بومی شدن مهارت های فنی و حرفه ای رونق تولید را به دنبال دارد

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مهمترین راهکارها برای توسعه اشتغال، توانمندسازی افراد و متقاضیان اشتغال است .

بومی شدن مهارت های فنی و حرفه ای رونق تولید را به دنبال داردبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  سیدقاسم جاسمی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در نشستی با یاور محمدی مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان کرمانشاه با بیان اینکه مهارت های فنی و حرفه ای یکی از موثرترین عوامل برای کاهش بیکاری و رونق اشتغال است گفت:‏باید این مهارت ها بروز و بومی شوند تا تولید ملی دوباره رونق بگیرد.

وی اظهارداشت: توانمندسازی نیروی انسانی نیاز ایجاد اشتغال پایدار است و بخش های مهارتی حرفه آموزی برای ایجاد اشتغال پایدار یک ضرورت است و این مهارت آموزی برای افزایش توانمندسازی نیروی انسانی جهت ورود به بخش های مختلف اقتصادی انجام می شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بازدید از کارگاه ها و تجهیزات مرکز آموزش فنی وحرفه ای شماره یک برادران و مرکز هایتک این اداره کل، اولویت مهم و اساسی کشور را ایجاد اشتغال دانست و گفت: بدون آموزش و تربیت نیروی ماهر این امر میسر نخواهد شد.

جاسمی با اشاره به نقش مهم و موثر آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای در زمینه اشتغال افزود: در کشورهای پیشرفته و صنعتی دنیا آموزش های مهارتی به عنوان یکی از ارکان اصلی نظام آموزشی آن کشور قرار گرفته و به این آموزش ها توجه خاصی می شود .
وی بیان کرد: اگر در کشور فرهنگ کار و مهارت آموزی نهادینه شود، می توانیم امیدوار باشیم که آیندگان یک کشور آباد، مستقل، خودکفا و متکی بر سرمایه انسانی دارند.

جاسمی آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای را عامل مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی خواند و گفت: نباید از نقش تاثیرگذار و بسزای آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای در پیشبرد اقتصاد مقاومتی غافل شد.

انتهای پیام/ز


آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای را عامل مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار