تبدیل آموزه‌های مهارتی به گفتمان/تعهد آموزش فنی و حرفه‌ای فارس در بخش دولتی ۱۰۷ درصد و خصوصی ۱۰۱ درصد محقق شده است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس گفت: آموزش‌های مهارتی باید در جامعه به گفتمان تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛حشمت کوشکی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس در حاشیه نمایشگاه دستاورد‌های دولت در استان فارس با عنوان جشنواره خدمت اظهار کرد: برای رفع بیکاری باید آموزش‌های مهارتی را مورد توجه قرار دهیم.

وی اضافه کرد: کشور‌های توسعه یافته به دلیل توجه به آموزش‌های مهارتی به این جایگاه رسیده اند، به همین جهت این رویکرد باید در جامعه به گفتمان تبدیل شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس ادامه داد: نخستین مرکز تخصصی حمل و نقل و ترافیک شهری، نخستین مرکز آموزش جوار زندان کشور، نخستین مرکز جوار اصناف کشور، نخستین آموزشگاه فنی و حرفه‌ای ویژه نابینایان در فارس افتتاح شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس به پیگیری طرح ایران مهارت در فارس اشاره کرد و افزود: این طرح در سطح استانی با عنوان فارس مهارت و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: بر اساس این طرح، فرهنگ آموزش‌های مهارتی در میان دانش آموزان ترویج داده می‌شود و هر دانش آموز تا پایان دوره تحصیل حداقل یک مهارت را می‌آموزد.

وی گفت: طرح مهارت تا اشتغال، با عنوان مهتا و همچنین اجرای طرح نیازسنجی مهارتی با هدف تدوین سند مهارتی استان با چشم انداز ۵ ساله از برنامه‌های اساسی و محتوایی و درحال پیگیری است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس با اشاره به اجرای تفاهم نامه با منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر لامرد، تصریح کرد: در ۵ سال آینده باید بیش از ۳۰ هزار فرصت شغلی باید در این منطقه ایجاد شود و اکنون حدود ۵۰ نفر برای کارآموزی به شیراز آمده اند تا از امکانات استفاده کنند و گام‌های بعدی برای اشتغالزایی در لامرد برداشته شود.

کوشکی اضافه کرد: این سازمان در ۵ سال گذشته در بخش دولتی تعهد به آموزش حدود ۴۸ میلیون ۳۰۴ هزار و ۱۳۷ نفر ساعت بوده است که حدود ۵۱ میلیون ۹۳۹ هزار و ۹۳۲ هزار نفر ساعت عملکرد داشته و نشان از تحقق ۱۰۷ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: در بخش خصوصی نیز تعهد به آموزش ۶۲ میلیون و ۹۷۶ هزار نفر ساعت بوده است که در این زمینه ۶۹ میلیون و ۹۷۳ هزار و ۷۴۱ نفر ساعت عملکرد داشته که نشان دهنده ۱۰۱ درصدی تحقق این مساله را دارد.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌ها در دانشگاه ها، پادگان‌ها و عشایر در حال گسترش است، ادامه داد: فنی و حرفه‌ای فارس در زمینه آموزش به سرباز‌ها در پادگان که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده است، متعهد به آموزش ۸ هزار نفر در پادگان‌های نظامی شده است.

کوشکی با اشاره به اینکه ۷۵ درصد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای عملی است، تصریح کرد: تنها ۲۵ درصد به صورت تئوری انجام می‌شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای فارس، اقدام بسیار مهم دیگر در این زمینه را بازآموزی و به روز رسانی آموزش‌ها عنوان کرد که به صورت مستمر انجام می‌شود.

انتهای پیام/ن

توجه به آموزش‌های مهارتی در جامعه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار