این روز‌ها سرزمین وحی با حضور زائران بیت الله الحرام حال و هوای شورانگیزی به خود گرفته است.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ موسم حج از جمله سفرهای ماندگاری است که لحظات ناب آن را نمی توان با هر فیلم و عکسی ثبت کرد، از این رو گفتن حضور در سرزمین وحی برای کسانی که از این سفر الهی بازمانده اند کار آسانی نیست. سفری که  ثانیه به ثانیه آن پر از خاطرات نابی است که برای هر فرد گاهی یکبار بیشتر رقم نمی خورد، پس خوش به سعادت کسانی که از این حضور به نحو احسن استفاده می کنند. ما هم به سهم خودمان سعی می کنیم با حجاج کشورمان ارتباط برقرار کنیم و از حال و هوای این روزها در سرزمین وحی برای شما گزارش دهیم.

سفرنامه حجاج/۷

امروز در ایران مصادف با دهم ذی‌الحجه است و در عربستان حجاج روز یازدهم ذی‌الحجه را تجربه می کنند، زائران سرزمین وحی از هر رنگ و نژادی که باشند دیروز نفس خود را به قربانگاه بردند و امروز تولدی دیگر را تجربه می کنند و سوی رم جمرات حرکت کرده‌اند، تا با پرتاب کردن سنگ به شیطان، بیزاری خود را از شیطان درونی و بیرونی فریاد کنند.
 

«رمی جمرات
سنگ زدن حجاج به شیطان در عربستان سعودی
اللهُ أکبر/ الموتُ لأمریکا/ الموت لإسرائیل/ اللعنة على الیهود/ النصر للإسلام/  #از_مسجد_الحرام/ #تا_مسجد_الاقصی»

 
سفرنامه حجاج/۷
 
 
 
راز و نیاز با معبود و شناخت وجودی خود مرحله ابتدایی بود که حجاج با خواندن دعای عرفه در صحرای عرفات خود را آماده قربانی کردن نفس و شهوات کردند و پس از آن به سمت صفا و مروه حرکت می کنند.
 
سفرنامه حجاج/۷
 
 
سفرنامه حجاج/۷
 
برخی از کاربران با انتشار فیلم و عکس هایی از حضور سپیدپوشان حج دلهای ما را هم در این روز بزرگ با خود همراه کردند و این عید را به مانیز تبریک گفتند.
 
سفرنامه حجاج/۷
 
همچنین در به نمایش گذاشتن زیبایی و از خود گذشتگی، فیلمی را منتشر کردند که به خوبی زیباترین همراهی را به نمایش گذاشته است.
 
سفرنامه حجاج/۷
 
 
با اینکه روزها از مراسم عرفات می گذرد، اما یکی از کاربران با عنوان «خاطره بازی» از سفری نوشت که برای او چیزی جزء خاطره باقی نمانده است:
سنگ زدن حجاج به شیطان بزرگ در عربستان سعودی/ زیباترین طواف در دور خانه خدا

«خاطره بازی

عکس اول:محرم شده بودیم و عازم عرفات
عکس دوم:صبح روز عرفه بیرون چادرمون در عرفات
عکس سوم:روز‌های آخر سفر روبروی کعبه در مطاف. (یکی از نعمت‌هایی که در سفر نصیب آدم میشه همسفر خوبه. دوست خوبم خانم خدارحمی)»

سنگ زدن حجاج به شیطان بزرگ در عربستان سعودی/ زیباترین طواف در دور خانه خدا

با دیدن این عکس ها برای ما که از قافله حج جامانده ایم، چیزی جز حسرت باقی نمی ماند، حسرتی که سعی می کنیم با گذاشتن  هشتک التماس دعا به حجاج، آن را جبران کنیم و به زائران یادآوری کنیم که به یاد ما جاماندگان از حج نیز باشند.»
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار