رییس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر شیراز گفت: برای ساماندهی سیستم حمل و نقل همگانی در این شهر نیازمند اصلاح و تدوین برخی از دستور العمل‌ها و آیین نامه در این حوزه هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ نواب قائدی رئیس کمیسیون عمران عمران و حمل حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز، گفت: محدودیت منابع مالی و عدم پرداخت به موقع مطالبات پیمانکاران، مسکوت ماندن مطالعات جامع حمل و نقل شیراز و وابسطه شدن آن به اجرای برخی پروژه ها از جمله چالش پیش روی سیستم حمل و نقل شهر شیراز است.

قائدی، دریافت نکردن مجوز فعالیت از معاونت حمل و نقل در صدر پروانه بهره برداری کاربری ها و معضلات افزوده ناشی از آن بر ترافیک معابر، عدم هماهنگی مناسب شهرداری و پلیس در جهت اعمال قوانین ترافیکی را از دیگر چالش های  سیستم حمل و نقل شهر شیراز عنوان کرد.

عبد الرزاق موسوی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز هم گفت: در صحن شورا به دلیل کمبود وقت، امکان ارزیابی دقیق قوانین و وضع قوانین وجود ندارد و ضمن آن که اعضا شورا در همه تخصص‌ها ندارد بنابراین لازم است برای انجام این کار در کمیسیون‌ها کارشناسان متخصص به کار گرفته شود.

موسوی با اشاره به وظیفه نظارتی شورا، اظهار کرد: نظارت از طریق کمیسیون‌ها مهم‌ترین راه انجام این وظیفه است، اما ابزار و سیستم نحوی انجام این نظارت درست مشخص نشده و به همین دلیل هر کدام از ما عملکرد شهرداری را بر اساس شاخص‌های خود ارزیابی می‌کنیم بنابراین نیاز داریم که یک مکانیسم مشخص در این رابطه ایجاد شود.

وی ادامه داد: اعضای شورا همچنین به طور مداوم باید گزارشی از ارزیابی و نظارت‌های خود را از عملکرد شورا به صحن شورا بیاورند که متاسفانه در این زمینه نیز موفق نبوده ایم که این رویه باید در سال دوم کاری شورا اصلاح شود.

موسوی همچنین از معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز به دلیل برگزار نکردن مراسم بزرگداشت ورود آزادگان با توجه جمعیت زیاد آزادگان در این شهر گلایه کرد.

وی ادامه داد: متاسفانه کمیسیون‌ها در تامین منابع مالی برای به کارگیری این مشاوران مشکل دارد و این وظیفه هیئت رئیسه که این مسئله را حل کند.

موسوی با اشاره به این که در آیین نامه شورا آمده که مکاتبات رسمی این پارلمان توسط رئیس آن انجام می‌شود گفت: این امر ناقض حق قانونی روسی کمیسیون‌ها و اعضا در رابطه با وظایف آنان و الزام شهردار به پاسخ گویی نیست بنابراین انتظار داریم شهردار شیراز این شیوه را اصلاح کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز با بیان این که عملکرد دبیرخانه شورا قابل ارزیابی نیست، تصریح کرد: اولین مشکل این است که دبیرخانه دارای طرح تفصیلی و تشکیلاتی نیست و ما نمی‌دانیم پست‌ها و سمت‌ها در آن چه طور است.
انتهای پیام/ر

برچسب ها: حمل و نقل ، شورای شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.