معاون فنی و عمرانی شهرداری قم عنوان کرد؛

باید به حوزه عمرانی نگاه تخصصی و اولویت محور داشت

قاری قرآن گفت: نگاه تخصصی به حوزه عمرانی در این شرایط بسیار کارآمد است تا هم بتوانیم شهر را زنده و پویا نگه‌داریم و هم بتوانیم هزینه‌ها را مدیریت کنیم.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛علیرضاقاری قرآن ،معاون فنی و عمرانی شهرداری قم ، با بیان اینکه شهرداری قم در حوزه عمرانی برای مدیریت وضعیت رکود اقتصادی پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده است، گفت: اگر در یک فضای خوش پولی قرار داشته باشیم می‌توانیم تعداد پروژه‌های بیشتری را تعریف کنیم و تأمین زیرساخت‌ها را کوتاه‌تر کنیم، اما در وضعیت رکود اقتصادی، باید با مدیریت صحیح پروژه‌ها اولویت‌بندی شود به‌گونه‌ای که سرعت کار افزایش و هزینه‌ها کاهش یابد.

قاری قرآن با اشاره به اقداماتی که مجموعه مدیریت شهری در سال‌های گذشته در حوزه عمرانی انجام داده است، گفت: زمانی که تیم جدید مدیریت شهری در قم مشغول به کار شد حوزه شهرسازی، عمران و حمل نقل در یک معاونت ادغام شده بود و یکی از کارهایی که انجام شد تفکیک این حوزه‌ها از یکدیگر بود؛ چراکه هرکدام از این حوزه‌ها نیازمند وقت و تمرکز لازم است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با تاکید بر اینکه نگاه تخصصی به حوزه عمرانی در این شرایط بسیار کارآمد است، تصریح کرد: ما سعی کرده ایم در مجموعه شهرداری با یک نگاه کاملاً تخصصی و اولویت محور وارد پروژه‌های عمرانی شویم تا هم بتوانیم شهر را زنده و پویا نگه‌داریم و هم بتوانیم هزینه‌ها را مدیریت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های عمرانی شهر قم نسبت به سایر کلان‌شهرها حداقل دو دهه عقب است، افزود: قم در کورس نسبت به کلان‌شهرهای دیگر از جمله اصفهان، شیراز، مشهد و ... عقب‌افتاده است و همین مسئله باعث شده بود که در دو سه دوره مدیریتی قبلی برای جبران این عقب‌ماندگی‌ها یک مقداری تعجیل شود، این عجله و شتاب باعث شده بود که پروژه‌های زیادی برای جبران این عقب‌ماندگی‌ها همزمان باهم شروع شود و از سوی دیگر تدابیر و پشتیبانی مالی لازم و مناسب نیز برای این پروژه‌ها پیش‌بینی‌نشده بود.

قاری قرآن با تاکید بر اینکه در بدو ورود تیم جدید مدیریت شهری 14 پروژه نیمه‌تمام را احصاء و اولویت‌بندی کردیم، گفت: پروژه مونوریل، مترو، میدان امام خمینی(ره)، فاز 4 و 5 عمار یاسر، تقاطع معلم، تقاطع دانش، تقاطع مقداد، تقاطع امینی بیات، تکمیل رمپ و لوپ‌های پل غدیر، بلوار آیت‌الله بروجردی، چند پروژه خدمات شهری، توسعه فضای سبز و ... ازجمله این پروژه‌ها بودند.

وی گفت: در حال حاضر تمام این پروژه‌ها تعیین تکلیف شده و یا به بهره‌برداری رسیده و یا از پیشرفت فیزیکی بسیار خوبی برخوردار است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به استفاده از منابع بانکی برای اجرای پروژه‌های عمرانی در دوره‌های قبلی مدیریت شهری، تصریح کرد: به همین خاطر وقتی این منابع سررسید شده بود، مشکلات خود را نشان می‌داد و از سوی دیگر بر روی منابع داخلی برای تأمین مالی این پروژه‌ها تمرکز لازم نشده بود.

انتهای پیام/ح

زیرساخت‌های عمرانی قم نسبت به سایر کلان‌شهرها دو دهه عقب است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار