باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

بازار موبایل همچنان در بلاتکلیفی!/ 600 هزار گوشی همراه کِی از گمرک ترخیص می شود؟

با گذشت دوهفته از وعده مسئولان مبنی بر تعیین تکلیف قیمت تلفن همراه، اما وضعیت این بازار هنوز مشخص نشده است.

بلاتکلیفی قیمت گوشی تلفن همراه/ قیمت گوشی روند کاهشی خواهد داشتبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،طی روزهای گذشته افزایش قیمت تلفن همراه باعث شده تا مردم برای خرید این کالا سردرگم شوند، عده ای معتقدند که این بازار همچنان، وضعیت نامساعدی را طی خواهد کرد اما کارشناسان دیگری بر این باورند که قرار است وضعیت بازار تلفن همراه ساماندهی  شود.

افزایش و نوسان نرخ ارز  باعث شد تا  کالاهای مختلف وارداتی با افزایش قیمت روبرو شود در این بین قیمت تلفن همراه نیز افزایش کم‌سابقه‌ای را طی سالیان اخیر تجربه کرد بطوریکه  بسیاری از مغازه داران و مردم نسبت به این موضوع اعتراض کردند.

یکی از فعالان عرصه خرید و فروش تلفن همراه گفت: هم اکنون وضعیت بازار تلفن همراه نامشخص است، البته برای تعیین تکلیف وضعیت بازار به مغازه داران وعده هایی داده شده اما نمی توان آن را ملاک برای وضعیت بازار دانست.

وی ادامه داد:از آنجاییکه بسیاری از گوشی های همراه وارداتی است قیمت ها به طور طبیعی بالا می رود چرا که نرخ دلار بالا رفته است.

طبق پیگیری خبرنگار ما در جهت ساماندهی بازار گوشی های همراه، ابراهیم درستی رییس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی، تصویری و تلفن همراه از تعیین تکلیف قیمت ها طی یک هفته پیش رو خبر داد. (بیشتر بخوانید:بازگشت ثبات به بازار تلفن همراه طی هفته جاری/قاچاق به صفر رسید ) اما با فرارسیدن موعد مقرر و گذشت از زمان وعده داده شده هنوز قیمت ها مشخص نشده است.

 600 هزار گوشی تلفن پشت درهای گمرک

ابراهیم درستی رییس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی، تصویری و تلفن همراه در گفت وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی باشگاه خبرنگاران جوان درباره آخرین وضعیت تلفن همراه در بازار اظهار کرد: هم اکنون قیمت تلفن همراه مشخص نیست؛ با مدیریت بازار ارز قیمت گوشی تلفن همراه، کاهش خواهد یافت.


بیشتربخوانید: ثبت اطلاعات خرید و فروش راهکار ساماندهی بازار خودرو/نهادهای نظارتی سکوت کرده اند 


وی در ادامه درباره تاثیر نرخ ارز بر تلفن همراه گفت: به طور قطع، قیمت ارز بر قیمت گوشی همراه تاثیرگذار است چرا که آنها وارداتی هستند.

درستی، از مشخص شدن قیمت گوشی همراه طی هفته جاری خبر داد و افزود:هم اکنون  از ۶۰۰ هزار گوشی موجود در کشور بخشی توقیف شده و بخشی دیگر نیز در گمرک مانده است. از مسئولان ذیربط درخواست می‌شود که به سرعت این موضوع را پیگیری کنند چرا که تزریق این تعداد تلفن همراه به شبکه توزیع قطع بقین و بشدت در تعدیل قیمت ها اثرگذار خواهد بود.

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی، تصویری و تلفن همراه، درباره قیمت  تلفن همراه گفت: طی صحبت‌های انجام شده با وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات و  صنعت ،معدن و تجارت امیدواریم بزودی وضعیت تلفن های همراه  توقیف شده و انبار شده در گمرک مشخص شود.

درستی تاکید کرد:اگرچه برخی از واردکنندگان گوشی های همراه تخلف کرده اند ولی شرایط بازار بگونه ای است که نیازمند عرضه کالاست ،مسئولان ذیربط باید پس از تزریق گوشی های همراه به بازار و اهتمام بر ساماندهی آن ،به پیگیری پرونده متخلفان بپردازد.

سرنوشت بازار تلفن های همراه در هاله ای از ابهام است،نوسانات نرخ ارز و عطش بازار برای دریافت کالا ،قیمت ها را بشدت تحت تاثیر قرار داده است .از اینرو  باید برای ساماندهی هرچه سریعتر این بازار دستگاه‌های نظارتی با جدیت ورود کنند.

گزارش از سحر آرام

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۳:۳۷ ۱۱ تير ۱۳۹۸
واقعا دیگ حرفی نمیمونه من دوماهه بدون گوشی موندم و هر روز میگن گوشی ارزون میشه.... درصورتی که هم دلار کشیده پایین و هم تو گمرک پر گوشی اما هر روز قیمتا جلو چشمم داره میره بالا...واقعا وای بر مدیران بی درایت که در این وضعیت تحریم ها اینگونه مردم را دچار خسران و زحمت میکنند
Iran (Islamic Republic of)
کامران
۱۱:۴۸ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
مشکل کجاست که 8 ماه که هی میگید نخرید هفته آینده ارزون میشه والا این گمرک از تحریمای آمریکا بدتره برای ما!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۱۲ شهريور ۱۳۹۷
من رفتم یه اپل خریدم
France
ناشناس
۱۲:۲۷ ۱۲ شهريور ۱۳۹۷
منتظرن دلار گرونتر بشه بعد خودشون بدن بازار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۱۲ شهريور ۱۳۹۷
با زور زحمت یک تومن پسنداز کردم گوشی بخرم دیدم دیگه نمیتونم با این پول گوشی هوشمند بخرم، همون گوشی قدیمی نوکیا خودم بهتره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۱۲ شهريور ۱۳۹۷
مسئولان ابتدا به بهانه جلوگیری از قاچاق طرح رجیستری را اجرا کردند و جرقه گرانی زده شد ،در چند ماه اخیر هم دلار را به عده ای دادند تا گوشی وارد کنند که ماجرا را همه میدانند ، از طرفی تعداد زیادی گوشی که با دلار چهار تومان وارد شده،مصادره کردند و حال دولت با دلار آزاد آنها را عرضه کند تا مشکلات خودش را حل کند ، ما از دولت میپرسیم که به چه منطقی دلار را گران کردند آیا با زندگی مردم و سفره آنها مطابقت میکند ...
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا پلیرانی
۱۱:۱۰ ۱۲ شهريور ۱۳۹۷
خواهش میکنم به جای خبر زدن ، یک گزارش تهیه کنید و در مجله خبری 1930 پخش کنید .
از این خبر ها که چرا و چگونه زیاده . برید از مسئول اصلیش سوال کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۱۲ شهريور ۱۳۹۷
یک گوشی صد هزار تومانی 6 یا 7 در صد گرون شده چرا هیچ نظارتی نمیشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
محبی
۱۰:۱۰ ۱۲ شهريور ۱۳۹۷
سلام...ماهایی که بناچار در اوج گرونی گوچی خریدیم‌چکار کنیم آیا برای این‌چاره ای اندیشیده شده...یعنی گوشی ۲ تومنی رو خریدیم ۴ خورده ای آیا این قیمتها برای ما تاثیری داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۱۲ شهريور ۱۳۹۷
مسئولان باید با دریافت فاکتور خرید مابتفاوت قیمت روز گوشی یارانه ای را پرداخت کند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۱۲ شهريور ۱۳۹۷
نمیخریدی دوست من
مث من
همین خود ما هستیم ک تا چیزی گرون میشه صف میکشیم در مغازه ها
اگر ملت همت کنند دوسه ماه گوشی یا ماشین نخرند ببین خودشون به دست و پا میفتند که بیایید جنسهای ما رو بخرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۱۲ شهريور ۱۳۹۷
نمیخریدی یعنی چی؟ یکی که گوشیش سوخته و نیاز واجب داره بره سر خیابون از باجه تماس بگیره؟! یا بره کافی نت پیدا کنه؟!
Iran (Islamic Republic of)
می
۱۶:۱۷ ۱۴ شهريور ۱۳۹۷
الان سه ماهه گوشیم شکسته موندم با یه گوشی ساده که تنها امکانش تماس گرفتنه.خدا از باعث و بانیش نگذره .
آخرین اخبار