آمادگی دستگاه های استان کرمانشاه در روز عید قربان

دستگاه های اجرایی استان کرمانشاه برای ذبح بهداشتی دام در استان کرمانشاه آمادگی لازم را دارند .

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  رحیمی معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه گفت: جهت سهولت تهیه دام زنده، مراکز عرضه دام در سطح شهر کرمانشاه در آستانه عید سعید قربان مشخص شدند .

وی گفت : در منطقه یک بلوار گلریزان جنب پارک گلریزان، منطقه دودولت آباد ابتدای شهرک مهدیه، منطقه سه میدان شهدا، منطقه چهار کمربندی بلوار مهتاب ، منطقه پنج بلوار نماز و میدان ظفر ، منطقه شش میدان رسالت وکمربندی غربی ۵۶ متری علوم پزشکی،منطقه هفت بلوار طاقبستان کوچه۱۳۴ و منطقه هشت میدان پردیس، کمربندی غربی نرسیده به پارک رفتگر است .

وی افزود : ذبح رایگان دام در کشتارگاه بیستون  از ساعت 7 صبح تا 13 ظهر با حضور کارشناسان دامپزشکی و ناظر ذبح شرعی کار قربانی دام‌ها را بصورت رایگان انجام می شود .

بیگلری رئیس کارگروه سلامت معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گفت: بهترین توصیه بهداشتی برای جلوگیری از بیماری های مشترک دام و انسان این است که گوشت مورد نیاز توسط مردم از مراکز مجاز یا کشتارگاه های دارای مرحله پیش سرد مورد تائید سازمان دامپزشکی تهیه شود و در غیر این صورت گوشت مصرفی باید به مدت 24 ساعت در دمای صفر تا چهاردرجه یخچال نگهداری شود تا میکروبهای احتمالی موجود در آن از بین بروند.

وی گفت: کسانی که به هر نحوی در تماس با دام هستند باید از وسائل حفاظت فردی مناسب شامل دستکش، چکمه، عینک و گان استفاده کنند و از خرید گوشت های بین جاده ای که از سلامت آنان هیچ اطمینانی در دست نیست خودداری به عمل آورند.

وی افزود: توسط شهرداری و سازمان دامپزشکی تعدادی اماکن مشخص جهت تهیه گوشت مصرفی تعیین شده که طبق ضوابط بهداشتی اقدام به ارائه خدمات به شهروندان می کند.

پرور مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت : ذبح رایگان دام در روز عید قربان درب منزل و در کشتارگاه‌های کرمانشاه انجام می شود .

وی گفت : تمام تدابیربرای تامین دام و ذبح و استحصال لاشه ها تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه شده و  ۵۳ اکیپ ثابت و سیار متشکل از ناظرین بهداشتی و روحانیون برای خدمت رسانی به مردم آماده هستند .

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: در تمام نقاطی که شهرداران تعیین کرده اند اکیپ ثابت خدمت‌رسان دامپزشکی مستقر است که علاوه بر تامین دام، معاینه دام‌ها در این اماکن انجام و دام بهداشتی عرضه می‌شود.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

تدابیر بهداشتی اندیشیده شده در روز عید قربان

برچسب ها: اخبارپزشکی ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار