نورانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

سیاست یک بام و دو هوای صادرات محصولات کشاورزی

یک مقام مسئول گفت: با وجود رفع ممنوعیت صادرات برخی محصولات از سوی دولت عراق، اما به سبب نبود متولی صادرات امکان برنامه‌ریزی وجود ندارد.

سیاست یک بام و دو هوای صادرات محصولات کشاورزیرضا نورانی رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت رفع ممنوعیت صادرات برخی محصولات کشاورزی به عراق اظهار کرد: اگرچه دولت عراق از صادرات سیب زمینی، خربزه، هندوانه و گوجه فرنگی ایرانی رفع ممنوعیت کرد اما به سبب نبود متولی صادرات در کشور امکان برنامه‌ریزی و مذاکره جدی با تجار عراقی وجود ندارد.

وی با انتقاد از سیاست یک بام و دوهوای صادرات محصولات کشاورزی افزود: پس از واگذاری طرح انتزاع به وزارت جهاد کشاورزی، نبود متولی صادرات در کشور یکی از نقاط ضعف وزارت جهاد کشاورزی به شمار می‌رود که برای رفع مشکلات کنونی صادرات هر چه سریع‌تر باید متولی صادرات در وزارت جهاد کشاورزی ایجاد شود.

نورانی ادامه داد: همه ساله مقداری از محصولات کشاورزی از طریق بازارچه‌های مرزی صادر می‌شود که نمی‌توان آمار رسمی  از آن ارائه کرد. 


بیشتر بخوانید: اعمال تحریم‌های جدید تأثیری بر صادرات محصولات کشاورزی ندارد


رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی در پایان تصریح کرد: با وجود تصمیم‌گیری‌های متعدد دولت عراق مبنی بر صادرات، نمی‌توان برنامه‌ریزی دقیقی مبنی برای صادرات داشت، به همین دلیل باید بازارهای جدیدی ایجاد شود تا مشکلات صادرکنندگان به حداقل برسد.

انتهای پیام/

فقدان متولی صادرات بر مشکلات صادرکنندگان دامن می‌زند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار