تحلیلگر لبنانی: آمریکا از بزرگترین پایگاه هوایی خود در سوریه به مواضع ارتش این کشور حمله می‌کند

با قوت‌گرفتن احتمال حمله موشکی آمریکا و متحدانش به سوریه، یک تحلیلگر لبنانی گفت این حمله از خاک سوریه انجام خواهد شد.

آمریکا از پایگاه هوایی الشدادی به ارتش سوریه حمله خواهد کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وب‌سایت روسی «ng» با استناد به اظهارات «نایدال سبای» کارشناس نظامی لبنانی، نوشت: آمریکا در حال ساخت یک پایگاه هوایی جدید در استان الحسکه، واقع در شمال‌ شرقی سوریه، است و به احتمال زیاد از این پایگاه، مواضع ارتش سوریه را هدف حمله موشکی قرار می‌دهد.

این وب‌سایت روسی به نقل از منابع سیاسی و نظامی افزود: پایگاه نظامی جدید آمریکا در شهر الشدادی استان الحسکه قرار دارد و مهندسان آمریکایی به منظور جایگیری جنگنده‌ها و محموله‌های نظامی سنگین، در حال توسعه آن هستند تا از پایگاه هوایی الحمیمیم روسیه بزرگتر باشد. این پایگاه از نظر حجم نقل‌وانتقال محموله‌های نظامی و جایگری جنگنده‌های نظامی و باربری چه‌بسا بزرگترین پایگاه هوایی در سوریه خواهد بود.

«نایدال سبای» همچنین تأکید کرد: «آمریکا و متحدانش به احتمال زیاد به ادعای استفاده از سلاح شیمیایی در استان ادلب، کل شمال سوریه را منطقه پرواز ممنوع اعلام کنند.»

او همچنین بر این باور است همزمان با آغاز عملیات نظامی دمشق علیه گروه‌های تروریستی در استان ادلب، آمریکا، انگلیس و فرانسه به بهانه استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمایی علیه تروریست‌ها، دست به مداخله نظامی در سوریه بزنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار