حذف وعده های غذایی هیچ تاثیری بر کاهش وزن ندارد

متخصص تغذیه گفت: حذف وعده های غذایی هیچ تاثیری بر کاهش وزن ندارد .

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه نچواک متخصص تغذیه  گفت: حذف وعده های غذایی هیچ تاثیری بر کاهش وزن ندارد و حتی می تواند خطرساز باشد و بیماری هایی مانند کبد چرب را به وجود بیاورد.

دکتر نچواک کاهش کالری دریافتی از مواد غذایی را مهمترین مورد تاثیر گذار برای کاهش وزن معرفی کرد و گفت: حذف یک وعده ی غذایی بدون در نظر گرفتن میزان کالری دریافتی در طول روز موجب لاغری نمی شود.

وی افزود: این نوع رژیم حتی اگر در برخی از موارد موجب کاهش وزن شود علمی و منطقی نیست ،توصیه می شود هیچ وقت به منظور لاغر شدن هیچ وعده ی غذایی حذف نشود.

وی گفت : حذف وعده های غذایی و ‌طولانی شدن دوره ی گرسنگی باعث فشار آمدن به بدن، ایجاد مشکل های روحی و روانی، بد اخلاقی، بی رمقی و بیماری هایی مثل کبد چرب می شود. که این موارد باعث می شوند فرد خیلی زود از رژیمی که دنبال می کند خسته و دلزده شود و نتواند آن را ادامه دهد.

وی خاطر نشان کرد: مصرف سه وعده ی غذایی علاوه بر سه وعده ی صبحانه، ناهار و شام یک الگوی سالم برای خوردن است که باعث می شود افراد بر اساس نیازی که دارند از مواد غذایی مصرف کنند، دچار پرخوری نشوند و عوارض گرسنگی طولانی مدت را نداشته باشند.

دکتر نچواک بیان کرد: تفاوتی بین مواد غذایی که در این وعده ها مصرف می شود وجود ندارد. باید در نظر گرفته شود در طول روز از پنج گروه اصلی مواد غذایی به تناسب در این وعده ها استفاده شود.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

حذف وعده های غذایی حتی می تواند خطرساز باشد

 

 

 

برچسب ها: اخبارپزشکی ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.