با حضور مشاور وزیر؛

بهره برداری از بیش از یک هزار طرح آبیاری نوین در فارس

یک هزار و ۳۸ طرح آبیاری نوین به مناسبت هفته دولت در استان فارس افتتاح شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ امروز دوشنبه ۵ شهریور، با حضور زارع مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح سامانه‌های نوین آبیاری، تبادار استاندار فارس، قاسمی رییس سازمان جهادکشاورزی فارس و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی هم زمان، بهره برداری از ۱۰ هزار و ۸۴۷ هکتار از زمین‌های استان فارس آغاز شد.

این طرح‌ها در ۱۰ هزار و ۸۴۷ هکتار از زمین‌های استان فارس با اعتبار ۱۱۰ میلیارد تومان اجرا شده است.

تبادار استاندار فارس در مراسم افتتاح همزمان این طرح‌ها با اشاره به بحران آب و خشکسالی در استان، گفت: با توجه به مصرف ۹۲ درصد از منابع آب استان در بخش کشاورزی توسعه و ترویج روش‌های نوین آبیاری گام موثری در مدیریت منابع آب است.

وی با بیان اینکه ۵۳ هکتار از زمین‌های بخش خفر به سامانه آبیاری نوین مجهز شده است، افزود: با اجرای این طرح افرادی که پس از خشک شدن باغ‌ها مهاجرت کرده بودند مجددا به منطقه بازگشته اند و این به معنای احیای اقتصاد کشاورزی برای مردم است.

تبادار بر اهمیت فرهنگسازی در راستای بهره گیری از این روش‌های نوین در کشاورزی تاکید کرد.

 وی بیان کرد: امیدوارم این اقدام خیرخواهانه و موثر که زمینه بهره وری آب به عنوان ضرورت جدی استان را مهیا می‌کند در سراسر استان ادامه یابد.

همزمان با هفته دولت طرح‌های زیادی در شهرستان جهرم به بهره برداری می‌رسد که افتتاح طرح سامانه‌های آبیاری نوین در ۵۳ هکتار از باغات این منطقه یکی از این طرح‌ها است.

این طرح با ۷۸۰ میلیون تومان اعتبار دولتی و ۹۰ میلیون تومان سهم مشارکت بهره برداران در بخش خفر اجرایی شده و با تبدیل آبیاری غرقابی به قطره‌ای تحت فشار مدت زمان دوره آبیاری را از ۴۹ روز به چهار روز کاهش داده است که نقش بسزایی در کاهش مصرف آب داشته است.

انتهای پیام/ن

افتتاح طرح های آبیاری نوین در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار