مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان مطرح کرد:

بیمه مراسم عزاداری و عزاداران

مدیر کل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان از بیمه مراسم عزاداری و عزاداران خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ خلیل همایی در جلسه‌ای پیرامون مراسمات عزاداری در محرم و صفر گفت: در خصوص اجرای طرح تعالی فرهنگی واجتماعی مراسمات مذهبی و عزاداری هنوز شاهد اقدام شاخص و خاصی نیستیم.

وی ادامه داد: طبق دستورالعمل تامین نظم و امنیت مناسبت‌های مذهبی، وظایف تک تک دستگاه‌ها مشخص شده است شورای تامین، شهرداری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما، اداره امور اتباع، هلال احمر، اوقاف، پست، سازمان تبلیغات و ... دستگاه‌هایی هستند که این دستورالعمل به آن‌ها ابلاغ شده است.

وی گفت:همچنین دستورالعمل دیگری در ۱۷ مهر ۹۵ از طرف مدیریت بحران کشور ابلاغ شد که یکسری ضوابط ایمنی در کنار مسائل امنیتی در آن ابلاغ شده است.

همایی ادامه داد: مسائل ایمنی و امنیتی درهم تنیده است گاهی یک مسئله از حوزه ایمنی شروع، ولی به بحثی امنیتی تبدیل می‌شود. طبق این دستورالعمل مراسم عزاداری و عزاداران باید تحت پوشش بیمه باشند.

همایی با اشاره به بحث اختلافات قومی و فرقه‌ای و مذهبی اظهار داشت: این تفاوت‌ها گاهی سبب تهدیدات امنیتی می‌شود به طور مثال حرفی که یک سخنران در یک جلسه می‌گوید و اعتقادات برخی مذاهب را زیر سوال می‌برد انگیزه‌ای می‌شود برای دشمنی؛ لذا باید در بحث اختلافات مذهبی و تحریفات بیشتر کار کرد.

 

انتهای پیام/ی

 

عزاداران بیمه می شوند

برچسب ها: بیمه ، تامین اجتماعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار