است:

«نمایش عروسکی سابقه‌ای دیرین در جهان و ایران دارد، ساحتی متمایز، عمیق، کهن و فراگیر در ارتباط انسان با اشیا است که با جامعه، باور‌ها و آرزو‌های انسان همزاد و درگذر روزگار تغییر و دگرگونی داشته است. عروسک‌هایی که از سال‌ها و قرن‌ها پیش همچنان روایتگر زمانه خود در دنیای امروزند و عروسک‌هایی که متاثر از شرایط اجتماعی و فرهنگی نو متولد شده‌اند. نمایش عروسکی امکان گسترده گفتگو و نقد درباره مفاهیم و پدیده‌های متعدد و مختلف است. زبان و بیان نمایش عروسکی، غم و شادی، امید و حسرت، اشک و لبخند، خاطره و رویای انسان‌ها است. نمایش عروسکی ایران با سابقه‌ای دیرین و درخشان بر نمایش عروسکی دیگر کشور‌ها تاثیر گذاشته و از آن‌ها نیز تاثیر گرفته و اوج و فرود‌هایی را از سر گذرانده است.

جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران - مبارک، رویدادی است که ارتباط و تعامل‌های گوناگون را به نمایش می‌گذارد، عروسک‌ها با هر خاستگاه و زمینه اجتماعی و فرهنگی و با هر زبان و بیان، بستر گفتگو درباره آسمان آبی کودکان جهان است.

از دبیر محترم هفدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک، هنرمندان ارجمند، همکاران معاونت امور هنری و ستاد جشنواره در برگزاری این رویداد سپاسگزارم. امید که تئاتر و هنر ایران روز‌های روشن‌تری را در فرا راه داشته باشد.»

مرضیه برومند دبیر هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی تهران مبارک نیز پیامی را برای این دوره از جشنواره منتشر کرد.

برومند در پیام خود چنین آورده است:

«تابستان داغ ۹۷ است، طبیعت آزرده و زخم خورده از ته دل آه می‌کشد و آه دردمندش همه چیز را می‌سوزاند. در روز‌های سخت و بحران‌زده چه چیز بهتر از هنر می‌تواند یاری‌مان کند تا با صبوری و همدلی از این دوران گذر کنیم ... آسمان عروسک‌ها هم‌چنان آبی است.»

هفدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران مبارک با دبیری مرضیه برومند یکم تا هفتم شهریورماه برگزارخواهد شد.

 

انتهای پیام/

 

برچسب ها: وزارت ارشاد ، تئاتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار