رئیس اداره بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت:

اجرای طرح سلامت دهان و دندان برای ششمی‌ها اولویت دارد

صمدزاده گفت: اجرای طرح دهان و دندان عاری از پوسیدگی دانش آموزان با اولویت ششمی‌ها در سال تحصیلی جدید اجرایی می‌شود.

اولویت اجرای طرح سلامت دهان و دندان برای پایه ششمی‌هابه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمید صمدزاده مشاور معاون بهداشت و رئیس اداره بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت اهداف نشست را توجیه کارشناسان نسبت به برنامه‌های اداره بهداشت دهان و دندان و اولویت‌های اعلام شده از سوی معاونت بهداشت در سال ۱۳۹۷ که در برنامه عملیاتی دهان و دندان سال ۹۷ لحاظ شده، برنامه سلامت دهان و دندان کودکان زیر ۶ سال، برنامه کشوری ارتقای سلامت دهان و دندان دانش آموزان و برنامه کشوری دندانپزشک خانواده شهری ادغام در برنامه پزشک خانواده شهری اعلام کرد.

وی اولویت‌های معاونت بهداشت در حوزه سلامت دهان و دندان در سال ۹۷ را شامل عملیاتی شدن برنامه سلامت دهان و دندان کودکان زیر ۶ سال، بدون مشکل دندانی شدن دانش آموزان پایه ششم ابتدایی، اجرایی شدن طرح واگذاری واحد‌های دندانپزشکی و تربیت نیروی حد واسط سطح دو بیان کرد.

صمدزاده تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع، این برنامه‌ها وارد سامانه یکپارچه برنامه عملیاتی معاونت بهداشت نیز شده است و در سال جاری این فعالیت‌ها به طور جد مورد پیگیری قرار خواهند گرفت.

مشاور معاون بهداشت و رئیس اداره بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت افزود: برنامه کشوری ارتقای سلامت دهان و دندان دانش آموزان ابتدایی با اولویت اجرای طرح «دهان و دندان عاری از پوسیدگی دانش آموزان پایه ششم ابتدایی» در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ اجرایی می‌شود.

ادغام برنامه کشوری دندانپزشک خانواده روستایی و شهری

وی سایر برنامه‌های این حوزه را ادغام برنامه کشوری دندانپزشک خانواده روستایی در برنامه پزشک خانواده روستایی و ادغام برنامه کشوری دندانپزشک خانواده شهری در برنامه پزشک خانواده شهری برشمرد و در خصوص نحوه واگذاری واحد بهداشت دهان و دندان مراکز خدمات جامع سلامت توضیح داد.

صمدزاده درباره پایش و نظارت بر برنامه‌های بهداشت دهان و دندان گفت: انتظار می‌رود که مسئولان بهداشت دهان و دندان دانشگاه‌ها، دانشکده‌های علوم پزشکی مستقیماً از فیلد بازدید کرده و از طریق راستی آزمایی خدمت‌های ارائه شده را پایش کنند و از بهره‌مند شدن افراد از خدمات سلامت دهان و دندان مطمئن شوند.

وی بیان کرد: از ابزار‌های نرم افزاری موجود برای پایش، ارزشیابی و راستی آزمایی خدمات سلامت دهان و دندان ارائه شده در سطح منطقه تحت پوشش باید استفاده شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار