گمرک سرخس و باجیگران نیمه فعال شد / افزایش کامیون‌های ترانزیت در گمرک لطف آباد

نیمه فعال شدن موقت گمرک سرخس و باجیگران باعث افزایش کامیون‌های ترانزیت در گمرک لطف آباد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ به دلیل کارشکنی کشور ترکمنستان مرز‌های سرخس و باجگیران به حالت نیمه تعطیل در آمده است و تمامی حجم ترانزیت به کشور ترکمنستان از طریق گمرک لطف آباد انجام می‌شود.

جوادی بخشدار باجگیران در گفتگو با خبرنگار ما می گوید : از مهرماه سال 91 نوعی محدودیت از طرف ترکمنستان از مرز باجگیران اعمال شده و ترانزیت  کالا بیشراز مرز  لطف آباد صورت می گیرد.

گمرک سرخس و باجیگران نیمه فعال شد / افزایش کامیون‌های ترانزیت در گمرک لطف آباد

 

وی ادامه داد: مرز ترانزیتی  محدود شد تا رفت و آمد از مرزهای دیگر صورت گیرد و این مسئله به نوعی در مسائل اقتصادی باجگیران تاثیر داشته است.

وی گفت: نزدیک 25 روز است از طرف ترکمنستان تردد کمتری در بازارچه های مرزی داریم و قبل از این موضوع شاید روزانه 400 تا 500نفر ورود پیدا می کردند و مواد لازم خود را خریداری می کردند.
 

افزایش حجم ورودی و خروجی کامیون هاترانزیت از این گمرگ لطف آباد درگز


اسماعیل پورعابد مدیر پایانه مرزی لطف آباددرگز هم در گفتگو با خبرنگار ما  گفت: با توجه به مشکلات به وجود آمده درمرز‌های سرخس و باجگیران حجم ورودی و خروجی کامیون هاترانزیت از این گمرگ افزایش یافته است.
 
 وی افزود: ما برای رفاه حال رانندگان کامیون های ترانزیتی در خارج از گمرک پارکینکی در نظر گرفته شده که مشکلی برای رانندگان به وجود نیاید.
 
گمرک سرخس و باجیگران نیمه فعال شد / افزایش کامیون‌های ترانزیت در گمرک لطف آباد
 مدیر پایانه مرزی لطف آباد گفت: ساعات کار اعضای کمیته هماهنگی افزلیش پیدا کرده است، امیدواریم در هفته آینده به روال عادی برسیم و ماشینی ، متوقف در پارکینگ نداشته باشیم.


برنامه ریزی برای تصریح صادرات و واردات کالا


مرتضوی معاون رئیس کل دادگستری خراسان رضوی هم باحضور در گمرک لطف آباد  گفت: با توجه به اوضاع و احوال اقتصادی موجود باید بتوانیم برنامه ریزی انجام دهیم، که روند صدور کالا، وارد شدن کالا یا مسافر تسریع شود و معاهدات، توافق نامه‌ها ومیثاق نامه‌ها  رعایت شود.

گفتنی است، با توجه به وجود آمدن مشکلات در  گمرک سرخس و باجیگران روزانه حدود 210 کامیون از گمرک لطف آباد در کشور می‌توانند از این مرز خارج شوند.

انتهای پیام // ف. ک
 
گزارشگر: فاطمه کاووسی
برچسب ها: گمرک ، دادگستری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
قوجقی
۰۹:۳۱ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
ماشینهای ترانزیتی رو بفرستین گمرک
United States of America
ناشناس
۲۱:۳۸ ۱۶ شهريور ۱۳۹۷
تلاش کنید بیشتر به گوش مسئولین اطلاع رسانی شود تا فعالیت گمرک سرخس به حالت عادی بازگردد
United States of America
ناشناس
۲۰:۰۲ ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
سلام.من هم نماینده گمرک باجگیران بودم.هفت ساله که گمرک تعطیل شده و کلی از دوستانی که در گمرک مشغول فعالیت بودن بیکار.
لطفا به گوش مسولین
Iran (Islamic Republic of)
سرحدی
۱۰:۳۳ ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
سلام.من نماینده گمرک سرخسم ازتون خواهش میکنمتلاش کنید گمرک سرخس برگرده ب اوضاع قبلیش من و ۳۰۰ نفر دیگه ک ب طور مستقیم گمرک کار میکنیم با هم بد بخت میشیم....کمکمون کنین