رییس خانه معدن آذربایجان غربی خبر داد:

آمادگی سرمایه گذاران ایرانی و خارجی برای سرمایه گذاری در معادن آذربایجان غربی

رییس خانه معدن آذربایجان غربی از آمادگی سرمایه گذاران ایرانی و خارجی برای سرمایه گذاری در معادن این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛جمال کسیانی رییس خانه معدن آذربایجان غربی در نشست کارگروه تعامل فعالیت های معدنی در عرصه های طبیعی تکاب با بیان اینکه معادن محور توسعه و اشتغال پایدار به شمار می‌رود، گفت: ظرفیت‌های معدنی آذربایجان غربی ظرفیت مناسبی برای سرمایه گذاری محسوب می‌شود.

کسیانی افزود: بسته سرمایه گذاری در بخش معادن آذربایجان غربی آماده شده است و در اختیار متقاضیان فعالیت در این بخش قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه ایجاد بستر‌های مناسب برای سرمایه گذاری در بخش معادن برای توسعه آذربایجان غربی ضروری است، ادامه داد: سرمایه گذاران ایرانی و خارجی و فعالان بخش خصوصی آماده سرمایه گذاری در زمینه فعالیت‌های معدنی استان هستند.

میرصمد سید موسوی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری آذربایجان غربی نیز در ادامه این نشست  افزود: محل‌های دپو مواد معدنی، تصرفات غیرمجاز و جاده‌های دسترسی به معادن نیز از عرصه‌های ملی در اختیار معادن محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: بخشی از اختلافات مربوط به محدوده‌های معدنی و اراضی ملی نیز بر اساس عقد تفاهم نامه‌ای بین معادن و منابع طبیعی در حال حل شدن است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری استان افزود:با اشاره به فعالیت‌های معدنی در تکاب و منابع طبیعی ارزشمند این شهرستان، گفت: مناطق ییلاقی شهرستان جزو مراتع و منابع طبیعی درجه یک کشور است و باید در حین اکتشافات معدنی حفاظت و مراقبت شود.

وی همچنین از معدن کاران خواست تا در زمان استخراج مواد معدنی، حفظ ذخایر ژنتیکی را مدنظر قرار دهند.

انتهای پیام/م

 

برگزاری نشست  کارگروه تعامل فعالیت های معدنی در عرصه های طبیعی تکاب

 

برچسب ها: معدن ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.