برای نخستین بار در استان استحصال آب خاکستری در دبیرستان مصلی نژاد مشهد

مدیر کل آموزش پرورش استان خراسان رضوی گفت : طرح استحصال آب خاکستری ( بازچرخانی آب وضوخانه) حرکت آغازی برای ترویج نهضت بهینه سازی مصرف آب در مدارس استان است .

برای نخستین بار در استان استحصال  آب خاکستری ( بازچرخانی آب وضوخانه) در دبیرستان مصلی نژاد مشهدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛خدابنده مدیر کل آموزش پرورش استان خراسان رضوی در آیین افتتاح  طرح استحصال آب خاکستری گفت: مدرسه به عنوان یکی از عناصر مهم در فرهنگ سازی اجتماع پایگاه بسیار مناسبی برای ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب است .

وی گفت: دغدغه مندی آموزش و پرورش و اولیای دانش‌آموزان برای راه‌اندازی این طرح نشان از یک همت ویژه برای اجرای این مهم دارد و قطعاً به دنبال این خواهیم بود در آینده تعداد مدارسی که در سطح استان از این طرح برای کاهش مصرف آب استفاده می کنند افزایش یابد .


رکنی رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۴ مشهد گفت : توجه به مسائل زیست محیطی به عنوان یکی از عوامل موثر در توسعه پایدار جامعه مطرح است و در چرخه طبیعت نقش مهم آب به عنوان یک عنصر مهم و حیاتی همواره مورد توجه و تاکید بوده است.


وی ادامه داد: در شرایط کنونی کشور ما با بحران کمبود آب مواجه است و برای خروج از شرایط بحرانی و ایجاد زمینه مناسب برای بهره برداری نسل های آینده از منابع آبی که امروز در اختیار ماست به فرهنگ سازی مناسب در راستای کاهش مصرف آب و بهینه سازی مصرف این مایه حیات بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم.


گفتنی است برای اجرای این طرح بیش از ۶۰ میلیون ریال هزینه شده و در اجرای آن با بهره گیری از سیستم های هوشمند و مدرن پساب های وضوخانه و بخشی از سرویس بهداشتی دانش آموزی پس از تسویه مجدد بر سیستم های آبیاری و شستشوی مدرسه مورد استفاده قرار می گیرند.

انتهای پیام // ف.ج

 

آیین افتتاح  طرح استحصال آب خاکستری  در دبیرستان مصلی نژاد مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.