اذعان ائتلاف آمریکایی به کشته شدن ۱۰۶۱ غیرنظامی سوری و عراقی در حملات هوایی این ائتلاف

ائتلاف به فرماندهی آمریکا اذعان کرد از زمان آغاز حملات هوایی جنگنده‌های این ائتلاف به عراق و سوریه، دست کم ۱۰۶۱ غیرنظامی کشته شده‌اند.

اذعان ائتلاف آمریکایی به کشته شدن ۱۰۶۱ غیرنظامی سوری و عراقی در حملات هوایی این ائتلافبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ائتلاف به فرماندهی آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد این ائتلاف از اوت سال 2014 تا ژوییه سال 2018، بیست و نه هزار و نهصد و بیست پرواز در عراق و سوریه انجام داده است و بر اساس اطلاعات موجود دست کم 1061 غیرنظامی بر اثر حملات هوایی جنگنده‌های ائتلاف در عراق و سوریه کشته شدند.

در این بیانیه تاکید شد تحقیقات ائتلاف به فرماندهی آمریکا در زمینه 18 گزارش مربوط به احتمال کشته شدن غیرنظامیان ناشی از حملات هوایی در ماه ژوییه پایان یافت و این ائتلاف در پایان تحقیقات، 15 گزارش را رد کرد!

در این بیانیه همچنین ادعا شده است تنها سه گزارش درباره حملات هوایی ائتلاف در سوریه و عراق معتبر است و این سه حمله در سال های 2017 و 2018 صورت گرفتند که به کشته و زخمی شدن شماری از غیرنظامیان منجر شد. این در حالی است که یک سازمان غیردولتی به نام «ایروارز» (Airwars) اعلام کرد دست کم 6 هزار و575 غیرنظامی بر اثر حملات هوایی جنگنده های ائتلاف به فرماندهی آمریکا به سوریه و عراق کشته شده‌اند.

انتهای پیام/

گزارش ائتلاف آمریکایی درباره شمار قربانیان حملات هوایی این ائتلاف در عراق و سوریه

برچسب ها: آمریکا ، عراق ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار