دانستنی‌های علمی؛

غذایی محبوب و خوشمزه که پیرتان می‌کند/ آشنایی با ۷ خاصیت فوق‌العاده اسفناج/ اولین و قوی‌ترین داروی گیاهی ضد سرطان/ عوارض مصرف بیش از اندازه برنج

محققان معقتد هستند که مصرف اسنفاج فواید بسیاری دارد، از جمله اینکه منبع غنی آهن است و به رفع کم خونی کمک شایانی می‌کند.

به گزارش خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

استفاده از نارنج و بهارنارنج

بهار نارنج همان شکوفه درخت نارنج است که در فصل بهار درخت را با شکوفه‌های زیبا زینت داده و در پاییز و زمستان، جای خود را به میوه نارنج می‌دهد، جالب است بدانید هم استفاده از این شکوفه‌ها هم میوه نارنج برای سلامتی بسیار مفید است، استفاده از آب نارنج و عرق بهار نارنج، تپش قلب و دلشوره را از بین می‌برد؛ مصرف آب نارنج سکسکه را قطع می‌کند، همچنین میوه نارنج یک ضد سرفه قوی و اشتها آور است و همچنین غرغره آب آن گلو درد را قطع می‌کند.

/////

فواید اسفناج

محققان معتقد هستند مصرف اسفناج فواید بسیاری دارد، از جمله اینکه منبع غنی آهن است و به رفع کم خونی کمک شایانی می‌کند، همچنین به دلیل فیبری که دارد یک ضد یبوست است و مشکلات گوارشی تان را درمان خواهد کرد، این سبزی یک بمب ویتامین A است که برای چشم بسیار مفید است، همچنین این سبزی دارای کلسیم فراوانی است که باعث تقویت استخوان‌ها و دندان می‌شود.

اگر کمبود ویتامین B3  دارید از اسفناج زیاد استفاده کنید و به قطع تب و تشنج کمک شایانی می‌کند، همچنین برای درمان سرماخوردگی بسیار مفید است.

/////

سرخ کردنی پیرتان می‌کند

فست فودها غذایی محبوبی هستند که بسیار افراد را به سمت خود می‌کشاند و غذایی وسوسه برانگیز است غافل از اینکه این مواد سرخ شده برای سلامتی بسیار مضر است و سلامتی او را به شدت به خطر می‌اندازد، اما خوب است بدانید هر غذایی به مدت طولانی در روغن سرخ شود باعث تسریع فرآیندهای التهابی در بدن می‌شود و این فرآیند سلول‌های بدن را در معرض فرسودگی و پیرشدگی قرار می‌دهد، اگر تمایل زیادی به استفاده از مواد سرخ شده دارید آن را در ابتدا آب پر کنید و بعد آن را کمی سرخ کنید تا ضرر کمتری داشته باشد.

/////

فواید خرما

خُرما یا رطب گیاهی تک‌لپه‌ای و گرمسیری جزو تیره نخل‌ها به شمار می‌رود؛ جالب است بدانید خرما اولین و قوی‌ترین داروی ضد سرطان است که فواید زیادی برای بدن دارد، اگر هر شخص روزانه 10 الی 15 مغز بادام را با 3 تا 5 عدد خرما مصرف کند مشکلات ساییدگی استخوان به سراغش نخواهد آمد و دچار آرتروز نخواهد شد، خرما دارای ۲۵ درصد ساکارز، ۵۰درصد گلوکز و مواد آلبومینوئیدی، پکتین و آب است علاوه بر این دارای ویتامین‌های مختلف مانند A, B، C, E و مقداری املاح معدنی است که به جبران کمبود این ویتامین‌ها کمک می‌کند.

/////

مضرات برنج

اغلب خانواده‌ها علاقه زیادی به استفاده از برنج دارند و آن را هر روز مصرف می‌کنند، غافل از اینکه برنج نه تنها یکی از اصلی‌ترین عامل‌ها برای چاقی است بلکه فرد را دچار برخی بیماری‌ها می‌کند،  لذا محققان طب سنتی معتقد هستند  هر روز هفته را نباید برنج مصرف کرد چرا که مصرف بیش از حد آن موجب افزایش غلظت خون می‌شود؛ برنج یبوست زا است و باعث انسداد مجاری ادراری، مشکلات نخاعی، انسداد عروق و ایجاد سنگ صفرا و کلیه می‌شود.

/////

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۵ ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
و کلا همه یا بعضی از چیزهایی که نام بردید بستگی به فردی که مصرف میکند ممکن است متفاوت باشد و اگر خدای متعال بخواهد نعمات خداوند از جمله خوراکیها فواید برای بدن به همراه خواهند داشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۲ ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
به نظر من که برنج فوایدی دارد و اگر درست و بجا و به اندازه و بستگی به شرایط فردی و بدنی مصرف شود مشکلی ندارد ان شاءا... تعالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۲ ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
به نظر من که برنج فوایدی دارد و اگر درست و بجا و به اندازه و بستگی به شرایط فردی و بدنی مصرف شود مشکلی ندارد ان شاءا... تعالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
خواص برگ چغندر بهتر از اسفناج هست
آخرین اخبار