اشک‌های شوق خانواده‌های کره‌ای هنگام دیدار با یکدیگر پس از ۶۵ سال دوری + فیلم

خانواده‌های کره‌ای در فضایی بسیار احساسی پس از ۶۵ سال دوری با یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛ حدود ۳۳۰ شهروند کره جنوبی از ۸۹ خانواده توانستند ۱۸۵ نفر از خویشاوندان خود را پس از ۶۵ سال جدایی در مونت دایموند کره شمالی ملاقات کنند. این خانواده‌های جدا شده، قربانیان شرایط بعد از جنگ کره هستند چرا که این جنگ با انعقاد قرارداد صلح به پایان نرسید، بلکه تنها به آتش‌بسی منجر شد که هنوز جاری است. به‌علاوه، به مرور زمان، برنامه هسته‌ای کره شمالی روابط دو کشور را تضعیف کرد.

بیش از ۵۷ هزار شهروند کره جنوبی در طرح ملاقات با خویشاوندان خود در کره شمالی ثبت نام کرده‌اند. سال‌هاست کره جنوبی خواستار برگزاری دیدارهای منظم، حتی به شکل کنفرانس‌های ویدئویی برای این خانواده‌هاست، اما این دیدارها غالباً قربانی روابط تیره دو کشور می‌شود.

رئیس جمهور کره جنوبی، مون جائه‌ این، که خود خویشاوندانی در کره شمالی دارد، در جمع مشاوران دفتر ریاست جمهوری بر لزوم افزایش این دیدارها و اجرای مرتب آن، و حق این خویشاوندان برای تبادل نامه و امکان دسترسی تلفنی- ویدئویی تأکید کرد.

وی گفت: برای هر دو دولت شرم‌آور است که بسیاری از این افراد بدون اینکه بدانند بستگانشان در کشور دیگر زنده‌اند یا نه، از دنیا رفته‌اند. گسترش و تسریع ملاقات خانواده‌ها اولویت بالایی دارد.

وزارت اتحاد دو کره اعلام کرد از روز پنج شنبه آینده، ۸۸ خانواده دیگر همدیگر را ملاقات می‌کنند که ۴۶۹ تن از آنان از کره جنوبی و ۱۲۸ تن از کره شمالی هستند.


بیشتر بخوانیدنحوه آموزش کودکان و نوجوانان در مدرسه نظامی کره شمالی + فیلم


انتهای پیام/
 

وابستگی فامیلی بین مردم کره شمالی و کره جنوبی + فیلم

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار