تهیه‌کننده طبیب: سعی کردیم خرافه های طب سنتی را کم کنیم/ پیمان طالبی: سلامت مردم را به پول اسپانسرها نفروخته‌ایم

سازندگان برنامه طبیب از ویژگی‌های مثبت برنامه پزشکی خود گفتند.

 به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ برنامه پزشکی «طبیب» به تهیه کنندگی علی زاهدی و اجرای پیمان طالبی که به یکی از برنامه های روتین شبکه سه تبدل شده است ،توانسته طب سنتی ایرانی را دوباره احیا کند و مردم را با این شیوه ‌ اصیل درمانی آشنا کند. این برنامه توانست در سومین جشنواره فیلم سلامت در بخش برنامه های تلویزیونی  صاحب عنوان شود، به همین بهانه با تهیه کننده و مجری این برنامه به گفتگو پرداخته ایم:

تهیه کننده «طبیب» : سعی کردیم خرافه های طب سنتی را کم کنیم / پیمان طالبی: سلامت مردم را به پول اسپانسرها نفروخته‌ایم

طبیب برای خرافه زدایی از طب سنتی تلاش می کند

علی زاهدی تهیه کننده برنامه «طبیب» گفت: اولین تجربه من در حوزه سلامت نیست و حدود ۱۵ سال پیش در این حوزه برنامه‌ای به اسم سلامت باشید را ساخته بودم تا اینکه در این اواخر گروه اجتماعی شبکه سه پیشنهاد داد یک برنامه دیگر در همین بخش و با محوریت طب سنتی کار کنیم.

چون طب ایرانی در این سال‌ها کمی آمیخته با خرافات و اوهام شده است تصمیم گرفتیم تا برنامه‌ای با موضوع طب سنتی ایرانی بسازیم که بتواند این مسائل را پاک کند و سر و سامانی در این حوزه بدهد. از این رو بود که برنامه طبیب شکل گرفت و زمان آقای پورمحمدی، آقای کریمان مدیر گروه اجتماعی شبکه سه پیگیر این برنامه شدند و دکتر یارقلی همزمان سرپرستی گروه را بر عهده گرفتند که مسئول روابط عمومی دانشکده طب سنتی ایران نیز هستند. طبیب رفته رفته برنامه‌ای شد که ضمن نگاه به طب نوین امروز، طب سنتی ایران را به دور از خرافه‌های وارد شده، صحیح و دقیق به مردم آموزش دهد.

به سبب  سابقه رادیویی به سراغ پیمان طالبی رفتم

پیمان طالبی هفت الی هشت سال در برنامه‌های مختلف رادیوجوان فعالیت می‌کرد و اولین بار از او برای اجرای برنامه مردم چی میگن استفاده کردیم، حدود یک سال و نیمی که در این برنامه همکار بودیم به این نتیجه رسیدیم که برنامه طبیب را هم با ایشان به روی آنتن ببریم.

موضوع برنامه بر اساس فراوانی پیامک ها انتخاب می شود

برنامه «طبیب» به طور متوسط روزی ۱۵ هزار پیامک دریافت می‌کند که سوال‌های مردم است و جایزه‌ای هم در کار نیست. برای پیامک‌هایی که ارسال می‌شود برنامه‌ای را طراحی کرده ایم که سوال‌ها را بر اساس واژگان پر تکرار دسته بندی می‌کند و آن موضوع،برنامه‌ بعدی را تشکیل می‌دهد.به طور مثال اگر تعداد سوالات دیسک کمر فراوانی بیشتری در پیامک‌ها داشته باشد هفته آینده به موضوع برنامه تبدیل می‌شود.

طبیب جزء معدود برنامه هایی است که اسپانسری ندارد

برنامه ما جزء معدود برنامه‌هایی است که اسپانسر ندارد و توانستیم با حذف یک سری از هزینه‌ها و عشق و علاقه‌ای که گروه سازنده برنامه دارند و پشتیبانی مدیر شبکه و گروه صرفا به فکر مسائل مبتلابه مردم در حوزه سلامت باشیم و شعار برنامه که چه چیز‌هایی برای داشتن سلامتی نخوریم را در برنامه دنبال کنیم.

طبیب از پاییز زمان بیشتری را در اختیار خواهد داشت

برنامه «طبیب» قرار است تا آخر فصل پاییز ادامه پیدا کند و از اول مهر برنامه از ۳۰ دقیقه به ۵۰ دقیقه افزایش پیدا خواهد کرد که با توجه به استقبال مخاطبان از برنامه، احتمال ادامه آن در فصل‌های بعدی وجود دارد.

تهیه کننده «طبیب» : سعی کردیم خرافه های طب سنتی را کم کنیم / پیمان طالبی: سلامت مردم را به پول اسپانسرها نفروخته‌ایم

در ادامه به گفتگو با پیمان طالبی مجری با سابقه رادیو که با برنامه «مردم چی میگن» پا به تلویزیون گذاشت، پرداختیم.

طب سنتی مهجور است و باید بیشتر به آن پرداخته شود

رویکرد اصلی برنامه طبیب طب سنتی است، اما از طب رایج هم غافل نیستیم، زیرا نمی‌توان در روزگار امروز از تکنولوژی طب مدرن فاصله گرفت و اتفاقا در برنامه از حضور کارشناسان و طبیبان زیادی در همین رابطه استفاده کرده ایم. البته به دلیل مهجور بودن طب سنتی سمت و سوی برنامه به این سمت است و بیشتر در زمینه طب سنتی سعی در انتخاب موضوع داریم. برنامه روتینی مانند طبیب، دردسر‌های خاص خودش را دارد چرا که برای هر برنامه یک موضوع و کارشناس مخصوص خود را می‌خواهد و بسیار زمان بر است.

سلامت مردم را بر مباحث مالی ترجیح دادیم

سعی کردیم در طبیب سلامت مردم در اولویت برنامه باشد و درآمد برنامه برایمان باعث نشود که مباحث مالی بر موضوعات دیگر تاثیر بگذارد. برنامه ما کاملا مستقل و با برآورد سازمان اداره می‌شود والبته تلاش کردیم سلامت مردم را به اسپانسر نفروشیم.

علی زاهدی پدر شغلی من است

من به یک تیم موفق به سرپرستی علی زاهدی پیوستم و اگر هم افتخاری به دست آمده به واسطه شخص علی زاهدی که پدر شغلی و معنوی من به حساب می‌آید اتفاق افتاده است. او بسیار حرفه‌ای و مجری شناس است که هر فردی که با او کار کرده در آینده به موفقیت‌های فراوانی دست یافته است.


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.