همه کشتارگاه‌های سیستان و بلوچستان در روز عید سعید قربان فعال‌اند

مدیرکل دام‌پزشکی سیستان و بلوچستان گفت: روز عید سعید قربان همه کشتارگاه‌های صنعتی و سنتی استان فعال و آماده ارائه خدمات بهداشتی به مردم استان سیستان و بلوچستان است

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سید مهدی حسینی مدیرکل دام‌پزشکی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در روز عید قربان برای نظارت بر دام‌های قربانی و ذبح سالم و شرعی ۵۲ گروه ثابت و سیار در قالب ۳۱ گروه ثابت و ۲۱ گروه سیار در سراسر استان فعال هستند.

مدیرکل دام‌پزشکی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ناظران دامپزشکی شامل ۱۵ دام‌پزشک، ۶۲ بازرس بهداشت گوشت و ۱۵ ناظر هستند،تصریح کرد: شهروندان از خرید دام‌هایی که دارای نشانه‌های لاغری شدید، لنگش، پشم‌های ژولیده و ترشحات آبکی - چرکی از چشم و بینی هستند، خودداری کنند.

وی افزود: در روز عید قربان شهروندان می‌توانند با مراجعه به اکیپ‌های سیار و ثابت دامپزشکی از خدمات و امکانات موجود برای بازرسی قبل و بعد از کشتار دام‌های قربانی استفاده کنند.

حسینی تصریح کرد: روز عید سعید قربان همه کشتارگاه‌های صنعتی و سنتی استان فعال و بعد از اقامه نماز عید تا ساعت ۱۳ آماده ارائه خدمات بهداشتی به مردم استان سیستان و بلوچستان هستند.

وی ضمن هشدار به شهروندان جهت ذبح دام خارج از مکان‌های مشخص شده گفت: با توجه به این که ذبح دام در خارج از کشتارگاه علاوه بر خطر شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام مشکلات زیست محیطی نیز به دنبال دارد بهتر است هم استانی‌ها دام قربانی خود را به کشتارگاه منتقل کنند و از خدمات بهداشتی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/گ

فعالیت کشتارگاه ها در روز عیدقربان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار